سیدعلی آقازاده گفت:رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط حمل و نقل عمومی و تاکسی ها غیرقابل قبول است که باید این مسئله توسط فرمانداری ها و شهرداری ها با دقت نظارت شود و متخلفین به دستگاه های نظارتی معرفی شوند.
کد خبر: ۹۳۵۶۴۷۵
|
۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست استانی ستاد مدیریت بیماری کرونا گفت: خوشبختانه با هماهنگی انجام شده از روز چهارشنبه گذشته شاهد قطعی برق در سطح مصارف خانگی نبودیم که جا دارد از تعامل خوب صنایع استان تقدیر کنیم.

آقازاده ادامه داد: در طی روزهای گذشته شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر خسارت وارد شدن به بیمارستان ها و آسیب به بیماران و اتاق های عمل در اثر قطعی برق بودیم که بنا بر اطلاعات دقیق این مطالب را از اساس تکذیب می کنیم و هیچ گونه آسیبی به بیماران و بیمارستان ها وارد نشده و برق این مجموعه ها به خوبی تامین شده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه استان مرکزی هم از نظر فوتی و هم از نظر بستری شرایط نسبتا قابل قبولی دارد که در سطح کشور در رتبه دهم از آخر هستیم و در شرایطی که برخی از استان ها وارد پیک پنجم شده اند شرایط استان مرکزی نسبتا قابل قبول است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: مصرف ماسک در سطح استان میانگین ۶۷ درصد هست که از میانگین کشوری بالاتر است که جدای از تشکر هز کسانی که رعایت میکنند به همه مردم توصیه می کنیم مقید به پروتکل های بهداشتی باشند و دیگران را به این فرهنگ دعوت کنند.

آقازاده افزود: رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط حمل و نقل عمومی و تاکسی ها غیرقابل قبول است که باید این مسئله توسط فرمانداری ها و شهرداری ها با دقت نظارت شود و متخلفین به دستگاه های نظارتی معرفی شوند.

وی با تأکید بر اینکه متاسفانه پاسخ شهرداری اراک در خصوص عدم رعایت پروتکل ها در تاکسی ها قانع کننده نبوداظهار داشت: شهردار اراک باید در جلسات ستاد مقابله با کرونا حضور داشته باشد و همچنین در جلسات شهرستانی باید اعضای متناظر ستاد مقابله با کرونا حضور داشته باشند و کوتاهی در این خصوص پذیرفتنی نیست.

استاندار مرکزی ادامه داد: در خصوص افزایش کرایه تاکسی ها که قبل از عید انجام شده تاکسی ها موظف هستند ۳ نفر سوار کنند که اگر ۴ نفر باشد مصداق بارز گران فروشی و تخلف است که دستگاه های نظارتی باید ورود پیدا کنند. 

آقازاده تصریح کرد: کلیه شهرستان هایی که وضعیت آنها قرمز می شود بلافاصله بعد از قرمز شدن باید دستورالعمل ها و مصوبات را اجرایی کنند و همه مسئولین شهرستانی باید در خصوص اجرای دقیق مصوبات اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه عید سعید قربان و غدیر که از اعیاد بزرگ مسلمانان است قرار دادیم گفت: برای برگزاری هرگونه برنامه در این خصوص تابع شرایط زمان کرونایی هستیم و هفته آینده در این خصوص تصمیم گیری می شود.

استاندار مرکزی گفت: تراکم جمعیت در رستوران ها و تالارهای پذیرایی غیر قابل قبول است و باید با ظرفیت ۳۰ الی ۵۰ درصد مراسمات را برگزار کنند چراکه قصد تعطیلی تالارها و رستوران ها را نداریم اما باید به دستورالعمل ها مقید باشند.

آقازاده اظهار کرد: طبق مصوبه دولت دستگاه های اداری در پنج شنبه ها تا پایان مردادماه تعطیل هستند و این ارتباطی با مسئله کرونا ندارد و لذا باید ادارات طبق وضعیت کرونایی که در شرایط قرمز یک سوم و در شرایط نارنجی ۵۰ درصد بوده حضور پیدا کنند.

استاندار مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به اصناف در استان مرکزی پرداخت شده که این یکی ازکمک های مهم دولت به اصناف بوده است.

ارسال نظرات