اردوی راهیان نور مجازی استان همدان با برنامه روایت¬گری زنده راویان دفاع مقدس با مشارکت و حضور 55 مدرسه در سطح استان همدان در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۳۳۱۸۹۵
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج آقای محمدتقی امیدی مسئول بسیج دانش آموزی استان همدان در مصاحبه با این خبرگزاری بیان نمود.

آقای امیدی با آرزوی تعجلیل در ظهور حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه شریف)  و درود و سلام بر روح پرفتوح حضرت امام (ره) و آرزوی صحت و سلامتی برای رهبر همیشه بیدار انقلاب حضرت امام خامنه‌ای عزیز و درود سلام بر ارواح طیبه شهدای عزیز،  شهدای از صدر اسلام (از کربلای حسینی تا کربلای خمینی) شهدای عزیز دوران دفاع مقدس، شهدای عزیز مدافع حرم و همچنین گرامی می­داریم  یاد و خاطره به ۳۶ هزار شهید دانش­ آموز کشور و1076 شهید دانش ­آموز استان همدان صحبت­ های خود را آغاز نمود.

مسئول استان همدان گفت:  به نوعی از هر ۱۱ شهید کشوری یک شهید دانش ­آموز و از هر8 شهید ازمجموع 8000 شهید گلگون کفن استان همدان یک شهید دانش­ آموز می­باشد.

آقای امیدی در خصوص برنامه راهیان نور در بستر فضای مجازی در استان همدان گفت:  برنامه­ی عملیات بزرگ فرهنگی راهیان نور که از دهه  70درحال انجام است و با همکاری نهادها و ارگان­های مختلف در سطح استان انجام می­گردد. از ابتدای راهیان نور دانش­آموزی در استان همدان قریب به ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر روز اعزام شده است. رهبر معظم انقلاب می فرمایند: من از این حرکت راهیان نور بسیار خرسندم و این حرکت را حرکت بسیار با برکت می‌دانند، نکته­ی اصلی و کلیدی  زیارت با معرفت است.  نمک ­شناسی حق شهداء در این است که در راهی که آنها باز کرده­اند، قدم برداریم. همچنین معظم له تاکنون 8 بار سفر اختصاصی به راهیان نور داشته­اند که این امر نشان­دهنده اهمیت راهیان نور می باشد.

آقای امیدی در ادامه افزود: همچنین در سال 98 قریب به ۹ هزار و ۶3 نفر  به راهیان نور دانش ­آموزی استان همدان اعزام گردیدند علی‌رغم اینکه ابلاغ کشوری به استان  ۸۰۰۰ نفر اعلام گردیده بود . در سال ۹۹ به خاطر شرایط ویژه­ی همه­گیری ویروس کرونا و عدم فراهم شرایط حضوری راهیان نور در طی چندین جلسه در قرارگاه استانی امام حسن عسگری «علیه السلام» به جهت اجرای کمی و کیفی راهیان نور مجازی برنامه ریزی شد که  طی چندین جلسه هماهنگی و قبل از ابلاغیه راهیان نورمجازی کشوری، استان همدان این برنامه را در ابتدای بهمن ماه آغاز نمود.

 وی در ادامه اظهار داشت: برگزاری برنامه روایت­گری زنده راویان دفاع مقدس با مشارکت و حضور 55 مدرسه در سطح استان در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان برگزار گردید. این برنامه که از ابتدای بهمن ماه  الی 26 اسفند ماه برگزار گردید و تاکنون 13هزار دانش آموز به صورت آنلاین در در قالب 16 برنامه  به صورت مجازی حضور داشته ­اند. ( با تکمیل و به انتها رسیدن این برنامه انتظار می­رود آمار حضور دانش آموزان به 18000 نفر برسد.)

آقای امیدی در رابطه با اعزام گروه­های تولید محتوا به یادمان­های عملیاتی غرب گفت:  با همکاری قرارگاه فضای مجازی، سازمان اردویی سپاه  انصارالحسین «علیه­السلام»، اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و همچنین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش­های دفاع مقدس استان همدان فیلم­برداری و تدوین روایت­گری راویان دفاع مقدس در یادمان­های عملیاتی مرصاد، شهید بهشتی(قصرشیرین)، قراویز (سرپل ذهاب)، بازی دراز ، پادگان ابوذر و یادمان عملیات مطلع فجر(گیلان غرب) همچنین پخش روایت­گری راویان در یادمان عملیات مرصاد در روز چهارشنبه 20 اسفندماه از طریق کانال شاد (@noor_abovahab) و همچنین از طریق کانال نسرا همدان(@nasrahamedan) در پیام رسان روبیکا.(این برنامه بر اساس آمار گرفته شده قریب به 4000 نفر بازدید کننده در زمان پخش داشته است.) همچنین برگزاری افتتاحیه نمادین راهیان نور مجازی دانش­آموزی در 26 اسفند ماه در باغ موزه دفاع مقدس استان همدان با حضور مسئولین استانی و شهرستانی دراین برنامه. انتظار می­رود برنامه­ ی روایت­گری راویان در سایر یادمان­ها براساس سین و زمانبندی در بازه­ ی زمانی بعد از تعطیلات نوروزی برگزار گردد.

امیدی افزود: همچنین بر­اساس هماهنگی صورت گرفته قرارگاه فضای مجازی سپاه استان با صداو سیمای مرکز استان برنامه­ های روایت گری راویان دفاع مقدس در یادمان­های عملیاتی غرب از شبکه استانی هم پخش خواهد شد.

مدیر استان همدان در ادامه درباره­ی راه ­اندازی پویش رفیق شهیدم توضیح داد:  با همکاری معاونت­های اردویی، قرارگاه فضای مجازی، بسیج فرهنگیان سپاه استان و اداره کل آموزش و پرورش استان همدان و کمیته خادم­الشهداء  در سطح استان همدان؛ به منظور ارسال محتوا در قالب عکس، کلیپ و دلنوشته از رفیق شهید دانش ­آموزان و بارگزاری در شبکه­های اجتماعی و کانال­های استانی در پیام رسان شاد، ایتا و روبیکا. (این برنامه تا 9 فرودین 1400 همزمان با میلاد حضرت حجت «عجل الله تعالی فرجه شریف»  ادامه دارد و به منظور انتقال فرهنگ ایثار و شهادت چهارم و پنجم انقلاب و به ویژه نوجوانان و خواسته دانش ­آموزان عزیز که آینده­سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی و میدان امام این انقلاب هستند در دستور کار سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قرار دارد.)

آقای امیدی در پایان افزود: امیدواریم که ان­شااءلله با تلاش و اهتمام با عنایت خداوند متعال و با توسل به اهل بیت «علیهم­السلام»  بتوانیم در راه امام و شهیدان قدم برداریم و دانش­ آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم و در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان و به ویژه دانش­آموزان عزیز کوشا باشیم و با انجام به تکالیف الهی دینی و انقلابی خود و پاسداری از حرمت خون شهیدان و تداوم راه امام شهیدان و تلاش و اهتمام در راستای منویات رهبر معظم انقلاب قدم برداریم.

ارسال نظرات