کد خبر: ۹۳۳۴۷۱۴
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ، عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با شیوع کرونا در این منطقه نفتی، بیان کرد: در نخستین اقدام، ورود مهمانان نوروزی به جزیره خارگ ممنوع شد، جلسات و بازدید‌های غیرضرور کاهش داده شد و همه مدیران موظف به نظارت و رعایت این دستورالعمل‌ها شدند.
او افزود: تمرکز برنامه‌های مقابله با کرونا در منطقه عملیاتی خارگ بر پیشگیری متمرکز است و با توجه به استراتژیک بودن منطقه و وجود شرکت‌های مهم نفتی و پتروشیمی، تصمیماتی گرفته شده که مانع ایجاد موج چهارم کرونا شود یا اگر موجی رخ داد، خفیف‌تر باشد.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران ادامه داد: با توجه به همسایگی استان بوشهر با خوزستان و وضعیت قرمز این استان در هفته‌های گذشته، محدودیت‌های پروازی از مبادی استان خوزستان اعمال و ورود کارکنان با توجه به سیر صعودی بیماری کرونا از این استان محدود شد.
اسدروز عنوان کرد: کارکنان برای بازگشت به کار ملزم به تکمیل فرم‌های خود اظهاری از طریق سامانه nocorona.ir و یا salamat.gov.ir به صورت حداقل یکبار در هفته هستند. 
او گفت: همچنین اماکن و مشاغل پر خطر مطابق با دستورالعمل کمیته ملی مقابله با کرونا در سطح منطقه عملیاتی خارگ تعطیل و بر اجرای تمهیدات فاصله گذاری هوشمند در همه محیط‌های کاری، اداری و رفت و آمد دریایی و پروازی کارکنان مطابق با دستورالعمل فاصله گذاری ستاد ملی کرونا و دستورالعمل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تاکید شد.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: ضمن توجه به ایمنی کارکنان، تعداد نفرات خدماتی به غیر از نیرو‌های درگیر عملیات تخصصی شرکت به ۵۰ درصد کاهش داده شد و با هدف کاهش تماس ها، برگزاری اجتماعات و تردد‌های غیرضروری در حوزه پیمانکاران هم حذف شد.
اسدروز ادامه داد: تردد به نفتکش‌ها و شناور‌ها با شیوه‌نامه‌های شدید بهداشتی انجام می‌گیرد و جلسات با حداقل نفرات به صورت ارتباط تصویری برگزار می‌شود.
او بیان کردد: اقلام بهداشتی مورد نیاز کارکنان شامل ماسک و الکل ضدعفونی با افزایش تقاضا و شرایط آب و هوایی منطقه عملیاتی خارگ افزایش یافته و در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی از سازمان ها، نهاد‌ها و بخش بومی نیز پشتیبانی شده است.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: برای اجرای دقیق دستورالعمل‌ها، روسای پایانه نفتی خارگ به عنوان جانشین مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارگ تا اطلاع بعدی و بهبود شرایط در این جزیره، نظارت و کنترل‌های لازم را در زمینه اعمال محدودیت‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات