رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی گفت: صنعت و تولید دچار رکود شده و مسئولان مربوطه نیز این حوزه را رها کرده‌اند.
کد خبر: ۹۳۴۸۴۲۰
|
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲

به گزارش بسیج، محسن نوری صبح دوشنبه در حاشیه دیدار با جمعی از صنعتگران اظهار کرد: تسلط و ارائه برنامه‌های سید ابراهیم رئیسی در مناظره اخیر در حوزه اقتصاد به ویژه بیان درد دل‌های فعالان بخش تولید و مشکلات و گرفتاری‌های صنعتگران برآمده از دلسوزی و پیگیری‌های مستمر ایشان برای حل مشکلات حوزه اقتصادی و کارآفرینان است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید, پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها بیان کرد: رئیسی در عمل شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری را سر دست گرفته‌اند و ما به عینه شاهدیم که چه دستوراتی بر روی درخواست‌های کارخانه‌داران می‌دهند و تمامی گزارشات و شکایات را دریافت می‌کنند و پیگیری می‌کنند.

رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: وی در سفرهای استانی وقت می‌گذارد و بین تولیدکنندگان حاضر می‌شود و با سعه‌صدر گلایه‌ها و درد دل‌های فعالان صنعت را می‌شنود و با بررسی و عیب‌یابی دستور اجرایی صادر می‌کند.

وی ادامه داد: همکارانشان تا حصول نتیجه با ما همکاری می‌کنند و نمی‌گذارند کار رها شود و حتماً تا رفع موانع و فعالیت کارخانه پای کار هستند.

صنعت و تولید دچار رکود شده است

نوری با بیان اینکه صنعت و تولید دچار رکود شده و مسئولان مربوطه نیز این حوزه را رها کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای موجود از برکات سفرهای استانی رئیسی و پیگیری‌های مجموعه قوه قضائیه حدوداً ۲ هزار واحد تولیدی احیا و به چرخه اقتصاد ایران وارد شده‌اند که از برکات این اقدام بازگشت به کار حداقل ۱۶ هزار نفر در دو سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه تولید تشنه و محتاج نگاه جهادی و انقلابی برای رفع مشکلات و بروکراسی‌های دست و پاگیر است، گفت: دستگاه‌های متولی صنعت با هم هماهنگی و تعامل ندارند و این وسط سرمایه‌گذار ضرر می‌کند.

رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: تولیدکنندگان با هزاران امید سرمایه و دارایی خود را برای کمک به اقتصاد ایران اسلامی وارد عرصه کرده‌اند و بعضاً مجوزهای لازم را با هزار زحمت گرفته‌اند اما حمایت‌های لازم از سوی دولت انجام نمی‌شود و الان شاهدیم کارخانه‌های زیادی ورشکسته شده‌اند یا خط تولیدشان نیمه‌کاره رها شد و پرسنل و کارگرانشان را اخراج کرده‌اند.

دولت تولیدکنندگان را فراری داده است

وی ادامه داد: عده زیادی از سرمایه‌داران هم از دست دولت فرار و در کشورهای دیگر اقدام به راه‌اندازی خط تولید کرده‌اند و تخصص و اعتبارشان را به کشور دیگری برده‌اند که باعث تأسف است.

نوری با بیان اینکه مناظره اقتصادی عیار برخی از نامزدهای وضع موجود را عیان کرد، خاطرنشان کرد: مردم به عینه دیدند که چه تفکری این سال‌های سکان اقتصادی کشور را در دست داشته و چه بلایی بر سر فعالان حوزه تولید و صنعت اقتصاد کشور آورده‌اند.

وی بیان کرد: توقع ما این بود که آقای همتی که یکی از مسببان اصلی وضعیت اسفبار اقتصادی کشور است به سوالات مطرح شده جواب قانع‌کننده بدهد نه اینکه با فرافکنی و توهین و تخریب از عرصه پاسخگویی فرار کند.

رئیس کمیته صنعتگران و تولیدکنندگان ایران اسلامی ستاد مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی متذکر شد: همتی باید پاسخگوی از بین رفتن سرمایه صنعتگران و بیکار شدن کارگران و عوامل دخیل در عرصه تولید باشند حال اینکه چطور با این شرایط عذاب وجدان ندارند و در عین حال مدعی و طلبکارانه می‌تازند جای تعجب دارد و مطمئنم روزی در مقابل قانون باید پاسخگو باشند.

ارسال نظرات