جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: مجموعه‌ی بسیج دانشجویی بعنوان یکی از نهادهای علمی کشور، در خارج از فضای دانشگاه معنایی ندارد و بستر و خواستگاه بسیج دانشجویی دانشگاه است.
کد خبر: ۹۳۴۶۰۷۶
|
۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی و فرماندهان سپاه‌ها، نواحی بسیج سراسر استان با باحضور سردار حبیب شهسواری؛ فرمانده سپاه شهداء استان آذربایجان‌غربی و دکتر حمید بالایی؛ جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور، سید محمود صفری؛ فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی در سالن جلسات دوم آذر ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

دکتر حمید بالایی جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور در این نشست چند ساعته گفت: مقام معظم رهبری بیش از ۴۰۰ دیدار با مجموعه دانشگاهیان داشتند و اگر به بیانات ایشان در جمع دانشگاهی با یک نگاه راهبردی بنگریم به این نتیجه خواهیم رسید که محوریت نهاد علم در پیشرانی حرکت جامعه اسلامی و حرکت، از انقلاب اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی بارها مورد تاکید ایشان قرار گرفته است.

وی افزود: نقش تولید علم و دانش توسط نخبگان علمی و دانشگاهی در پیشرانی حرکت نظام جمهوری اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی بسیار حیاتی است‌ و تولید دانش باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی می‌شود و نقش نخبگان یکی از محور های راهبردی و استراتژیک نظام جمهوری اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه‌ی بسیج دانشجویی بعنوان یکی از نهادهای علمی کشور، در خارج از فضای دانشگاه معنایی ندارد و بستر و خواستگاه بسیج دانشجویی دانشگاه است.

بالایی ادامه داد: یکی از ماموریت های مجموعه بسیج دانشجویی تربیت نیروی انقلابی و مومن پایه کار برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی است.
وی در خصوص طرح ولایت تصریح کرد: در سال ۹۸ بسیج دانشجویی با مخاطب ۲۰ هزار نفری در کل کشور به استقبال طرح ولایت رفت که در سال ۱۴۰۰ تا کنون بالغ بر ۲۳ هزار نفر ثبت نام کردند و این نشان دهنده توجه ویژه دانشجویان به مبانی معرفتی است.

بالایی در خصوص ماموریت دومی که مقام معظم رهبری برای بسیج دانشجویی ترسیم کرده است بیان کرد: جایگاه و نقش افرینی دانشجویان بایستی با رویکرد مسئله محور در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و علمی باشد و نیز دانشجویان باید به این موضوع توجه داشته باشند که مطالبه ها بایستی همراه با رویکرد مسئله محور باشد چرا که مطالبه گری بدون مسئله محوری نه تنها مفید نمی شود بلکه مورد انتقاد است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص چرخه ۵ مرحله ای مسئله محوری تاکید کرد: گام اول باید دانشجویان بتوانند مسائل کشور را به درستی بشناسند که این گام توسط بسیج دانشجویی با استفاده از ظرفیت اندیشگاهی و پژوهشگاهی و مراکز تحقیقاتی بستری فراهم شد تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی در بسیج دانشجویی ساماندهی شوند و با رویکرد مسئله محور و در قالب طرح ملی شمسا برای شناسایی مشکات کشور به فعالیت بپردازند.

بالایی در خصوص انتظارات مقام معظم رهبری از دانشجویان بیان کرد: مقام معظم رهبری از دانشجویان انتظار دارند که برای کشف راهکار با تلاش جدی در نظام دانشگاهی به صورت هدفمند به فعالیت بپردازند و ضمن بهرجویی از زیر ساخت های علمی، دانشگاه را به جامعه متصل و پشتیبان حل مسائل جامعه باشند.

وی افزود: روزانه در حدود ۸۰۰ پایان نامه در سطح کشور دفاع می شود که نشان دهنده‌ی ظرفیت بالای علمی کشور برای حل مشکلات اساسی است.

بالایی در خصوص انتظارات مقام معظم رهبری از بسیج دانشجویی بیان کرد: مجموعه‌ی بسیج دانشجویی علاوه بر فعالیت علمی در محیط دانشگاه، باید به مطالبه‌گری جدی از مسئولین و گفتمان‌سازی برای عموم مردم نیز بپردازد.

وی در خصوص جشنواره هسته‌های مسئله محور اظهار کرد: در جشنواره هسته‌های مسئله محور که در آذر ماه سال ۹۹ برگزار شد بالغ بر ۲۵۰۰ هسته مسئله محور حضور داشتند که با رویکرد مسئله محوری بالغ بر ۵۰۰ دستاورد در این جشنواره ارائه کردند.

بالایی در خصوص پنجمین انتظار مقام معظم رهبری از بسیج دانشجویی تصریح کرد: دانشجو‌ی بسیجی باید در صورت نیاز انقلاب اسلامی به او پاشنه بکشد و خود نیز به میدان عمل وارد شود که انظار به حق مقام معظم رهبری باعث آن شد گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی توسعه پیدا کنند.

وی در خصوص سیاست سازمان بسیج دانشجویی در انتخابات سال ۱۴۰۰ خاطر نشان کرد: سازمان بسیج دانشجویی با محوریت مسائل ملّی که یک رئیس جمهور، متولی حل آن هاست به عرصه انتخابات ورود کرده و با گفتمان سازی و مطالبه گری وارد گود انتخاباتی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات