یانیه سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور به مناسبت یوم الله 13 آبان
در بخشی از این بیانیه آمده است:" راه عبور از مشکلات عدیده و تنگنا ها و سختی ها، نگاه به درون و استفاده از ظرفیت آحاد جامعه بخصوص جامعه نخبگانی این سرزمین است."
کد خبر: ۹۳۸۶۹۰۲
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین عمران و معماری، بیانیه این  سازمان به مناسبت یوم الله 13 آبان منتشر شد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

باسمه تعالی

 «اَلَّذِینَ ءَامَنُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ اللَّهِ وَ الَّذِینَ کَفَرُواْ یُقَاتِلُونَ فیِ سَبِیلِ الطَّغُوتِ فَقَاتِلُواْ أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَنِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا»؛

«کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار می کنند و آنها که کافرند، در راه طاغوت ؛ پس شما با یاران شیطان پیکار کنید؛ زیرا نقشه شیطان، ضعیف است.»( آیه 76 سوره  نساء)

 انقلاب الهی حضرت روح الله، این معجزه قرن،  پوزه شیاطین عالم را آنچنان به خاک مالید که بارقه ی رهایی از استکبار در دل تمامی آزادی خواهان عالم زده و امید را به دل مردم رنج کشیده و تحقیر شده ایران بازگردانید و طوفان سهمگینی ساخت که کاخ های  ستمگران و مستکبران عالم را به لرزه در آورده  و هیمنه ی پوشالی سفاکان غرب و شرق را فرو ریخت.

13 آبان در تاریخ استکبارستیزی ایران همواره یادآور سه واقعه مهم و اثرگذار در مسیر انقلاب اسلامی است. تبعید حضرت امام   خمینی (ره)و شهادت دانش آموزان توسط رژیم دست نشانده نظام سلطه و تسخیر پایگاه ارتباطی غرب پرستان برای مبارزه با جریان استقلال طلبی و آزادی خواهی و مرکز توطئه و دسیسه علیه حاکمیت جمهوری اسلامی، همانطور که امام خامنه ای عزیز  فرمودند:  "حقیقت و هویّت این سفارت را كه عبارت بود از لانه‌ی جاسوسی كشف  و در مقابل چشم مردم دنیا گذاشته و انقلاب دوم را به منصه ی ظهور رسانیدند" و شبکه نفوذ عوامل دست نشانده در آن مقطع حساس انقلاب را شناسایی و هویت واقعی شان را هویدا ساختند.

شاید در باور خوش بین ترین انسانهای عالم نیز نمی گنجید که ابرقدرتی پوشالی که سالها مردم دنیا را به استضعاف کشانیده بود و حق توحش از مردم با فرهنگ و اصیل ما می گرفت اینگونه به خاک ذلت نشسته و از اوج عزت به حضیض ذلت در آید و این نبود مگربا توکل و اعتماد به حضرت رب و  رهبری داهیانه امام عزیز و یاری و همبستگی مردم به خصوص جوانان این مرز و بوم. اما مبارزه با استکبارجهانی تا صبح دولت مهدی موعود (عج)آن یگانه منجی بشریت و آخرین ذخیره الهی ادامه خواهد داشت. حال دیگر از آن آمریکا نه ابهتی مانده و نه آبرویی و به فضل الهی طلیعه صبح امید بر ما هویدا گشته است.

از سویی نظام سلطه با همکاری مرتجعین عرب منطقه و رژیم کودک کش صهیونیستی سال هاست که دست از خباثت برنداشته و با انواع و اقسام اقدامات خود سعی در ایراد ضربه به نظام اسلامی و مردم شجاع ایران اسلامی داشته و خواهد داشت. جنگ ، ترور، تحریم و ... اگرچه نتوانست خللی به صف پولادین و عزم راسخ ما وارد سازد اما مشکلات عدیده ای را برای ملت غیور ما ایجاد کرد.

اما همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم  فرمودند که  "نسل جوان مومن، دانا و پرانگیزه باید محور پیشرفت جامعه اسلامی باشد"، لذا امروز نیز راه عبور از مشکلات عدیده و تنگنا ها و سختی ها،  نگاه به درون و استفاده از ظرفیت آحاد جامعه بخصوص جامعه نخبگانی این سرزمین است. تاریخ نشان داده هرزمان رویکرد مسئولین از نگاه به غرب به تکیه بر ظرفیت های درونی و متخصصان داخلی تغییر کرده است، پیشرفت و شکوفایی کشور موجب حیرت همگان شده است. رشد بی نظیر صنعت هسته ای، ساخت          سلول های بنیادی، ساخت واکسن کرونا و طراحی پیشرفته ترین پهپادها وسامانه های راداری و ... گوشه­ای از نتایج این حرکت مبارک و راهبردی است.

سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری ضمن بزرگداشت این روز مبارک ابراز می دارد که مهندسان بسیجی، این فرهیختگان مومن و انقلابی که در تمامی عرصه ها  حضوری موثر و امید آفرین داشته اند، امروز نیز دست در دست سایر اقشار نهاده و کمر همت به رفع معضلات مردم عزیزمان بسته اند و باور قلبی دارند که راه برون رفت از تمامی مشکلات تکیه بر ظرفیت و  توانمندی های  داخلی با روحیه  کار جهادی است همانطور که خداوند فرمود:   إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم.

 

سازمان بسیج مهندسین

 عمران و معماری کشور

ارسال نظرات