برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در هفته دفاع مقدس با محوریت کمک به افزایش سرعت واکسیناسیون کرونا و اعزام تیم های درمانی و پزشکی به نقاط محروم کشور ، اعلام شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۱۸
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

این سازمان فرارسیدن سالروز هفته دفاع مقدس را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شهید پرور ایران از جمله رزمندگان، جانبازان، آزادگان سرافراز و خانواده معظم شهدا و خصوصا کادر ازخودگذشته درمان که به حق در دوسال پی در پی شیوع ویروس کرونا بار دیگر خاطرات جنگ و جبهه را زنده کرده اند، تبریک گفت.
سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور همانند سال های گذشته برنامه‌های متعددی را برای بزرگداشت این ایام مبارک در نظر دارد که در رأس آن‌ها افزایش مراکز واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی، افزایش ساعات کاری مراکز واکسیناسیون و نیروهای داوطلب و بسیجی در مراکز یاد شده در سراسر کشور خواهد بود.
تجلیل از خانواده مدافعان سلامت و شهدای قشر سلامت 8 سال دفاع مقدس، عیادت از بیماران به خصوص جانبازان و رزمندگان و حضور و تجلیل در منازل شهدای مدافع سلامت از دیگر برنامه های سازمان بسیج جامعه پزشکی در هفته دفاع مقدس است.
از جمله دیگر برنامه ها و اقدامات این سازمان در ایام الله بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همزمان شدن با اربعین حسینی با تمرکز بر ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا و افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
-استقرار پست امدادی سیار و ثابت بسیج جامعه پزشکی جهت ویزیت و تست کرونا برای مسافرینی که قصد سفر اربعین به عراق را دارند
-برپایی نمایشگاه دستاوردهای جامعه پزشکی در دفاع مقدس و مقابله با ویروس کرونا در مراکز عمومی در سطح استان ها
-تشدید جمع آوری کمک های مومنانه شاغلین در حوزه سلامت و توزیع آن بین صدمه دیدگان از ویروس کرونا
- تشدید اعزام تیم‌های شهید رهنمون و شهید سلیمانی در سراسر کشور به نقاط محروم و کمتر برخوردار
-تشدید ارسال تیم‌های پزشکی و برپایی درمانگاه‌های تک تخصصی، چند تخصصی و مراکز درمانی به تمامی نقاط محروم و خصوصاً به برخی از استان‌های مرزی کشور که زمان دفاع مقدس نیز رنج‌های بسیاری را متحمل شدند
-تشدید اقدامات برای تهیه دارو بیماران خاص و صعب العلاج
-ارائه خدمت به جامعه عشایری در استانهای عشایرنشین
-راه اندازی پویش اهدای خون در سطح استان ها
گفتنی است گروه ها و تیم‌های بسیج جامعه پزشکی کشور در هفته دفاع مقدس کما فی السابق اقدام به شناسایی خانواده‌های نیازمند و معرفی آن‌ها برای رسیدگی به پرونده سلامت و مداوای آن‌ها نیز می‌کند.

ارسال نظرات