بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج نسبت به کشتار شیعیان در افغانستان با صادر کردن بیانیه ای نسبت به این اقدام فجیع واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۳۴۱۳۴۶
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

بسیج دانشجویی حوزه شهید میثمی دانشگاه یاسوج نسبت به کشتار شیعیان در افغانستان با صادر کردن بیانیه ای نسبت به این اقدام فجیع واکنش نشان داد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
بایّ ذنب قتلت!؟
باری دیگر شاهد بودیم که مردمانی مظلوم در یک نقطه از جهان به دلیل شیعه بودن این چنین مورد جنایت هولناک قرار گرفته اند.
کشته و زخمی شدن بیش از دویست نفر از مردم افغان در پی انفجار تروریستی به فجیع ترین حالت ممکن سبب به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان بی پناه در برابر چشمان همه جهانیان شد.
تصاویر و صحنه های دلخراش این واقعه نه تنها دل هر مسلمان را از غم لبریز می‌کند، بلکه وجدان هر انسانی را باید در برابر این نسل کشی بی رحمانه بیدار کند و علیه این اقدام جنایتکارانه بشوراند.
این فاجعه انسانی در قرن۲۱ و در مقابل لنز رسانه هایی که اسباب اعمال قدرت صاحبان ثروت و حامیان تروریسم جهانی رخ داد اما همچنان در بایکوت رسانه ای به سر می برد، چرا که از مستضعف ترین مردم ها هستند.
چرا سازمان به اصطلاح ملل و نهادهای علی الظاهر حقوق بشر این چنین لال شده اند؟ چرا حامیان فمینیست صدای ناله دختران روزه دار و در خاک و خون غلتیده را در بوق و کرنای آزادی‌خواهی نمی اندازد و برایشان شمع روشن نمی کند؟ چرا آنان که اسلام را دین مذاکرات و سازش معرفی می کردند و سعی داشتند ماهیت پلید این خونخواران را بزک کنند ساکت شده اند؟
هراس و اضطراب شیعیان هزاره در ناامنی ایجاد شده توسط دولت افغانستان مسئله قابل چشم‌پوشی نیست، ناکارآمدی حکومت و تساهل صورت گرفته در برابر عناصر مزاحم خارجی سبب روز به روز تاریک شدن وضعیت امنیتی این کشور شده و برای چندمین بار مردمش را قربانی بی تدبیری مسئولین و سیاست زدگی آنان کرده است.

بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج ضمن ابراز همدردی با شیعیان هزاره و محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه متذکر می‌شود، ناامنی فعلی افغانستان و کشورهای مشابه در پی سازش با دشمن درنده خویی است، که هیچ گونه بویی از انسانیت نبرده است و برای نیل به مطامع خود حتی از خون کودکان و زنان نیز غافل نمی شود، لیکن نیاز مبرهن به اقتدار میدان برای پشتیبانی از سیاست های دیپلماسی بیش از پیش روشن می شود .

انتهای پیام/

ارسال نظرات