پس از فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری، قرارگاه عملیاتی مردمی تحت نام شهید سیلمانی ایجاد شد و تمام ظرفیت‌های مردمی و با محوریت علوم پزشکی در بخش‌های پزشکی، درمانی و موضوعات مورد نیاز پای‌کار آمده است.
کد خبر: ۹۳۶۴۴۱۸
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی؛ سردار یعقوبعلی نظری، فرمانده سپاه امام رضا(ع) اظهار کرد: متأسفانه شاهد شیوع گسترده نوع دلتای ویروس کرونا هستیم لذا حتماً تمام مسئولان، مردم و بسیجی‌ها بر این موضوع متمرکز شوند و تمام امکانات جهت مبازره با کرونا و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی به کار گرفته شود.

وی افزود: پس از فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری، قرارگاه عملیاتی مردمی تحت نام شهید سیلمانی ایجاد شد و تمام ظرفیت‌های مردمی و با محوریت علوم پزشکی در بخش‌های پزشکی، درمانی و موضوعات مورد نیاز پای‌کار آمده است.

 

نظری تصریح کرد: در همین راستا بسیج پای‌کار واکسیناسیون آمده است و پیش‌بینی شده در قالب 8 پایگاه و قریب به 96 اکیپ واکسیناسیون بیش از 500 هزار نفر را با یک میلیون دوز در حاشیه شهر مشهد واکسینه کنیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: از امروز به سرعت این اکیپ‌های واکسیناسیون به سرعت در حاشیه شهر مشهد وارد عمل می‌شوند و امیدواریم با توجه به استقرار این اکیپ‌ها در مساجد، علاوه بر اقدامات پزشکی، مشمول عنایات و برکات امام رضا(ع) نیز شویم.

وی خاطر نشان کرد: واکسیناسیون این 500 هزار نفر چیزی حدود 2 ماه به طول می‌انجامد و پیش‌بینی شده است که روزانه 16 هزار واکسن در روز در حاشیه شهر مشهد تزریق شود.

نظری ادامه داد: از دیگر اقدامات بسیج خراسان رضوی جهت مقابله با ویروس کرونا می‌توان به احداث دو مرکز خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در مشهد اشاره کرد که این مراکز با هدف کاهش بار کرونایی بر بیمارستان‌ها ایجاد شده تا مردم راحت‌تر بتوانند در مراحل اولیه بیماری خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: یکی از این مراکز در زائرسرای آستان قدس رضوی و مرکز دیگر در زائرسرای امام رضا(ع) واقع در چهارراه نخرسی احداث شده‌اند که این مراکز ظرفیت خدمت‌رسانی به 2 هزار بیمار را در روز دارند.

وی در پایان عنوان کرد: علاوه بر این اقدامات، بسیج در محلات طرح کمک‌های مؤمنانه و بیماریابی را در حال بهسازی است از این رو ما در سپاه امام رضا(ع) تمام اقداماتی که در جهت حمایت از دانشگاه‌های علوم پزشکی و ریشه‌کنی ویروس کرونا باید انجام دهیم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها