خبرهای داغ:
مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا؛
امیری نژاد گفت: واگرایی قومیت ها در افغانستان یک حقیقت بوده و ریشه تمام مشکلات در افغانستان این بوده که اقوام وفاق ندارند.
کد خبر: ۹۳۷۲۴۶۶
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مرتضی امیری نژاد، مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) شهرستان بوئین زهرا در جمع پایوران و سربازان ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا، به تحولات افغانستان اشاره کرد و گفت: برای حل مسائل افغانستان باید در سه سطح داخلی؛ ائتلاف گروه های مختلف افغانی برای تشکیل دولت ائتلافی که در آن هر یک از قومیت های افغانی سهم داشته باشند، منطقه ای؛ به ویژه همکاری ایران و پاکستان و بین المللی، اقدامات مقتضی و به نفع ملت افغانستان صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: واگرایی قومیت ها در افغانستان یک حقیقت بوده و ریشه تمام مشکلات در افغانستان این بوده که اقوام وفاق ندارند. پشتون ها اکثریت هستند و هیچ قوم دیگری در افغانستان به اندازه پشتون ها جمعیت ندارد و در تاریخ افغانستان تنها دو نفر بوده اند که از قوم غیر پشتون چند صباحی بر افغانستان حکمرانی کرده اند؛ یکی حبیب الله کلکانی و دیگری برهان الدین ربانی و دیگر رئیس جمهورها همه پشتون بوده اند.

امیری نژاد، درگیری های موجود در دره پنجشیر را جنگ بین افغانی خواند و گفت: افغانستان یک کشور مستقل است و ورود به یک کشور مستقل با ابعاد نظامی با درخواست دولت آن کشور یا شورای امنیت سازمان ملل میسر است، جنگ طالبان با دره پنجشیر جنگ بین افغانی است و ورود به چنین جنگی از سوی ایران باخت مطلق است.

مسئول سیاسی سپاه ناحیه امام حسین(ع) بوئین زهرا، در پایان سخنان خود، به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برابر طالبان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بنا بر سیاست و راهبرد همیشگی خود، خواستار حل مشکلات افغانستان مبتنی بر مصالح ملی و داخلی این کشور است، همکاری یا مذاکره ایران با طالبان فقط در راستای حل مشکلات داخلی افغانستان و رسیدن به یک وحدت ملی است. خودداری از حمله به شیعیان و مردم بی گناه، تأمین امنیت مرزها و مقابله با دشمنان خارجی در داخل افغانستان، از جمله مواردی است که باید طالبان به آنها پایبند باشند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها