دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان‌غربی گفت: ما در قبال این نظام و انقلاب وظیفه داریم اگر می خواهیم کمالات موجود را حفظ کنیم و به مطلوب اصلی آن برسانیم، قطعاً و بدون شک باید به انجام رسالت و وظیفه خود بپردازیم.
کد خبر: ۹۳۴۱۶۸۳
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

همایش جایگاه و کارکرد امر به معروف و نهی از منکر در مردم سالاری دینی و انتخابات با حضور حجت الاسلام و المسلمین بهنام دلریش، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان‌غربی  در جمعی دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان غربی  ظهر امروز در سالن جلسات دوم آذر ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی برگزار شد. امر به معروف و نهی از منکر فریضه ی فراموش شده جامعه کنونی/در نظام مقدس جمهوری اسلامی فساد و اشکال نقطه ای است نه عمومی!

ابتدای مراسم سید محمود صفری فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان­غربی گفت: مقوله ی امر به معروف و نهی از منکر جزء تأکیدات مؤکد دین مبین اسلام است و به تعبیری فریضتین فراموش شده در جامعه کنونی است.

وی افزود: طی دهه های مختلف این موضوع مهم توسط کارگزاران و متولیان امر قرار نگرفته است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان آذربایجان­غربی تصریح کرد: اگر یک سیاستمدار به همین فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل باشد قاعدتاً تقوای سیاسی را مراعات کرده است.

صفری اظهار کرد: در دوره های مختلف انتخاباتی هرچقدر پیش می­رویم میزان بی­اخلاقی ها بیشتر می­شود لذا این یک آسیب جدی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بشمار می­آید.

صفری تاکید داشت: این بی اخلاقی­ ها و هتک حرمت همدیگر در مناظرات و تبلیغات­ های انتخاباتی باعث می ­شود تا مردم این موضوع را تعمیم بدهند به این که در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدایی نکرده ما افراد صالح نداریم یا خیلی کم داریم و یا نامزدها صلاحیت و شایستگی انتخاب را ندارند.

صفری ادامه داد: بله درست است، اشکالاتی، فسادهایی در کشور وجود دارد اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی فساد و اشکال نقطه ای است نه عمومی.

وی خطاب به یک عده خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در سپهر سیاسی کشور یعنی اگر برادر دینی شما ولو رقیب انتخاباتی، اشکالاتی بر آن وارد باشد منتظر شب انتخابات نمی­شوید و دقیقا در زمان خودش نکات و تذکرات را انتقال می­دهید.

در ادامه مراسم دانشجویان حاضر در مراسم پیرامون موضوع حجاب گفتند: جناب آقای دلریش، علت زمین ماندن این واجب فراموش شده مخصوصاً در شهر خودمان در باب فضای حجاب و غیره چیست؟

در ادامه یکی از دانشجویان به موضوع انتخابات پرداخت و گفت:  به هر حال بین آحاد مردم نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی بدبینی بدلیل فسادهای گسترده مسئولین فاسد و اختلاس­گر رخ داده است. ستاد امر به معروف و نهی از منکر چه برنامه‌ای را جهت مواجه و و جلوگیری از حضور مفسدین در میدان انتخابات کرده است؟

در ادامه یکی از دانشجویان حاضر درجلسه تأکید داشت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری انتخابات را لیله القدر سیاسی نظام معرفی کرده‌اند، ستاد امر به معروف و نهی از منکر چه برنامه‌ای و مأموریت ویژه ای برای انتخابات تعیین کرده است؟

ما در قبال این نظام و انقلاب وظیفه داریم/ تقویت نظام و تقویت انقلاب اسلامی جزو معروفات/

در ادامه مراسم حجت الاسلام و المسلمین بهنام دلریش، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آذربایجان‌غربی گفت: مردم سالاری دینی برای اینکه استمرار داشته باشد نیاز است حاکمیت خواست مردم را بیشتر تبیین کند و به عرصه ی ظهور برساند.

حجت الاسلام و المسلمین بهنام دلریش افزود: ما وقتی که نگاهمان را نگاه دینی قرار می ­دهیم یا یک نگاه گذرا به دین می کنیم، می‌بینیم که حقیقتاً دین اسلام می‌خواهد مردم در صحنه و همیشه در رأس امور باشد.

دلریش تاکید داشت: قطعاً و بدون شک ما یک مطلوبی را می‌خواهیم دنبال کنیم. حفظ کمالاتی که موجود است و رسیدن به آن کمالاتی که مطلوب است هر دو در سایه ی انجام وظیفه است .

وی افزود: ما در قبال این نظام و انقلاب وظیفه داریم اگر می خواهیم کمالات موجود را حفظ کنیم و به مطلوب اصلی آن برسانیم، قطعاً و بدون شک باید به انجام رسالت و وظیفه خود بپردازیم.

حجت الاسلام و المسلمین بهنام دلریش با اشاره خاطر نشان کرد: تقویت نظام و تقویت انقلاب اسلامی جزو معروفات است.

وی افزود: لذا همه ملّت ایران از باب وظیفه­ ی شرعی، در راستای ناامید سازی دشمن و تقویت انقلاب اسلامی باید مشارکت حداکثری در انتخابات را در اولویت اعمال خود قرار دهند.

دلریش تاکید داشت: مهمترین ضرورت در انتخابات این است که نباید ما به تحولات انتخابات بی ­تفاوت باشیم.

وی گفت: اگر مصادیق امر به معروف را در نظر بگیریم باز هم کارکرد امر به معروف بیش از پیش آشکارتر خواهد بود به طور مثال مصادیق امر به معروف در انتخابات این است که انسان این مقوله­ ی مهم را تبیین بکند.

وی با بیان مصادیق ادامه داد: اصراف در تبلیغات انتخاباتی را باید تذکر بدهیم اصراف مقوله‌ای است که پروردگار تبارک و تعالی اصراف کننده را اخوان و شیاطین خطاب می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات