ناطق فر در سخنان پیش از خطبه ی نماز جمعه گفت: کی از مهمترین عرصه های افتخار آفرینی بسیجیان دانش آموز امسال پای صندوق های رای مشخص شد.
کد خبر: ۹۳۸۵۸۹۹
|
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج سخنان پیش از خطبه ی هادی ناطق فر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و صلوات به پیشگاه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و درود به روح ملکوتیِ معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و درود بیکران بر ارواح طیبه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به خصوص ۳۶ هزار شهید دانش آموز و آرزوی تندرستی و طول عمر برای خمینی زمان حضرت آیت الله امام خامنه ای.

 

بنده به عنوان نماینده بیش از ۵ میلیون دانش آموز بسیجی به استحضار ملت شریف ایران می‌رسانم که :

بسیج تنها یک واژه نیست ، بسیج مفهوم شرف ، انسانیت و ایثار است و فرهنگ بسیج امتداد ولایت مداری است و بزرگترین افتخار ما بسیجیان این است که امام راحل از بسیجی بودن خود افتخار می‌کردند.

ایمان، علم و شجاعت از پایه های اصلی این تشکل میباشد و هفته بسیج دانش آموزی فرصتی برای تجدید خاطر با 36 هزار شاگرد مکتب روح الله است که در مدرسه ی شهادت، جانانه مشق عشق نوشتند و مسیر ملک و ملکوت را یک باره در نوردیدند. فهمیده مسلکانی که خدا باورانه پرچم اعتلای ایران اسلامی را در سپیده سحری جاودانه بر بلندای ابدیت به اهتزاز در آوردند.

 و این ۳۶ هزار لاله ی به خون خفته ی دانش آموز، عظیم ترین پشتوانه ی توسعه ی معرفتی و معنوی جامعه و الگوهایی بی مانند برای ما دانش آموزان نسل چهارم هستند .

امروزه تشکل بسیج دانش آموزی با الگوگیری از ظفر آفرینان دانش آموز در دوران ۸ سال دفاع مقدس و سرلوحه قرار دادن مضامین مقدس بیانیه گام دوم انقلاب و با بهره گیری از رهنمود های حضرت امام (ره) و بیانات حضرت امام خامنه ای، بیش از پیش پایه های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را متعهدانه بر شانه های علم ، تهذیب و عمل استوار ساخته است و در میدان های استکبار جهانی به خوبی نقش آفرینی کرده است . 

 

اما ما شاگردان مکتب سلیمانی،سردار رشید اسلام ، در میدان کفر و استکبار ستیزی به سرکردگی آمریکا ، با سلاح علم ، ایمان و عمل خود را تا ظهور مولایمان حضرت ولی عصر (عج) توانمند ساخته ایم و در این راه ذره ای دریغ نخواهیم کرد و خطاب به ملت عزیز ایران به عرض می‌رسانیم که به والله اعتماد به دشمنان این نظام و اسلام ، موازات با سقوط یک ملت است.

 .

 ما دانش آموزان بسیجی از شما بویژه جوانان و نوجوانان غیور این سرزمین خواستاریم که در راه مبارزه با نظام سلطه گام های موثرتری بردارید و بیش از پیش قویتر عمل کنید......

 چرا که این جهانخوارانِ ظالم با نفوذ و تهاجم فرهنگی که خود بُعد دیگری از استکبار است ، نقطه پیشرفت و تحول کشور را نشانه گرفته اند. 

 

جوانان عزیز"

 دشمن با تمام قوا سعی در تغییر ارزش ها ، باور ها و سبک زندگی ما دارد ، ولی ما به شما اطمینان خاطر میدهیم که بسیج دانش آموزی در مقابل هجمه های فکری و فرهنگی غرب نه تنها کوتاه نیامده است بلکه با اهتمام بیشتر و با اجرای برنامه های موثر و کارآمد ، هرگز اجازه نفوذ دشمن را به عمق روح نوجوانان نخواهد داد.

 ‌اما اینجا من به عنوان نماینده جامعه ۵ میلیونی بسیج دانش آموزی از مسئولین سوال دارم که : چرا متولیان امر مقابله با جنگ نرم دشمن، فعال تر و اثر گذار تر عمل نمی کنند؟؟

 چرا دستگاه های دولتی نسبت به این امر خطیر کم کار هستند؟ که ما شاهد وجود فساد های مختلف در بین جوانان کشورمان باشیم.

جوانان ما طالب کمال و در پی یافتن ارزشهای متعالی اند، برای هدایت آنها، باید برنامه ریزی صحیح و کارشناسانه داشته باشیم نه برنامه های سلیقه ای و ذوقی. 

در جمهوری اسلامی باید دستگاه تعلیم و تربیت را برای اجرای برنامه آموزشی ((منطبق با دستورات دین اسلام)) آماده و به خط کرد

و همه نهادها از جمله بسیج ، آموزش و پرورش ، صداو سیما، و همه دستگاه های متولی باید در این مسیرحرکت کنند و برنامه های حساب شده و موثر ارائه دهند تا نسل جوان امروز در مسیرگردباد فرهنگ غرب و جنگ نرم، به کوهی استوار که با هیچ طوفانی نمی لرزد، تبدیل شود و در نهایت همان نسلی بشود که فردای کشور را بسازند.

خدارا شاکریم که امروزه بسیج نه تنها در میدان حق علیه باطل و عرصه گام دوم انقلاب بلکه در تمامی موضوعات فرهنگی ، علمی ، تربیتی ، سیاسی _ بصیرتی و خدمت رسانی آماده و پیشتاز است.

 در برنامه های خدمت رسانی

 از پویش همکلاسی مهربان با تهیه بیش از یک میلیون بسته کمک معیشتی و پویش نذر هوشمند با اهدای 100 هزار تلفن همراه و تبلت گرفته تا برنامه های فرهنگی و تربیتی مانند راهیان نور در بستر فضای مجازی مانند همیشه بسیجیان با تمام قدرت در صحنه حاضر بودند . 

یکی از مهمترین عرصه های افتخار آفرینی بسیجیان دانش آموز امسال پای صندوق های رای مشخص شد ، که با تلاش و کوشش همه جانبه طلایه داران گام دوم انقلاب بیش از 860 هزار نفر رای اولی در تحول و سرنوشت سیاسی کشورشان دخیل شدند.

 

این موارد تنها گوشه ای از خدمات بسیج دانش آموزی در میدان ها و عرصه های مختلف است که امروز به وضوح نمایان کرد سخن مقام معظم رهبری که می فرمایند: در کشور ما سطح حرکت ، شورآفرینی و پیش رانی به جوانان و نوجوانان رسیده است. 

همان نوجوانی که به قول خود ایشان ((نه جنگ را دیده اند، نه امام را و نه انقلاب را امّا همان مفاهیم را با همان روشن‌بینی، با همان اقتدار که در ابتدای انقلاب یک جوان فهمیده‌ای دنبال می‌کرد، امروز دنبال می‌کنند.))

آری! اینها تنها قسمتی از نتایج اعتماد و هویت دهی به ما نوجوانان است. ولی با این وجود بازهم ما شاهد عدم اعتماد کافی به نسل جوان هستیم !

چرا باید ورود به میدان های فعالیت باری جوانان در این سرزمین سخت باشد در حالی باشد که رهبر معظم انقلاب بارها از نقش راهبردی جوانان در پیشرفت کشور ، برای اعتماد به نسل جوان تاکید کردند؟مگر بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان نیست؟

اینجا ما از مسئولین گِله مندیم که چرا نه تنها این مورد بلکه سایر مضامین بیانیه‌گام دوم انقلاب بصورت جدی در دستور کار مجموعه های دولتی قرار نگرفته است ! ما اعتمادی می خواهیم از جنس اعتماد امام راحل به شهید فهمیده های زمان جنگ.

 

در کنار بیانیه گام دوم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که همسو با این بیانیه می‌باشد و موتور پیشران و حرکت نظام تربیتی ماست ، اجرا نشده است... آن هم پس 10 سال، ما از دستگاه های دولتی مربوطه خواستاریم تا هرچه سریعتر شرایط اجرا شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور فراهم کنند چرا که رهبر معظم انقلاب فرمودند اهمیت طرح تحول آموزش و پرورش در درجه اول قرار دارد. اما متاسفانه سند تحول بنیادین تبدیل به ریل بدون قطار شده است . 

 

رهبر معظم انقلاب در عین تاکید برای اجرا شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

  برای نوسازی نظام تعلیم و تربیت به یکی از مهمترین اصل ها پرداخت اند... ایشان فرمودند: کارآمد بودن ، انقلابی ، متدین و پرکار بودن از ویژگی های منابع انسانی نظام تعلیم و تربیت است. لذا نظر به اهمیت موضوع آموزش و پرورش، ما آینده سازان انقلاب اسلامی از رییس جمهور محترم خواستاریم که با در نظر گرفتن ملاک های مد نظر مقام معظم رهبری و اصل شایسته سالاری و جوانگرایی گزینه مناسبی را برای سکانداری نظام تعلیم و تربیت مطرح کنند و این وزارتخانه مهم را در اولویت های دولت خود قرار بدهد تا با شکل گیری تحولی عظیم در این عرصه ، بستر برای تربیت صحیح تر آینده سازان انقلاب مهیا شود.

 همچنین لازم به ذکر است که بسیج هم بر حسب وظیقه ای که دارد با تمام توان در کنار وزارت آموزش و پرورش خواهیم ایستاد و از هر کمکی برای جامعه دانش آموزی و انقلاب اسلامی دریغ نخواهیم کرد .

 

و اما در سخن پایانی به عرضتان می رسانم که ما دانش آموزان بسیجی با توکل به ذات اقدس الهی و استمداد از ارواح مقدس شهدای دانش آموز؛ مدبرانه و امیدوارانه برای عزت، پیشرفت، امنیت، سربلندی و سرافرازی میهن عزیزمان می‌کوشیم و با تمام توان در راه تحقق آرمان های بلند امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر ایران اسلامی گام برمی‌داریم .تا همان طور که رهبرمان فرموده است (( این نسل همان کسانی هستند که انقلاب را به نقطه اوج خودش خواهند رساند )) نسلی باشیم که ندای انا بقیه الله را خواهیم شنید.

ارسال نظرات