کاظمی گفت: بالغ بر ۶۰ درصد شبکه آب‌رسانی در شهر و روستاهای این شهرستان فرسوده است که برای تعویض شبکه به اعتبار بسیاری نیاز داریم.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۰۰
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۰۳

محمد کاظمی در گفت‌و گو با خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی عنوان کرد: بر اساس اولویت‌بندی‌های انجام شده با مشارکت اهالی و مردم در شهر و روستا تعویض شبکه‌های آب‌رسانی را انجام می‌دهیم.

وی طول شبکه‌های آب رسانی شهرستان را ۳۰۰ کیلومتر اعلام و بیان کرد: با توجه به اعتبار موجود هر سال تنها حدود سه تا ۴۰۰۰ متر از شبکه‌های فرسوده را می‌توان تعویض کرد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خلیل‌آباد گفت: در حال حاضر ۱۸۰ کیلومتر شبکه آب رسانی شهرستان فرسوده است که برای تعویض هر کیلومتر از این شبکه به ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است اما به دلیل کمبود منابع مالی این تعویض و بهسازی بر اساس اولویت‌ها انجام می‌شود.

وی از تعویض شبکه‌های آب رسانی فرسوده روستاهای ابراهیم‌آباد و سعدالدین به طور کامل خبر داد و افزود: در روستاهای دیگر هم این مشکل وجود دارد و بر اساس اولویت باید تعویض شبکه آن صورت گیرد. براساس برآورد انجام شده شبکه‌های فرسوده حدود ۲۸ تا ۳۰ درصد هدررفت آب دارد که همه جا این آمار بین ۲۵ تا ۲۶ درصد طبیعی است. مهمترین علت هدررفت آب شبکه‌های فرسوده است.

کاظمی به وضعیت طرح‌های نیمه تمام شهرستان اشاره و اظهار کرد: پروژه آب رسانی به شهر خلیل‌آباد و ۱۸ روستای اطراف آن نیز در دست انجام است که این اقدامات شامل حفر چاه، ساخت مخزن و هفت کیلومتر لوله‌گذاری می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه این پروژه ۸۰ درصد پیشرفت داشته، تصریح کرد: امیدواریم پروژه مزبور تا پایان امسال وارد مدار شود. با این اقدام حداقل ۳۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار شهرستان خواهد شد که کمک خوبی برای فصل تابستان است.

وی در ادامه بر پرداخت به موقع قبوض توسط مشترکان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر درصد وصول مطالبات حدود ۷۰ درصد است. از ۳۰ درصد باقی مانده مطالبات ۸۰ درصد آن مربوط به مصارف خانگی، ۱۵ درصد مربوط به دامداری‌ها و پنج درصد دیگر مربوط به سایر مصارف است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خلیل‌آباد با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، ۹۰ درصد مشترکان را خانگی اعلام و بیان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم ضمن رعایت الگوی مصرف پرداخت قبوض را برای ارائه خدمات بهتر به موقع انجام دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها