رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نقش بانوان در امر تبیین و روشن کردن اذهان جامعه برجسته و بی بدیل است.
کد خبر: ۹۳۸۶۹۷۲
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین اختتامیه «ششمین گردهمایی یاران پیشرفت» که در مجتمع ولایت و به صورت مجازی انجام شد، اظهار کرد: مسئله تبیین در فرهنگ‌سازی و هویت‌سازی حائز اهمیت است، در این مقطع از زمان خاص، اگر حقایق به درستی تبیین شود و آرمان‌های پیش‌رو و مبانی مکتبی نزد جوانان درست بیان شود، مردم اراده می‌کنند که در مسیر پیشرفت گام بردارند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «اساس برنامه راهبردی اسلام، مسئله تبیین است»، گفت: رهبر معظم انقلاب از مسئله تبیین به‌عنوان یک مدل مؤثر انقلابی و اجتماعی و یک اصل اصیل یاد می‌کنند و در مورد نحوه و حدوث انقلاب، برای تبیین نقش محوری قائل می‌شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر این‌که اساساً تبیین امری حیاتی است، افزود: آنچه در معارف و سنت اسلام به آن پرداخته شده، نقش برجسته بانوان است و در مأموریتی که مقام معظم رهبری به اینجانب دادند، در برنامه نگرشی و تجارب خود و هم‌اندیشی با صاحبان اندیشه این مسئله عنوان شد که بانوان بار بزرگ تبیین را به دوش می‌کشند.

وی، نقش بانوان در امر تبیین، روشن شدن اذهان و کمک به جامعه را بی‌بدیل توصیف کرد و ادامه داد: از دختران مدرسه تا بانوان تحصیل کرده در این امر دخالت دارند و این‌طور نیست که بار سنگین تبیین را به یک سازمان تقلیل داد چرا که با نگاه دینی و مکتبی ما ناسازگار است.

قمی با اشاره به این‌که بضاعت و امکانات سازمانی محدود است، خاطرنشان کرد: با همدلی و هم‌افزایی مجموعه بانوان، نهضت گسترده تبیینی برای بهتر پیش رفتن انقلاب و جامعه ایجاد شده که اگر چنین ستادها و نهضت‌هایی شکل بگیرد، در آینده نزدیک برکات بزرگی در جامعه شکل خواهد گرفت.

ارسال نظرات