۶ مستند جدید درباره افغانستان در سازمان هنری رسانه ای اوج آماده نمایش شد.
کد خبر: ۹۳۵۵۶۳۳
|
۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سازمان هنری رسانه ای اوج ۶ اثر مستند در حوزه مسائل افغانستان را برای پخش از تلویزیون تولید و آماده نمایش کرده است.

مستندهای «۲۰ سال»، «خانه کابل»، «مدیر مدرسه»، «نظیفه»، «اوستا قاسم» و «شیرین و عالم» از محصولات این سازمان به زودی روانه آنتن تلویزیون خواهد شد.

مستند «۲۰ سال» به کارگردانی و تهیه کنندگی وحید فراهانی به نقش آمریکا در کشور افغانستان می‌پردازد. «۲۰ سال» مجموعه مستندی در حوزه افغانستان است که در حال آماده شدن است.

مستند «خانه کابل» به کارگردانی و تهیه کنندگی مسعود کارگر از تولیدات «اومافیلم» است که به ماجرای راه اندازی یک رستوران توسط یک خانواده افغانستانی در ایران می‌پردازد.

«نظیفه» به کارگردانی محمد صفا و تهیه کنندگی سید جمال عودسیمین داستان یک پرستار افغانستانی را روایت می کند که در یکی از بیمارستان‌های ایران مشغول فعالیت است و در روزهای سخت کرونا هم برای کمک به بیماران داوطلب می‌شود.

مستند «اوستا قاسم» نیز از محصولات «اومافیلم» درباره یک مخترع افغانستانی است که با طرح ایده ای در یکی از کارخانه های ایران به کارگران کمک شایانی می کند.

«شیرین و عالم» به کارگردانی ماریا ماوتی و تهیه کنندگی مهدیه سادات محور بخشی از مجموعه مستند «پا به ماه» است که ماجرای یک زوج افغانستانی را روایت می کند که پس از گذشت سال ها باردار می شوند.

این مستندها به زودی رونمایی و از تلویزیون و پلتفرم های اینترنتی پخش می‌شود.

ارسال نظرات