خبرهای داغ:
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در « برنامه سلام تهران»:
خزعلی صبح امروز در برنامه «سلام تهران» در خصوص آخرین تصمیمات و برنامه‌های دولت در حوزه خدمات رسانی به زنان گزارشی ارائه داد.
کد خبر: ۹۳۸۴۳۰۶
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بحث بانوانی که در ایام کرونا به صورت دورکاری به شغل خود ادامه داده و به بحث بچه‌ها و فرزندان به ویژه فرزندان کوچک‌شان که در منزل هستند رسیدگی می‌کردند، در هیات دولت مطرح شد.

وی بیان کرد: یکی از بحث‌های مهم در حوزه بانوانِ شاغل، موضوع دورکاری در ایام کرونا بود؛ که برخی مادران هم به صورت دورکاری فعالیت میکردند و هم با توجه به عدم فعالیت مهدکودک ها پیگیر موضوع آموزش فرزندان پیش دبستان و مقطع ابتدایی بودند و در این راستا طرحی در هیئت دولت مطرح شد تا این افراد به دورکاری خود ادامه دهند .

وی افزود: بخشنامه‌ای که برای حضور تمام وقت بانوان شاغل ارسال شد شامل این بانوان نمی‌شود و آنان کماکان می‌توانند از مزیت دورکاری بهره‌مند شوند.

خزعلی ادامه داد: رئیس‌جمهور همواره تاکید دارند خانواده، مادران و فرزندان از نظر مراقبت و روحیه مورد حمایت قرار بگیرند.

وی در خصوص طرح تشویق فرزندآوری در راستای حمایت از بانوان باردار گفت: این طرح در دستور کار دولت است. برخی از موارد به صورت ضربتی ابلاغ و اجرا می شود و اگر جایی اجرا نشد باید مورد پیگیری قرار گیرد.

خزعلی افزود: وقتی سیاستی به صورت عام مطرح می‌شود مانند بحث جمعیت و استراتژی فرزندآوری، ضروریست که همه دستگاه‌ها، تمهیدات و قوانین برای حمایت و تشویق و پشتیبانی این امر پای کار بیایند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از مسائل مهم در این حوزه، مسأله مرخصی زایمان، بارداری و شیردهی بود که از ۶ ماه به ۹ ماه اضافه شده است.

خزعلی افزود: یکی دیگر از دغدغه های بانوان شاغل بحث پرداخت به موقع هزینه غرامت آنان در هنگام مرخصی زایمان یا بارداری بود که بانوان طالب آن بودند که هزینه غرامت این ایام که معمولا بعد از ۶ الی ۹ ماه پرداخت می‌شد به صورت فوری پرداخت شود که در این راستا بخشنامه‌ای تدوین شد و با رعایت ضوابط و طی مراحل قانونی این غرامت به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اگر بانوان در این حوزه مشکل دارند می‌توانند حقوق خود را از طریق وزارت کار قسمت بازرسی پیگیری کنند و معاون امور زنان آمادگی حل این مشکلات را دارد.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور نسبت به مسائل حوزه زنان و خانواده و رسیدگی به آسیب‌های خانواده و نیاز بانوان بسیار دغدغه مند هستند، گفت: در جلسه اخیر هیئت دولت نیز به همه این مسائل تاکید کردند و افزودند دنبال راهکار و برنامه جامع باشیم تا خانواده ها آسیب کمتری ببینند.

خزعلی یادآور شد: رئیس‌جمهور تأکید کردند کار نباید صرفاً منحصر به تحقیقات باشد بلکه برنامه‌ها باید قابلیت اجرا و عملیاتی شدن را داشته باشند از این رو در صددِ برنامه ریزی طرح جامع و شناسایی آسیب ها و همچنین اجرا و عملیاتی کردن این طرح ها هستیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص آسیب‌های شاخص در تهران، گفت: آسیب‌ها در همه شهرها عام هستند اما تهران محل سرریز آسیب‌های شهرستانیست اما مواردِ مشهود در تهران عبارتند از:حاشیه‌نشینی، فقر، زنان بد و بی سرپرست، اعتیاد ناهنجاری اخلاقی تکدی‌گری و ...

وی یادآور شد: البته مُسکن‌هایی به عنوان مددسرا و سامان سرا برای این معضلات در نظر گرفته شد اما به دنبال جلوگیری از گسترش این مشکلات هستیم و ساماندهی این افراد در دستور کار است تا این آسیب‌ها به حداقل برسد.

خزعلی گفت: این افراد باید از نظر روحی، فرهنگی و روان، ساماندهی شوند و کار درمانی این افراد باید به صورت ارتباط مثمر ثمر و درمانگری با حوصله باشد تا به نتیجه برسد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تأکید کرد: حرکت به سمت سلامت سبک زندگی باعث کاهش بسیاری از آسیب ها می شود از این رو باید در تغذیه و بهداشت روان این افراد اقداماتی شود و پیشگیری به موازات درمان حرکت کند تا نتیجه مثبت حاصل شود.

ارسال نظرات