باحضور 18گروه جهادی صورت گرفت؛

تعطیلات نوروزی بسیجیان جهادگر شهرستان ماهنشان با طعم خدمت به مردم

زنجان- فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان از ساماندهی ۱۸ گروه جهادی طی ایام نوروز در شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۱۵۷
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

سرهنگ مصطفی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در ایام نوروز ۱۴۰۰ اظهار کرد: در شهرستان ماهنشان۱۸ گروه جهادی در نوروز سازماندهی شدند و این گروه‌ها در مناطق محروم شهرستان  خدمات رسانی کرده اند.

تعطیلات نوروزی بسیجیان جهادگر شهرستان ماهنشان با طعم خدمت به مردم

 

وی افزود: عرصه‌های خدمت رسانی این گروه‌ها در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و بهداشت و سلامت است و تقریباً ۱۱۸ نفر روز از جهادگران ما در این ۱۸گروه جهادی در حال فعالیت در مناطق محروم هستند.

 

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی شهرستان ماهنشان اضافه کرد: حوزه فعالیت گروه‌های جهادی در  جغرافیای فعالیتشان روستاهای بخش مرکزی،روستاهای دهستان اوریاد و روستاهای دهستان قزل گچیلو، بخش انگوران، روستاهای دهستان قلعه جوق ، روستاهای دهستان انگوران است.

 

وی با بیان اینکه تعدادی از این گروه های جهادی در عرصه‌های عمرانی در شهرستان دندی و روستاهای بلند پرچین،یاستی قلعه، پری،کلیسا،خیراباد، فعالیت کردند، افزود: دیوار کشی محیطی،تکمیل قسمت هایی از ساختمان مسجد،احداث سایبان و مقبره،ترمیم شبکه آبیاری روستا،اصلاح شبکه آبرسانی شرب روستا از اهم فعالیتهای عمرانی نوروزی گروه های جهادی بسیج درشهرستان می باشد .

 

ملکی ادامه داد: تمام اردوهای جهادی ما براساس نیاز های منطقه و مسائل شهر و روستا انجام می‌شود  و تمام همت و تلاش ما در سازندگی و خدمت رسانی بر این است که بتوانیم گره ای از مشکلات مردم شهرستان باز کنیم،بر این اساس پایگاه های بسیج با احصائ  و شناسایی مسایل و مشکلات مردم ، گروه‌های جهادی منطقه را در جهت حل مسائل منطقه بکارگیری کنند .

 

وی یادآور شد:تعمیر و مرمت بخشی از شبکه آبرسانی شرب روستاهای خیراباد،کلیسا؛ پاکسازی انهار آبیاری کشاورزی در روستاهای مختلف، تعمیر و احداث سرویسهای بهداشتی مسجد روستای بلندپرچین،تعمیر و مرمت خانه محروم در  روستاهای یاستی قلعه و بلند پرچین،اموزش هرس درختان مثمر در روستای اقکند،تعمیر و مرمت و احداث استخر ذخیره آب آشامیدن کشاورزی در آقکند و دوزکند،کاشت نهال در شهر ماهنشان و روستای میرآخور،دیوارکشی محیطی در حوزه‌های مقاومت مصطفی خمینی پری و شهید چمران دندی از جمله عرصه های عمرانی بود که میدان همت گروه های جهادی بسیج شهرستان  بوده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان عنوان کرد: تعدادی دیگر از این گروه های جهادی بسیج نیز در عرصه بهداشتی برای ضدعفونی معابر و مکان های پر تردد مثل نانوایی ها ،اژانس های مسافربری،سوپرمارکت ها ؛ توزیع ماسک و بسته های بهداشتی،جهت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی، خدمت رسانی می‌کنند.

 

ملکی تصریح کرد:نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط اصناف و تهیه بسته‌های حمایتی معیشتی برای مبتلایان به بیماران کرونایی و قرنطینه شدگان این بیماری، از دیگر فعالیتهای بهداشتی گروه های جهادی شهرستان است.

 

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام شهرستان ماهنشان ضمن تقدیر از همکاری خیرین و معتمدین شهرستان افزود: تعدادی از گروههای جهادی بسیج شهرستان نیز در امر تهیه،بسته بندی و توزیع اقلام بسته‌های معیشتی بکارگیری شدند، تلاش بر این بود که شب عید و ایام عید برخی اقلام معیشتی در اختیار خانواده‌های نیازمند قرار بگیرد که به لطف الهی با همت بسیجیان عزیز این بسته ها در شهر ماهنشان و دندی، و۴۰روستای شهرستان توزیع شد.

 

 

ارسال نظرات