حمیدرضا خدایی مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کروناویروس (کووید 19) بسیج اساتید اصفهان گفت: نتیجه بی‌برنامگی مشهود برای تعطیلات نوروز و رنگ‌بندی نمادین؛ سفرهای میلیونی مردم با طیب خاطر به اقصی نقاط ایران است.
کد خبر: ۹۳۳۱۴۴۹
|
۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، حمیدرضا خدایی مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کروناویروس (کووید 19) بسیج اساتید استان اصفهان، با بیان این که بی‌برنامه‌گی مشهود برای تعطیلات نوروز و رنگ‌بندی نمادین نتیجه‌اش انجام سفرهای میلیونی مردم با طیب خاطر به اقصی نقاط ایران و  موجب  قرمز شدن همه ایران  در آینده نزدیک است، به سه مطالبه اساسی این کارگروه اشاره کرد.

خدایی اظهار داشت: در هفته‌ای که گذشت ۶۱۷ نفر از کرونا فوت شدند، که ۱۰ درصد بیشتر از هفته‌ی ماقبل بود، همچنین در هفته‌ای که گدشت بیش از ۶۶ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که ۲۶ درصد بیشتر از هفته‌ی ماقبل آن است، همین طور تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها بیش از ۳۵۰۰ نفر افزایش یافته، که یک رکورد محسوب می‌شود.

مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کروناویروس (کووید 19) بسیج اساتید اصفهان، اظهار کرد: این‌ها گوشه‌ایی از پیامدهای خیز چهارم نسخه‌ی جهش یافته‌ی ویروس و حاصل مجموعه‌ایی از ایده پردازی‌های غلط؛ فقدان تصمیم‌سازی و بصیرت‌ مدیران بهداشتی کشور و عدم اراده‌ی تصمیم‌گیری صحیح مسئولانی است که می‌خواستند با دستورات دولتی جلوی سرایت ویروس را بگیرند.

 وی افزود: جالب است که تمام تصمیم‌های الزام‌آور مخصوص روزهای تعطیل است. شاید دوستان فکر میکنند ویروس روزهای تعطیل را برای انتقال انتخاب می‌کند. در این خلا چندباره‌ی فکری و کنشی صاحبان قدرت؛ ویروس نه منتظر ایده‌پردازی ماند و نه دستورات دولتی!

خدایی گفت: بالاترین مقام بهداشتی کشور نیز با یادآوری قسم خورده شده‌ی خود بابت صبوری مردم ؛ می‌گویند:" روزهای سختی در پیش است، خدا یاری کند تا در نمانیم."

وی ادامه داد: گویا هنوز دولتمردان عزیز از ۳ خیز قبلی کرونا و هزاران پدیده‌ی ضد اجتماعی، اقتصادی و  فرهنگی گذشته؛ نیاموخته‌اند که نگاه مردم به رفتار آنهاست.

مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کروناویروس (کووید 19) بسیج اساتید استان اصفهان، بیان کرد: حرکت شتاب‌زده و عادی‌سازیِ غیر عادی بازگشایی‌ها در اردیبهشت ۹۹، بازگشایی شتابزده‌ی مدارس در شهریور ۹۹؛ سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ برخی مسئولان، تصمیم به بستن سینماها و باز کردن آنها، تنها در دو روز، به دنبال آن بی برنامه‌گی مشهود برای تعطیلات نوروز و رنگ‌بندی نمادین شهرها (که هنوز اکثر مردم شاخص‌های آنرا نمی‌دانند!) ؛ نتیجه‌اش می‌شود سفرهای میلیونی مردم با طیب خاطر به اقصی نقاط ایران.

وی ادامه داد: و آنگاه تصمیم میگیریم برای روز طبیعت. برادران دینی من روزهای بعد از روز طبیعت هم هست که باید دیده می‌شد و نشد!

مسئول کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی مبارزه با کروناویروس (کووید 19) بسیج اساتید استان اصفهان، در بخش پایانی سخنان خود به سه مطالبه اصلی این کارگروه اشاره کرد:

۱- سرعت واکسيناسيون از سرعت حرکت لاک پشت کندتر است. تکلیف افرادی که اکنون مبتلا می‌شوند، چیست؟ این افراد دارو می‌خواهند. دانشمندانی در همین کشور ادعای تولید داروی شیمیایی دارند. حداقل پشتیبانی و مانع‌زدایی کنید تا این داروها تولید انبوه شود.

۲- برای روزهای کاری و غیر تعطیل چاره‌اندیشی اساسی کنید:" محدودیت شدید و واقعی در شهرها با پوشش اجتماعی و اقتصادی وسیع، حداقل برای یک ماه" می‌تواند در سال ۱۴۰۰خاطره‌ی خوبی از دولت برای مردم به جا بگذارد.

۳- چه خبر از " دولت الکترونیک؟"

انتهای پیام/

منبع: دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان

ارسال نظرات