بر اساس گزارش‌ها از مجموع ۵۲ هزار و ۳۳۴ پروانه ساختمانی صادر شده در زمستان سال قبل سهم بخش تعاون کمتر از یک درصد بوده است.
کد خبر: ۹۳۸۴۰۲۰
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶

مسکن نقش بسزایی در زندگی بسیاری ازخانواده ها دارد و به لحاظ تأثیرگذاری در سبد هزینه‌ خانوارهای کم درآمد به ویژه دهک‌های متوسط و پایین جامعه که جزو حداقل بگیرانند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این بین تعاونی‌های مسکن با تامین مسکن به قیمت تمام شده و بدون سود می توانند واحدهای مسکونی را ارزان‌تر از سایر بخشها حتی انبوه سازان در اختیار متقاضیان قرار دهند و از این جهت نقش موثری در تامین مسکن اقشار محروم و کم درآمد ایفا کنند.
مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار در گزارشی به جمع‌آوری اطلاعات پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌های کشور در زمستان ۱۳۹۹ و سهم بخش تعاون پرداخته است.

به موجب این گزارش، تعداد کل پروانه های ساختمانی صادر شده در زمستان ۱۳۹۹ بیش از ۵۲ هزار و ۳۳۴ برگ بوده که ۲۸۱ برگ آن و معادل ۰.۵ درصد متعلق به بخش تعاون بوده است.  
بررسی آماری پروانه های صادره نشان می دهد که تعداد پروانه های ساختمانی از ۴۲ هزار و ۸۵۳ برگ در زمستان ۱۳۹۸ به بیش از  ۵۲ هزار و ۳۰۰ برگ در  فصل مشابه سال ۱۳۹۸ رسیده و روند افزایشی داشته است.

 

مقایسه تعداد پروانه‌های ساختمانی صادره شده در بخش تعاون طی سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نشان می دهد که بیشترین میزان افزایش متعلق به استان های خراسان رضوی، اصفهان و فارس بوده است، همچنین تعداد پروانه های ساختمانی بخش تعاون در استانهای اصفهان، سمنان و یزد بیشترین افزایش را داشته است.
از کل  پروانه های ساختمانی صادر شده در بخش تعاون، ۴۳ پروانه مربوط به افزایش بنا و ۲۳۸ پروانه مربوط به احداث ساختمان بوده است.
به موجب این گزارش در زمستان ۱۳۹۹ تعداد کل واحدهای مسکونی تعیین شده در پروانه های ساختمانی ۱۴۳ هزار و ۹۳۰ واحد است که سهم بخش تعاون از این میزان ۲۹۴۸ واحد بوده و رقمی معادل دو درصد را شامل می شود.
به گزارش ایسنا، تعداد واحدهای مسکونی بخش تعاون در استانهای یزد، هرمزگان و گلستان بیشترین افزایش را طی این مدت داشته است.
انتهای پیام

ارسال نظرات