رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از راه‌اندازی ۵ پایگاه سیار واکسیناسیون در سطح حاشیه شهر مشهد به مدت ۶۰ روز و واکسینه کردن مردم طبق سند ملی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۴۰۷۲
|
۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴

دکتر محسن ذاکریان اظهار کرد: از امروز تعداد ۵ پایگاه واکسیناسیون کرونا طبق سند ملی در مناطق حاشیه شهر مشهد دایر شده و اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی به مدت ۶۰ روز در این پایگاه‌ها در امر واکسیناسیون گروه‌های هدف مشارکت می‌‎کنند.

رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: آموزش و سازماندهی حدود ۳۵۰ نفر از طلاب و بسیجیان جهت کمک به کادر درمان بیمارستان‌های کرونایی تحت عنوان مردم‌یاران سلامت صورت پذیرفته و این افراد آماده به‌کارگیری در بخش‌های کرونایی هستند.

وی با بیان اینکه بسیجیان این مجموعه از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور در کنار کادر بهداشت و درمان بودند و همکاری‌های لازم را با آنان داشتند، خاطرنشان کرد: در این روزها ادامه فرآیند رهگیری در موج پنجم بحران کرونا در مراکز بهداشت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با انجام تست‌های سریع و کمک به شناسایی هر چه بهتر موارد کرونا مثبت در حال انجام است و اعضای بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی تا پایان بحران کرونا در کنار مدافعان سلامت خواهند بود.

ذاکریان تأکید کرد: در روزهای اخیر مکاتبه‌ای با سازمان تبلیغات اسلامی جهت آمادگی این سازمان برای آموزش هیأت‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محل‌های برگزاری محافل سوگواری ماه‌های محرم و صفر انجام شده و آمادگی کامل خود را در این خصوص اعلام کرده‌ایم.

ارسال نظرات