روزانه چهار کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: تا چند هفته آینده ظرفیت آزادراهی کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و ۲۱۰۰ کیلومتر به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد.
کد خبر: ۹۳۶۲۳۲۶
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

محمد اسلامی عصر امروز یازدهم مردادماه در آیین افتتاح آزادراه بروجرد- خرم‌آباد اظهار کرد: در یک دوره زمانی در دولت کاری را آغاز کردیم و در روزهای پایانی به اتمام رساندیم.

وی با بیان اینکه در وزارت راه و شهرسازی تمام تلاشمان این بود که طرح‌های سنواتی را به اتمام برسانیم، بیان کرد: در این  شرایط متأثر از جنگ اقتصادی و مزاحمت‌های دشمن، شرایط کرونا، با کاهش درآمدهای ملی، تورم و افزایش هزینه‌ها مواجه بودیم  اما این اراده را داشتیم که پروژه‌های سنواتی جمع شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تمام پروژه‌های حوزه زیرساخت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی در چارچوب زمانبندی خود قرار دارند، افزود: طرح‌هایی که حداقل ۱۲ سال زمان برده بود و پروژه‌هایی که حدود ۳۰ سال طول کشیده بودند به  بهره‌برداری رسیدند و افتتاح شدند و تنها چند پروژه دیگر مانده که به افتتاح خواهند رسید.

قرارگاه خاتم پروژه اتصالی به آزادراه خرم آباد- پل زال را هم در دستور کار قرار دهند

اسلامی با اشاره به پروژه آزادراه خرم آباد- بروجرد- اراک، گفت: اکیپ‌ها و موسساتی که در فاز خرم‌آباد تا بروجرد فعال بودند به قسمت بروجرد تا اراک منتقل می‌شوند. همچنین مجموعه قرارگاه خاتم پروژه اتصالی به آزادراه خرم آباد- پل زال را هم در دستور کار قرار دهند تا این شریان حیاتی و محور توسعه تکمیل و حلقه‌های مفقوده کریدور شمال به جنوب حل شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا چند هفته آینده ظرفیت آزادراهی کشور ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و ۲۱۰۰ کیلومتر به ۳۱۰۰ کیلومتر می‌رسد، بیان کرد: البته بزرگراه‌های کشور نیز گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه این پروژه اولین آزادراه  شش خطه کشور است درحالیکه آزادراه‌هایی که تاکنون احداث شده چهار خطه بوده‌اند، افزود:  این مسیر ۶۷ کیلومتری شیب‌ها و قوس‌های نرمال دارد.

 روزانه چهار کیلومتر بزرگراه در کشور ساخته شده است

اسلامی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ این توفیق حاصل شد تا ظرفیت ماده ۵۶ به خوبی فراهم و بودجه را دو برابر افزایش دهیم، عنوان کرد: در سال‌های گذشته ۱۰۰۰ کیلومتر در هرسال بزرگراه احداث شده یعنی روزانه چهار کیلومتر ساخت انجام شده است، عنوان کرد: این دستاورد بزرگی است تا مردم از زیرساخت‌های حمل و نقل بهتری بهره‌مند شوند.

وی در خصوص بازسازی‌های ناشی از سیل در لرستان گفت: در بخش مسکن، راه و ریل در این مدت کوتاه که از سیل گذشته کارهای خوبی انجام شده که این مهم در بخش مسکن مرهون تلاش‌های مهندس تابش بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار