خبرهای داغ:
استاندار خراسان‌جنوبی گفت: بزرگترین موهبت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد دانشگاه بزرگ دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۳۸۱۶۶۶
|
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ نخستین یادواره شهدای روستای «گوگچین» همزمان با سالروز شهادت ثامن الحجج علی‌ بن موسی‌الرضا (ع) در راستای گرامیداشت یاد هشت شهید این روستا برگزار شد.

این یادواره با حضور  استاندار خراسان‌ جنوبی‌، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران کل ستادی و استانی و عموم مردم با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شد.

ملانوری استاندار خراسان جنوبی در این مراسم خاطرنشان کرد: در آغازین روزهای پیروزی انقلاب که به همت مردم، نظام شاهنشاهی، استکبار و استبداد سقوط کرد و جای خود را به نظام الهی و اسلامی جمهوری اسلامی داد، مردم ما برای مقابله با شیطنت های دشمنان، نیاز به یادگیری فنون و تخصص های لازم داشتند.

وی ادامه داد: مردم باید خیلی چیزها را یاد می گرفتند تا پایه های  نظام را ثابت کنند و اهداف انقلاب را به ثمر برسانند.

استاندار تصریح کرد:مهمترین هدف نظام جمهوری اسلامی این بود که فرهنگ دینی، الهی، ایثارگری، حریت و انسان بودن در تمام دنیا منتشر شود.

ملانوری افزود: با شکل گیری دانشگاه دفاع مقدس، این هدف به خوبی محقق شد.


وی تأکید کرد: این دانشگاه به پهنای ایران اسلامی، به ریاست یکی از بزرگترین مدیران جهان، با جانشینی فرزند صالح ایشان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، با حضور فرماندهانی توانمند و دانشجویانی به عدد کل جمعیت ایران زمین شکل گرفت.

به گفته وی؛ در این دانشگاه عظیم، دروس متنوع آزادگی، ایثار، مقاومت، ازخودگذشتگی، استقلال و خدمت به خلق را یاد گرفتیم.

استاندار گفت: دفاع مقدس به ما آموخت که با استفاده از ظرفیت های خدادادی کشور برای استقلال خودمان بهره ببریم تا تحت سلطه نباشیم، به قدرت دفاعی بزرگی در دنیا تبدیل شویم و در تسلیحات نظامی، علم پزشکی، نانوتکنولوژی و... از کشورهای برتر منطقه باشیم.


ملانوری متذکر شد: طی ۸ سال تحصیل در این دانشگاه عظیم، همه ملت ایران به لطف خدا، در رشته های ایثار، نوعدوستی، اتحاد، تلاش، خدمت و... مدرک دکترا گرفتند.


وی خاطرنشان کرد:برگزاری این یادواره ها نه فقط برنامه ای برای تجلیل و یاد کردن از چند شهید است بلکه به این بهانه، یادآوری می کنیم که در چه مکتبی علم آموخته ایم؟


به گفته وی؛ در این یادواره به ما یادآوری می شود که بزرگترین رمزگشا و بازکننده قفل ها و گره های سخت، همین مسیری است که به درستی در دوران دفاع مقدس و انقلاب، طی کرده ایم.

 

استاندار در ادامه از مقام شامخ شهدا گفت و با اشاره به آیات و احادیث و کلام امام خمینی (ره)، جایگاه شهدا در محضر خدا را تشریح کرد.


ملانوری تأکید کرد: ما باید از خداوند طلب کنیم که به برکت خون شهدا، توفیق خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همه ما عطا کند.

گفتنی است، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، رونمایی از کتاب شهید «حسین مسروری» و تقدیر از خانواده معظم شهدا از جمله برنامه‌های این یادواره بود که به همت کانون فرهنگی هنری شهدا و پایگاه مقاومت بسیج شهید فلک ژاپونی روستای گوگچین برگزار شد.

شایان ذکر است، در این مراسم یاد و خاطره شهیدان «فلک ژاپونی»، «مصطفی هنری»، «محمد مرادی»، «امیر دلاکه»، «احمد دلاکه»، «محمدعلی دلاکه»، «مجتبی مرادی» و «حسین مسروری» گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها