رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: هیچ سازمانی در کشور نداریم که دغدغه موضوعات فرهنگی عشایر را داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۸۶۸۷۳
|
۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، فراکسیون عشایری مجلس عصر روز دوشنبه ۱۰ آبان به ریاست  کریمی‌ فیروزجایی عضو هیات رئیسه و رئیس فراکسیون و با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور عشایر ایران، رئیس سازمان بسیج عشایری کشور و اعضای هیات رئیسه این فراکسیون در مجلس تشکیل جلسه داد.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور در این نشست با انتقاد به عدم توجه دستگاه ها به مسائل فرهنگی عشایر، گفت: هیچ سازمانی در کشور نداریم که دغدغه موضوعات فرهنگی عشایر را داشته باشد و امیدواریم از پرچم مطالبه گری وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص استفاده کنیم.

سرهنگ احمد سعیدی گفت: خدمات خوبی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به جامعه عشایری داده شده است اما در برقراری عدالت مورد نظر امامین، در مقایسه با جوامع شهری و روستایی، سهم عشایر ناچیز بوده است.

وی بیان کرد: بهره مندی جامعه عشایری از امکانات کشور علی رغم خدماتی که به کشور می دهند کم بوده است.

سرهنگ سعیدی با بیان اینکه باید به موضوعات عشایری به صورت کلان نگاه کنیم، پیشنهاد داد شورای عالی عشایر با حضور رئیس جمهور برگزار شود و در ذیل این شورا کمیته های تخصصی تشکیل و مسائل مرتبط با جامعه عشایری در آموزش، بهداشت، امنیت، دام و اقتصاد و فرهنگ را به صورت عرصه ای بررسی و مشکلات آن را برطرف کنیم.

ارسال نظرات