رئیس بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۱۷۲ گروه جهادی در شهرها و روستاها برای محرومیت‌زدایی گفت: در این راستا برای اجرای پروژه محرومیت‌زدایی در استان بوشهر ۲۵.۴ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
کد خبر: ۹۳۴۰۶۷۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سپاه پاسداران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف جامعه نقش آفرینی‌های متعددی داشته که خدمات آنان زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را بیش از پیش فراهم کرده است. این نهاد علاوه بر مأموریت‌های ذاتی و اصلی خود، در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، عمرانی، هنری، سیاسی، محرومیت‌زدایی و معیشتی نقش آفرینی‌های فراوانی کرده و رسیدگی به محرومان جامعه مورد توجه ویژه قرار داده است.

 با تأسیس بسیج سازندگی در اردیبهشت ماه سال 1379 خدمات سپاه پاسداران در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و محرومیت‌زدایی افزایش یافت و در این حوزه گروه‌های جهادی در بخش‌های تخصصی تشکیل و به روستاها و نقاط محروم اعزام شدند.

رئیس بسیج سازندگی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با گرامیداشت سالروز تأسیس این نهاد خدمتگزار، استفاده از نیروی با نشاط و انگیزه جوانان برای سازندگی را از اهداف راه‌اندازی بسیج سازندگی دانست و اظهار داشت: بسیج سازندگی با تشکیل گروه‌های جهادی تخصصی در عرصه‌های محرومیت‌زدایی و تحقق مطالبات مردم محروم خدمات قابل توجهی به جامعه ارائه کرده است.

سرهنگ ذوالفقار عباسی‌فر با اشاره به اینکه صدها پروژه محرومیت‌زدایی در استان بوشهر اجرا شده است گفت: این پروژه‌ها در بخش مختلف بر اساس نیازها و درخواست‌های مردم در نقاط محروم و روستایی اجرا و افتتاح شده است.

وی، با اشاره به اجرا 556 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در سال گذشته تصریح کرد: این پروژه‌ها با اعتبار 21.7 میلیارد تومان در روستاها و مناطق محروم اجرا شده که 377 پروژه آن مسکن مددجویان بود که تحویل نیازمندان شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر تکمیل مساجد و خانه‌های نیازمندان، احداث آب انبار، اجرا طرح‌های اقتصاد مقاومتی‌ و طرح‌های آبرسانی را از جمله این طرح‌ها دانست و خاطر نشان کرد: در 1.5 سال گذشته طرح‌های مختلف توسط گروه‌های جهادی در نقاط کم‌برخوردار استان بوشهر اجرا شد.

عباسی‌فر، اعتبار اجرا این طرح‌های کوچک، زود بازده و عام‌المنفعه که در زمینه زیرساخت‌های روستایی بود را 150 میلیارد تومان دانست و بیان کرد: امسال در راستای شعار سال تولید، پیشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها طرح‌های مهم تدوین و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی، تعداد این طرح‌ها را 12 پروژه دانست و تصریح کرد: این پروژه‌ها در زمینه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای کمک به افزایش تولید در استان طراحی شده‌ است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر از انعقاد قرارداد با مجموعه قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها در مسیر گفتمان اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی با اعتبار 28 میلیارد تومان بر اساس نیازهای مناطق اجرا می‌شود.

عباسی‌فر با اشاره به اجرا طرح‌های محرومیت‌زدایی در سه سال گذشته افزود: ساخت پل‌ها، راه‌های مواصلاتی، خانه‌های عالم، ترمیم و بازسازی مساجد، مدارس، طرح‌های آبخیزداری و آبرسانی از جمله پروژه‌ها است که با اعتبار 25.4 میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها در مناسبت‌های مختلف افتتاح و تحویل جامعه هدف شده است گفت: نهضت خدمت‌رسانی به مناطق محروم و مردم مستضعف از رسالت‌های بسیج سازندگی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر به خدمات شرایط کرونایی در رسیدگی به نیازمندان و توزیع بسته‌های معیشتی پرداخت و تصریح کرد: بسیج سازندگی استان بوشهر از زمان شیوع کرونا تاکنون حدود 280 هزار بسته معیشتی به ارزش حدود 84 میلیارد تومان با همکاری نهادهای حمایتی در میان نیازمندان توزیع کرده است.

ارسال نظرات