نشست مجازی هیأت اندیشه ورز بانوان بسیج اساتید استان آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۱۸۹۲
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست مجازی با موضوع مسائل زنان استان به همت هیات اندیشه ورز بسیج اساتید استان آذربایجان غربی ۱۷ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
در این جلسه که بصورت کارگاهی و با مشارکت بانوان هیات علمی اجرا شد، ابتدا مجرد، دانشیار دانشگاه ارومیه و دبیر هیات اندیشه ورز بانوان بسیج اساتید استان با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدای ۱۷ شهریور ، برقراری عدالت جنسیتی، شایسته سالاری و توانمندسازی را طبق تحقیقات صورت گرفته در میان مسائل قشر زنان دانشگاهی از اصلی‌ترین مباحث مورد نظر این بانوان دانست.

وی افزود: انتظار بانوان هیات علمی از دولت مردمی جدید، ایجاد توازن جنسیتی و معرفی یک معاون وزیر زن برای هر وزارتخانه و نیز استفاده از زنان شایسته و نخبه در مدیریت میانی دانشگاه‌هاست.
مجرد در ادامه بحث بیان کرد: برگزاری سلسله کارگاه‌های مهارت آموزی برای این گروه جهت توانمند‌سازی روانی و ذهنی بانوان و برطرف کردن موانع ارتقاء ایشان و لحاظ نمودن نقش‌های چندگانه مادری و شغلی باید مورد توجه قرار گیرد .
در ادامه اساتید خانم حاضر در جلسه درباره مسئله شناسی بانوان و راهکارهای موجود نظرات خود را بیان کردند. همچنین برخی از نظرات مکتوب خ ارائه شد.
در پایان این نشست، مقرر شد نامه‌ای از ماحصل این نشست در مورد مسائل زنان استان تهیه و به مرکز زنان و خانواده بسیج اساتید ارسال شود. همچنین پایش برقراری عدالت و توازن و حسن نظارت بر اجرای قوانین مربوطه از خواسته های مهم زنان ولایی و فرهیخته انقلابی در این جلسه اعلام شد.

انتهای پیام/

منبع: دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج آذربایجان غربی

ارسال نظرات