سردار مطهری با اشاره به ابلاغیه سرلشکر باقری در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور گفت: سفر به مناطق عملیاتی دفاع مقدس فقط در استان هایی با رنگ بندی آبی و زرد مجاز است.
کد خبر: ۹۳۷۸۳۶۶
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار عباس مطهری مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج با اشاره به اینکه فلسفه وجودی اردوهای راهیان نور برگرفته از دفاع مقدس است، گفت: فناوری نرم همچون اردوهای راهیان نور تشکیل شده است تا بتواند گنج دفاع مقدس را به خوبی شناسایی و استخراج کند و با انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل های امروزی، برای زمان حال و آینده انقلاب اسلامی ارزش افزوده تولید کند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس، جان مایه راهیان نور است، افزود: رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ فرمودند که امام راحل با اداره و مدیریت دفاع مقدس؛ یک مدل جدید را تولید و ارائه کردند که بسیار موثر و کارآمد بوده است و باید این مدل را به عرصه های مختلف در روند اداره کشور منتقل کنیم؛ یعنی همانطور که با مدیریت جهادی و انقلابی شاهد پیروزی در دوران هشت سال دفاع مقدس بودیم، همین مدل مدیریتی می تواند در مشکلات اقتصادی هم برای کشورمان کارآمدی مفیدی داشته باشد.

سردار مطهری تاکید کرد: ما باید از مدل مدیریت دفاع مقدس استفاده کنیم و آن را در حوزه های اردویی،راهیان نور و گردشگری بسیج بکار بگیریم و در حوزه اردویی و راهیان نور، آن چیزی که جان مایه این دو موضوع را تشکیل می دهد، تربیت نیروهای ارزشی و انقلابی است.

نقش کلیدی در پیروزی هشت سال دفاع مقدس ایفا نمودند

مسئول سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری بسیج ادامه داد: در مسیر انقلاب اسلامی، دولت سازی و تمدن سازی، نیاز به نیروهای ارزشی و انقلابی داریم و برای تربیت این نیروها نیاز داریم که الگوهای رفتاری و ابزار داشته باشیم و اینجاست که این سوال مطرح می شود که ما جهت تولید نیرو و تمدن سازی و تحقق سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی چه الگویی های عملی و رفتاری بهتر از شهدا و ایثارگران دفاع مقدس داریم؟ موفقیت های اخیر در حوزه های علمی و مقابله با کرونا و همچنین مقابله با داعش و … برگرفته از الگوگیری از دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: بهترین محتوا در دفاع مقدس وجود دارد که با توجه به آن می توان برای انسان سازی و نیروسازی بهره گرفت و آن را به اردوهای راهیان نور و گردشگری بسیج انتقال داد.

سردار مطهری با بیان اینکه مردم نقش کلیدی در پیروزی هشت سال دفاع مقدس ایفا نمودند، گفت: مردم نقش اساسی در پیروزی دفاع مقدس ایفا نمودند و با حضور در جبهه های نبرد و پشتیبانی از جنگ، هر فردی نقش خودش را به خوبی اجرا نمود و همین هم عاملی برای پیروزی ما در دوران جنگ تحمیلی بود و از این ها گذشته، می توان دومین مورد که نقش زیادی در این پیروزی را داشته، به نقش پیروی از ولایت فقیه اشاره کنیم که چنین روشی در حال حاضر هم می تواند حل کننده بسیاری از مشکلات کشورمان باشد.

وی افزود: سفر به اردوهای راهیان نور و زیارت مناطق عملیاتی دفاع مقدس هم همچون زیارت عتبات عالیات باید مردم محور شود و مردم هر سال به صورت دلی به زیارتگاه های کشورمان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس مشرف شوند و یاد شهدا را زنده نگه دارند و در طول سال های گذشته و قبل از پیدایش بیماری کرونا، شاهد افزایش حضور مردم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با خودروهای شخصی بودیم که همه این ها نشان دهنده مردمی بودن راهیان نور است و باید نقش مردم در این اردوها، پررنگ تر شود.

مسئول سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری بسیج با بیان اینکه امروز گردشگری به یکی از عوامل و بسترهای مهم در سبک زندگی مردم تبدیل شده است، اظهار داشت: بسیاری از رفتارها در مردم، به دلیل فضای گردشگری است و ما اگر بتوانیم از الهام گرفتن از دفاع مقدس و سبک زندگی رزمندگان، این الگوهای رفتاری را در قالب گردشگری به مردم منتقل کنیم، قطعا می توانیم سبک زندگی های امروزی را هم با فضای دوران دفاع مقدس و شهدا نزدیکتر کنیم.

ظرفیت های راهیان نور از همان ابتدا در اختیار مقابله با کرونا اختصاص داد

سردار مطهری با اشاره به آمادگی ظرفیت های راهیان نور برای کمک به کادر درمان و مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد: زیرساخت های راهیان نور و نیروی انسانی در راهیان نور، در طول ۲۰ ماه گذشته که شاهد پیدایش بیماری کرونا در کشورمان بودیم، در اختیار کادر درمان و همچنین مقابله با بیماری کرونا بوده است؛ به این شکل که در اوایل پیدایش این بیماری شاهد حضور خادم الشهدا در عرصه های اجتماعی برای سم پاشی محله های، غربالگری، کمک مومنانه، رفتن به بیمارستان ها و کمک به کادر درمان، بهره گیری از ظرفیت خادم الشهدا و طلاب برای تدفین اموات کرونایی و… بوده ایم و در حال حاضر هم از ظرفیت خادم الشهدا در بحث سرعت بخشی به واکسیناسیون استفاده می شود.

وی ادامه داد: نزدیک به ۸۰۰ گروه جهادی از خادم الشهدا تشکیل شده است که در امر مقابله با بیماری کرونا و کمک به کادر درمان و مردم، تلاش می کنند و از نظر زیرساختی نیز، اردوگاه های راهیان نور از همان ابتدا آمادگی لازم در جهت خدمت به مجموعه کادر درمان و مردم را داشته است؛ برای مثال در اوج گیری بیماری کرونا در استان خراسان رضوی، شاهد بسیج ظرفیت اردوگاه امام رضا علیه السلام مشهد برای مقابله با بیماری کرونا در این استان بودیم و می توان به جرات گفت که این اردوگاه به مرکز فرماندهی مقابله با کرونا در این استان تبدیل شده بود.

سردار مطهری در ادامه صحبت هایش از چگونگی برگزاری اردوهای راهیان نور در کشور گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور در سطح کشور بستگی به قوانین و مقررات ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین ستادهای مقابله با کرونا در هر استانی دارد که براساس رنگ بندی های استان های مبدا و مقصد راهیان نور، می توان گفت که امکان برگزاری اردوهای راهیان نور وجود دارد یا خیر؟

برگزاری اردوهای راهیان نور در شهرهای زرد و آبی ممکن شد

مسئول سازمان اردویی،راهیان نور و گردشگری بسیج خاطر نشان کرد: پیدایش بیماری کرونا و توقف موقتی اردوهای راهیان نور باعث ناراحتی بسیاری از دلدادگان شهدا و این اردوهای معنوی گشت و به همین دلیل با پیگیری های صورت گرفته از زمستان سال گذشته برای آغاز مجدد اردوهای راهیان نور، شاهد بودیم که سرلشکر باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور با ابلاغ بخشنامه ای اعلام نمود که برگزاری اردوهای راهیان نور بستگی به رنگ بندی استان ها و همچنین نظر ستاد ملی مقابله با کرونای مرکز و استانها دارد و اگر رنگ بندی استانهای مبدا و مقصد راهیان نور ابی و زرد باشد و سفر در این آن مسیرها مجاز باشد، امکان برگزاری اردوهای راهیان نور هم وجود دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در طول دو سال گذشته شاهد توقف موقتی اردوهای راهیان نور بودیم و به همین دلیل، اردوگاه ها و استانهای میزبان راهیان نور در تلاش برای آمادگی بیشتر برای میزبانی از زائران راهیان نور هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات