با صدور حکمی از سوی دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران، دکتر طاهر روشن دل اربطانی به ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه تهران منصوب شد.
کد خبر: ۹۳۸۶۶۹۳
|
۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر طاهر روشن‌دل اربطانی متولد سال 1357 و اولین فارغ‌التحصیل دکترای مدیریت رسانه در کشور است و انتصاب این استاد جوان و نخبه به سمت ریاست دانشکده مدیریت دانشگاه تهران نشان از تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در این دانشگاه دارد و هماهنگ با مشی دولت سیزدهم در جوان‌گرایی و شایسته‌سالاری صورت می‌گیرد.

طی چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب بارها بر جوان‌گرایی سیستم مدیریت کشور و لزوم استفاده از ظرفیت جوانان تأکید کرده‌اند. به‌طوری‌که صدور بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت جوانان مهر تأییدی بر این امر است.  بیانیه‌ای که محور و مخاطب اصلی آن نیز جوانان هستند و محتوای آن نیز جهادی بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ به دست جوانان و آینده‌سازان کشور است.

دکتر طاهر روشن‌دل اربطانی در سال ۱۳۵۷ در مرند به دنیا آمده است. ایشان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه تهران و در رشته مدیریت دولتی به پایان رساندند و در سال ۱۳۸۶ رساله خود را ارائه نمودند.

دکتر روشن‌دل عضو هیئت‌علمی دانشکدۀ مدیریت دانشگاه تهران و اولین فارغ‌التحصیل دکتری رشتۀ مدیریت رسانه در کشور است که سه کتاب اول مدیریت رسانه در کشور به همت او ترجمه و منتشرشده‌اند. این کتاب‌ها را می‌توان نسل اول ادبیات مدیریت رسانه به زبان فارسی دانست که نقش برجسته‌ای در تثبیت جایگاه رشته و تبیین چیستی آن داشته‌اند.

تألیف کتاب‌هایی با محوریت مدیریت رسانه و سیاست‌گذاری رسانه‌ای و ترجمه کتاب‌های مرجع مهم علم مدیریت رسانه و همچنین انتشار دهها مقاله علمی و تحقیق و پژوهشی در نشریات معتبر داخلی و خارجی ازجمله فعالیت‌های این استاد جوان دانشگاه است. ازجمله سوابق دکتر طاهر روشن‌دل اربطانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوابق تحصیلی:

کارشناسی مدیریت دولتی دانشگاه تهران (1379)

کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهران (1381)

دکترای مدیریت رسانه دانشگاه تهران (1386)

 

سوابق علمی:

استادیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (1386 – 1390)

دانشیار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (1391 – 1395)

استاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (از سال 1395)

انتشار 10 عنوان کتاب ( تألیف و ترجمه) و بیش از 150 مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی

راهنمایی بیش از 40 عنوان رساله دکتری و بیش از 100 عنوان پایان‌نامه کارشناسی ارشد

سردبیر نشریات علمی – پژوهشی ((مطالعات میان‌رشته‌ای ارتباطات و رسانه )) و (( بررسی‌های مدیریت رسانه )) و عضو هیئت تحریریه چندین نشریه معتبر داخلی و خارجی

 

سوابق اجرایی:

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور (1396 – 1400)

دبیر هیئت اجرایی جذب دانشگاه فرهنگیان کشور (1397 – 1399)

معاون آموزشی کمیسیون تخصصی علوم اجتماعی و رفتاری دانشگاه تهران (1395 – 1397)

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (1395 – 1396)

معاون اجرایی و دانشجویی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (1390 – 1393)

معاون اداری – مالی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (1388 – 1390)

مدیر بخش مدیریت رسانه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (1393 – 1395)

در حکم انتصاب دکتر طاهر روشن دل اربطانی آمده است:  احتراماً نظر به مراتب تعهد ، دانش و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم با حفظ وظایف آموزشی، پژوهشی و اجرایی به مدت سه سال به عنوان رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود ضمن تعامل سازنده با کلیه ذینفعان دانشکده و هم‌چنین بهره‌مندی از توان مدیران، اعضای هیئت‌علمی، کارکنان و دانشجویان بر محور جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی، انجام وظایف و مسئولیت‌های خطیر محوله برای اعتلای نماد آموزش عالی کشور را با مشی فرهنگی و خردمندانه‌ای که دارید، مورد اهتمام قرار دهید.

ارسال نظرات