حسین قاسمی
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد؛
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: بسیج سازندگی نماد اخلاص و کار برای خدا است و اقدامات این نهاد انقلابی در محرومیت زدایی و مقابله با فقر ستودنی است.
کد خبر: ۹۳۷۶۸۸۳
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در آیین رزمایش کمک مومنانه، گفت: از ابتدای رزمایش کمک مومنانه در اریبهشت ماه سال گذشته تا کنون حدود ۳۶۰ هزار بسته معیشتی در استان توزیع شده که افتخاری بزرگ محسوب می‌شود. 

بسیج سازندگی نماد اخلاص و کار برای خدا است

وی گفت: بیش از ۶۰۰ طلبه استان مرکزی در فرآیند کفن و دفن متوفیان کرونایی مشارکت داشتند و شمار قابل توجهی نیز از این قشر با حضور در مراکز درمانی، از کادر درمان برای رسیدگی به بیماران کرونایی حضور داشتند. 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: بسیج سازندگی نماد اخلاص و کار برای خدا است و اقدامات این نهاد انقلابی در محرومیت زدایی و مقابله با فقر ستودنی است، و باید توجه داشت که توانمندسازی افراد و کمک برای روی پا ایستادن محرومان هدف اصلی برنامه های حمایتی باشد.

وی اظهار داشت: حمایت از زنان سرپرست خانوار و در مجموع سه دهک جامعه باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در این رهگذر باید از حمایت‌های خیران نیز استفاده کرد و عدالت اجتماعی در جامعه محقق شود. 

دری نجف آبادی گفت: مدیریت منابع ارزی، بودجه‌ای و منابع بانکی از اولویت‌های مهم کشور در مسیر پیشرفت است و مسئولان امر باید توجه داشته باشند تا ارز حاصل از صادرات تا سنت آخر به کشور وارد شود نه اینکه افراد با این منابع ارزشمند در کشورهای همسایه بیش از ۷۰ هزار واحد آپارتمان خریداری کنند. 

ایشان عنوان کرد: منابع بودجه‌ای کشور نیز باید به قطره چکانی و با نظارت گسترده نهادهای مسئول در مسیر توسعه کشور هزینه شود و از اصراف در تمامی لایه‌های مدیریتی به شدت پرهیز شود. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اشاره کرد: مدیریت منابع در سطح کلان کشور گام نخست عدالت اجتماعی است و منابع بانکی کشور نیز باید در مسیر حمایت از تولید و صادرات بکار گرفته شود. 

وی گفت: متاسفانه واگذاری‌های اصل ۴۴ قانون اساسی در استان مرکزی ناموفق بوده و صنایع بزرگی همچون هپکو و آذرآب اراک بعد از واگذاری با سوء مدیریت‌ها به رکود کشیده شدند که می‌طلبد دولت جدید نسبت به راه‌اندازی این واحدهای تولید توجه ویژه داشته باشد. و ارزش افزوده تولید و کالای نهایی با خام فروشی غیر قابل مقایسه است و ارزش افزوده تولید حداقل پنج برابر کالاهایی همچون فولاد است، بنابراین تمام ظرفیت مالی کشور باید در مسیر حمایت از تولید بکار گرفته شود چرا که تنها در این صورت می‌توان مشکلات اشتغال و اقتصادی را مرتفع کرد.

ارسال نظرات