فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان چهارمحال و بختیاری:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان از تولید رویان به روش آی وی اف با نژاد منتخب برای اولین‌بار در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۱۵۴۴
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۷

سرهنگ ایزدی در این خصوص گفت: در راستای طرح اعتلای بسیج همگام با عشایر و به منظور بهره وری بیشتر از دام با همکاری سازمان بسیج عشایر کشور، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام و پژوهشکده فناوری جنین دام شهرکرد پروژه تولید رویان به روش ivf در دام های منتخب سبک استان اجرا شد.

ایزدی افزود: این طرح با هدف بهره وری بیشتر از دام و کمک به جامعه عشایری برای افزایش تولیدات گوشت و محصولات پروتئینی، ناحیه عشایری با رایزنی های صورت گرفته با قرارگاه محرومیت زدایی و سازندگی سپاه، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام و پژوهشکده فناوری جنین دام شهرکرد در پروژه تولید رویان به روش آی وی اف مرحله آزمایشگاهی در دانشگاه شهرکرد با موفقیت انجام و ان شاءالله تجربه این طرح به تمام عشایر استان ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول 8 راس گوسفند با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت و در مرحله دوم با معرفی پروژه به جامعه هدف با همکاری عشایر گله دار شهرکرد تا اردیبهشت سال 1401 طیف بسیار زیادی از دامداران و عشایر استان در طرح بهره وری دام سبک عشایر که یک موفقیت ملی در سطح کشور می باشد مشارکت کنند.

ارسال نظرات