مشاور فرمانده کل سپاه:

جوانان ایران بازدارندگی قوی در برابر دشمنان به وجود آوردند

سردار محمد رضا یزدی گفت: جوانان ایرانی الگوهایی هستند که سایر کشورها آرزوی داشتن چنین جوانانی را دارند، وجود چنین جوانانی است که موجب می‌شود ایران بازدارندگی قوی در برابر دشمنان ایجاد کند.
کد خبر: ۹۳۸۷۱۹۸
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمد رضا یزدی، مشاور فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت شهدای بسیجی مساجد حوزه مقاومت ۲۱۷ قدر با بیان اینکه جوانان ما باید شهدا را در روش زندگی الگوی خود قرار دهند اظهار داشت: ما باید به روش زندگی شهدا توجه کنیم، شهدا در زندگی شخصی و اجتماعی الگو و اسوه قابل بهره‌برداری هستند، الگویی که برای هر جوان ارزش است.

وی بیان کرد: در مقایسه با کشورهای دیگر متوجه می‌شویم که آنها کمتر از چنین الگوهای اخلاقی برای جوانانشان برخوردار هستند، روش و منش شهیدان در شغلشان، در رفتار با خانواده قابل تحسین است، بسیاری از افراد آرزو داشتند فرزندانشان مانند شهدا زندگی کنند، ارزش‌های شهدا 8 سال جنگ تحمیلی ایران را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه ضمن پاسداشت ارزش شهدای مداقع حرم افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب ارزش جوانان امروز اگر از جوانان دوران دفاع مقدس بیشتر نباشد، کمتر نیست. تهاجم فرهنگی که امروز وجود دارد، بسیار بیشتر از سالیان قبل است.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق و انسانیت از سوی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس به اسرا عراقی توجه بسیاری می‌شد، رزمندگان آب و غذایی که خودشان به آن نیاز داشتند را در شرایط اضطراری با اسیر عراقی تقسیم می‌کردند، همچنین در درمان مجروحان نیز گاهی اسرای عراقی نسبت به رزمندگان با الویت درمان می‌شدند.

سردار یزدی گفت: اکنون نیز جوانان ما راه شهدای 8 سال دفاع مقدس را می‌روند، از منظر اخلاق، آزادگی و منش بسیار پیشتاز هستند. تصاویر منتشر شده از لحظه اسارت شهید حججی خود گواه بر این مدعاست، صلابت و استواری وی زبانزد شده است.

وی بیان کرد: جوانان ایرانی جدای از تمام سلیقه‌ها و نوع پوشش با همدلی در کنار یکدیگر در راه پیشرفت کشور و رفع موانع و سختی‌ها گام برمی‌دارند، این موضوع را می‌توان در هنگام وجود بحران در کشور از جمله سیل، زلزله و مقابله با کرونا مشاهده کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه افزود: جوانان ایرانی الگوهایی هستند که سایر کشورها آرزوی داشتن چنین جوانانی را دارند، وجود چنین جوانانی است که موجب می‌شود ایران بازدارندگی قوی در برابر دشمنان ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه ما به گذشته افتخار می‌کنیم و برای آینده امیدواریم گفت: جوانان ایران باید به آینده امید داشته باشند، این امید است که می‌تواند ما را برای زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) آماده کند.

 
انتهای پیام//
 
 
ارسال نظرات