خبرهای داغ:
حجت الاسلام افشار گفت: گروه جهادی بین المللی عبرات، متشکل از ۱۵ جهادگر است که خدمات گسترده ای در داخل و خارج مرزهای ایران ارائه می دهد.
کد خبر: ۹۳۷۴۹۱۸
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷

حجت الاسلام عباس افشار، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین و مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اقدامات گروه جهادی بین المللی عبرات بیان کرد: گروه جهادی بین المللی عبرات، از سال ۹۸ فعالیت خود را در کشور سوریه آغاز کرد و حدودا سالی دو بار به این کشور در راستای خدمت رسانی، سفر می کند که امسال قصد سفرهای بیشتری به سوریه داریم.

طبخ و توزیع بیش از دو هزار پرس طعام گرم در سوریه

وی با اشاره به خدماتی که در کشور سوریه توسط گروه جهادی عبرات ارایه می شود گفت: طبخ بیش از ۲ هزار پرس طعام گرم به طور روزانه و توزیع آن بین آوارگان سوری، اقدامات فرهنگی و توزیع ۵۰۰ بسته لوازم التحریر با توجه به فرارسیدن فصل مدارس که بزودی توزیع خواهد شد، از جمله اقدامات این گروه جهادی می باشد.

حجت الاسلام افشار اظهار کرد: حوزه فعالیت این گروه در بین شیعیانی است که بعد از دو سال و هشت ماه محاصره توسط داعش و غارت این شهر توسط داعش که در منطقه «حصیا» در اردوگاهی که ۵۰۰ خانوار با ۴۵۰۰ نفر جمعیت اسکان داده شدند و امسال چهارمین سالی است که گروه جهادی عبرات به این اردوگاه رفته و یک تیم پزشکی نیز همراه ما می باشد.

کمک به بیماران سوری توسط تیم پزشکی گروه جهادی عبرات

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین عنوان کرد: پس از شناسایی افراد بیماری که در این اردوگاه زندگی می کنند، مدارک پزشکی آنها به پزشکان ایرانی در کشور ایران منتقل می شود و در صورتی که امکان درمان این بیماران وجود داشته باشد، با هزینه خیرین این بیماران جهت درمان به ایران اعزام می شوند.

وی افزود: قصد داریم جوانان و نوجوانانی که در حوزه قرآنی فعالیت دارند شناسایی کنیم و آنها را در قالب یک اردوی ۱۵ تا ۲۰ روزه به ایران اعزام نماییم. همچنین علاوه بر این خدمات، مردم این مناطق جنگ زده تقاضای اقدامات و خدمات عمرانی از گروه جهادی بین المللی عبرات را داشته اند که طی مراوداتی که با گروه های جهادی داخل کشور داشته ایم، جهادگرانی که تمایل به حضور در این مناطق را داشته باشند جهت مرمت و بازسازی به این مناطق اعزام شوند.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین در ادامه تصریح کرد: امسال در دهه اول ماه محرم، گروه جهادی بین المللی عبرات به مدت ۲۰ روز در این مناطق حضور داشتند که بازدید از خانواده شهدا، شناسایی بیماران و طبخ طعام گرم و توزیع آن بین آوارگان از اقداماتی بود که در طول آن مدت اجرا شد و دو روز بعد از اربعین حسینی نیز گروه جهادی عبرات دوباره به سوریه اعزام می شوند و خدمات ذکر شده در این ایام نیز ارایه خواهد شد.

حضور در زندان مرکزی قزوین و ارائه خدمات به زندانیان

حجت الاسلام افشار در ادامه با اشاره به اینکه گروه جهادی عبرات اولین گروه جهادی بین المللی است که خدمات جهادی ارایه می دهد خاطرنشان کرد: علاوه بر ارایه خدمات در خارج از کشور، خدماتی نیز در داخل کشور ایران از سوی این گروه جهادی ارایه شده است. سال گذشته با توجه به اینکه پیاده روی اربعین به دلیل شیوع بیماری کرونا وجود نداشت، در روز اربعین گروه جهادی عبرات در زندان مرکزی قزوین حضور یافت و خدماتی که در مسیر پیاده روی اربعین از سوی این گروه جهادی ارایه می شد در زندان مرکزی قزوین ارایه کردیم.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس روایتگری واقعه عاشورا، پذیرایی، توزیع اطعام نذری بین زندانیان، حضور تیم پزشکی در زندان، عزاداری اربعین حسینی از جمله اقدامات ما در زندان مرکزی قزوین بود و امسال نیز این برنامه ها در روز اربعین در زندان مرکزی قزوین اجرا خواهد شد.

آزادسازی ۱۳ زندانی جرائم غیرعمد به همت خیرین و گروه جهادی عبرات

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین عنوان کرد:
همچنین سال گذشته ۱۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد توسط خیرین با پرداخت بدهی آزاد شدند و امسال نیز تصمیم داریم که علاوه بر اجرای خدمات سال گذشته در زندان مرکزی قروین، با دعوت از خیرین، بتوانیم تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد را به آغوش خانواده بازگردانیم.

حجت الاسلام افشار یادآور شد: گروه جهادی بین المللی عبرات، وابسته به بنیاد بین المللی اربعین می باشد و تعداد اعضای تیم ۱۵ نفره است. تاکنون سه مستند از اقدامات این گروه جهادی به نام های «پرواز زینب»، «سفر به حصیا» و «از دیار مینودری تا حمص سوریه» در داخل سوریه ساخته شده که از شبکه استانی قزوین و شبکه سوم سیما پخش خواهد شد.

مدیر روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین اضافه کرد: گروه جهادی بین المللی عبرات با همکاری ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت خدمات ارایه می دهد و هرکجا نیاز باشد این گروه حضور می یابد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها