فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه سفر به مشهدمقدس:

افزایش ظرفیت درمانی سپاه و تشدید ارائه خدمات به بیماران کرونایی در سراسر کشور

پس از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، اراده جدی در بحث مقابله با ویروس کرونا بوجود آمده است؛ و طرح شهید سلیمانی مجدد احیاء شده و مجموعه های درمانی سپاه با ظرفیت بیشتری درحال ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند.
کد خبر: ۹۳۶۴۴۴۵
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به منظور بررسی شرایط و وضعیت وخیم این روزهای مشهدمقدس به شهر امام مهربانی‌ها سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امروز فرصتی فراهم شد که از نزدیک با مسائل استان و شهر مشهد، بویژه حاشیه شهر، که از سوی وزارت بهداشت، مسئولیت آن به سپاه امام‌رضا(ع) واگذار شده، بازدیدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در تمام مسئولین ذی‌نقش استان، اعم از استاندار و دانشگاه علوم پزشکی و سپاه‌امام‌رضا(ع) و بسیج جامعه پزشکی و ... عزم جدی برای مقابله با ویروس کرونا شکل گرفته و پس از فرمایشات مقام معظم رهبری نیز اراده جدی بوجود آمده است، گفت: طرح شهید سلیمانی مجدد احیاء شده و مجموعه های درمانی سپاه در بخش‌های مختلف نیز با ظرفیت بیشتری درحال سرویس‌دهی و ارائه خدمات به بیماران کرونایی هستند.

سردار سلامی با اشاره به بازدیدی که از یکی از مراکز واکسیناسیون کرونا داشت، افزود: این مرکز جدیدا به همت سپاه درنظر گرفته شده و امیدواریم ظرفیت‌ها، متناسب با نیاز و شرایط توسعه پیدا کند؛ ضمن اینکه یک مرکز درمان سرپایی نیز برای درمان موقت بیماران بستری پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: مقابله با کرونا نیازمند یک اراده جمعی و همت بلند است؛ سپاه تا پایان کار، نقش‌آفرینی خواهد کرد و سعی می‌کنیم دامنه فعالیت‌ها را متناسب با رشد نیازها ارتقاء دهیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین گفت: در بحث مقابله و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همه دستگاه‌های مرتبط باید نقش خود را با کیفیت و شایستگی کامل ایفا کنند؛ این مهم شرط لازم است ولی کافی نیست چراکه مردم، عمود و ستون اصلی خیمه مقابله با کرونا هستند و اگر همراهی و همکاری و مشارکت آنها را نداشته باشیم، توفیقی حاصل نمی‌شود.

سردار سلامی با بیان اینکه همه ما، اعم از دستگاه‌های مختلف و مردم شرعا و قانونا برای مهار این ویروس سرکش وظیفه‌مند هستند، تصریح کرد: عزم و اراده در این خصوص باید در تک تک ما بجوشد و مسئولانه و دلسوزانه و جدی و جهادی مشارکت کنیم.

وی همچنین گفت: باید این حس در ما زنده شود که حفظ سلامت ما و اطرافیان بستگی به تنظیم رفتارهایمان دارد و کرونا تنها با تغییر رفتار ماست که قابل کنترل خواهد شد؛ درغیر اینصورت، اگر فشار را روی کادر درمان بگذاریم، فقط خستگی به دوش آنها گذاشته‌ایم.

سردار سلامی با اشاره به برخی کمبودها همچون دستگاه اکسیژن‌ساز، اظهارکرد: در این بازدید مقرر شد نیازها را تامین کنیم و کیفیت‌های درمان در بخش‌های ارتقاء یابد.

وی مهمترین اولویت سپاه پاسداران انقلابی در بحث مقابله با ویروس کرونا را سازماندهی تیم‌های بسیجی، به کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و تشدید طرح شهید سلیمانی و اجرای فشرده و سراسری این طرح در تمام کشور عنوان کرد و گفت: گسترش مراکز واکسیناسیون به منظور کمک به وزارت بهداشت و درمان و همچنین اجرای کمک‌های مومنانه و طرح مواسات و همدلی ویژه هموطنانی که از شرایط پیش آمده ناشی از کرونا آسیب‌دیده‌اند، از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های ماست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خدمات‌رسانی قسمت اعظم بیمارستان‌های متعلق به سپاه در نقاط مختلف کشور به بیماران کرونایی خبرداد و افزود: تخت‌های بستری نیز به منظور ارائه خدمات مربوطه، درحال گسترش و افزایش هستند؛ بیمارستان‌های ثابت و سیار مختلفی نیز پیش‌‎بینی شده تا کمک‌حال بخش درمان باشند و باری از روی جامعه پزشکی کشور بردارند.

سردار سلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح آخرین وضعیت مرزهای کشور پرداخت و گفت: خوشبختانه به همت نیروهای مقتدر مرزبان کشور و اشراف آنها، مرزهای ایران در امنیت کامل بوده و هیچگونه عارضه‌ای نداریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها