امروزه اغلب آثار سینمایی سرشار از لودگی، ابتذال و یا تلخی و سیاه نمایی شده اند که دلیل اصلی آن رها شدن عرصه فرهنگ و هنر طی ۸ سال اخیر بود و جلوی گسترش این روند شوم و ناپسند باید سریعاً گرفته شود.
کد خبر: ۹۳۵۷۳۴۷
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج: محمدتقی پاک سیما فیلمبردار پیشکسوت سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: ضروری ترین مسأله دولت سیزدهم در حوزه سینما ایجاد تحول در محتوای آثار است چرا که امروزه اغلب آثار سینمایی سرشار از لودگی، ابتذال و یا تلخی و سیاه نمایی شده اند که دلیل اصلی آن رها شدن عرصه فرهنگ و هنر طی ۸ سال اخیر بود و جلوی گسترش این روند شوم و ناپسند باید سریعاً گرفته شود.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «مردی از جنس بلور» و «به کبودی یاس»  افزود: گسترش ابعاد ولنگاری فرهنگی پذیرفتنی نیست و باید با مسببان آن برخورد قاطع شود؛ مقام معظم رهبری نیز چندی قبل بحث مهم ولنگاری فرهنگی را مطرح کردند اما آن کسانی که مسئول رسیدگی به این معضل مهم بودند خود را به نشنیدن زدند و همین باعث شد لحظه به لحظه بیشتر در دام ولنگاری فرهنگی بیفتیم.

این سینماگر خاطرنشان کرد: سینما نیازمند آن است تا خط مشی ثابت و مشخصی داشته باشد و هرکس نتواند آنطور که می خواهد در آن تولید اثر کند. ما باید سینما را قاعده مند کنیم و همه آثار در یک چارچوب مشخص و از پیش تعیین شده باید تولید شوند.

پاک سیما سپس با تأکید بر اینکه یکی دیگر از معضلات امروز سینماگران بیکاری و خانه نشینی گسترده است اظهار داشت: من امیدوارم با درایت و هوشمندی مدیران دولت سیزدهم و دغدغه مندی آیت الله رئیسی بتوانیم معضل مهم تولید در سینما را برطرف کرده و بار دیگر شاهد حضور پیشکسوتان و هنرمندان دغدغه مند و متعهدی که به اجبار و از سر ناچاری خانه نشین شده اند باشیم.

وی در پایان افزود: حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای بسیار مهم، حساس و استراتژیک است و مسئولان نباید با این حوزه ساده انگارانه برخورد کنند؛ ما نیازمند آن هستیم که هرچه سریع تر اوضاع فرهنگ و هنر کشور را بهبود بخشیم و امیدوارم به زودی شاهد این اتفاق خجسته در دولت سیزدهم باشیم.

ارسال نظرات