سردار رعیتی فرد:

صنعت فولاد با چالش های جدی روبرو است/ موانع تولید باید رفع شود

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با بیان این که صنعت فولاد با چالش های جدی روبرو است، گفت: یکی از چالش های صنعت تولید فولاد تامین مواد اولیه است.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۹۷
|
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست هم اندیشی بررسی چالش های صنعت فولاد کشور صبح امروز در سالن شهید سلیمانی مجتمع فرهنگی ولیعصر (عج) و با محوریت بررسی موانع تولید صنعت فولاد برگزار شد.

این نشست با حضور سردار علی حسین رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات، عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن و جمعی از مدیران عامل صنایع فولادی کشور همراه بود.

سردار رعیتی فرد مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات طی سخنانی اظهار داشت: امسال که سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است. قطعا وظیفه ی تمام دستگاه‌ها بویژه بسیج رفع موانع تولید است.

وی افزود: صنعت فولاد کشور ظرفیت های عمیقی را دارد و در سال ۱۴۰۰ حدود سی و هفت میلیون تن فولاد تولید می کنیم. و برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ این حجم تولید باید به صد و شصت میلیون تن برسیم.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با بیان این که صنعت فولاد با چالش های جدی روبرو است، ادامه داد: یکی از چالش های صنعت تولید فولاد تامین مواد اولیه است.

رعیتی فرد اضافه کرد: ما در یک کشور خشک و نیمه خشک هستیم و صنعت فولاد به ۲۵۶ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد.

وی دیگر مشکل صنعت فولاد را مسئله ی حمل و نقل تولیدات این صنعت دانست و گفت: حمل و نقل تولیدات و محصولات فولاد کشور هفت درصد از طریق راه های ریلی و نود و سه درصد از حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با تاکید بر این که نیاز به سرمایه گذاری های جدی تر در صنعت فولاد است، تصریح کرد: پس از تحریم های ظالمانه آمریکایی بر علیه ملت ایران شرکت هایی که در حوزه ی فولاد کار می کردند از ایران رفتند، اما با دانش کارشناسان و تکنولوژی ایرانی می توانیم که به افق های آینده ی این صنعت برسیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار