بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در انتقاد به تاسیس دفتر یونسکو در همدان بیانیه‌ای خطاب به شورای شهر صادر کردند.
کد خبر: ۹۳۲۵۳۷۱
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در انتقاد از تاسیس دفتر یونسکو در همدان بیانیه‌ای خطاب به شورای شهر صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است.

جناب مهندس عسگریان
ریاست شورای اسلامی شهر همدان
سلام علیکم

با توجه به انتشار بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و عدم دریافت پاسخ جامع و رسمی از جانب شورا و بنا بر شایعات واصله مبنی بر  پیگیری مسئله تاسیس دفتر یونسکو در شهر همدان، قدری بیشتر شورای شهر همدان در موضع پاسخگویی قرار می‌گیرد که باید قبل از پیشداوری در مورد علل عملکرد خود توضیح دهد.

هویداست که سازمان یونسکو آنچنان که در سند امنیت ملی ایالات متحده آمریکا آمده مجری برنامه‌های استکبار جهانی و تامین‌کننده منافع آنها در نقاط مختلف جهان است.

چنانکه شاهد هستیم تدوین و تحمیل اسنادی همچون سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ تماماً خلاف جهت استقلال فرهنگ‌ها و ملت‌هاست و ارائه آنها در راستای برنامه گلوبالیزیشن و مقهور کردن ملت‌ها در مقابل فرهنگ منحط غربی است. 

همانگونه که امروز می‌بینیم گاه و بیگاه گزارشات اجرای آشکار و نهان سند ۲۰۳۰ به گوش می‌رسد و چه چیز از تاسیس دفتری جدید به اجرای گسترده‌تر این سند ننگین کمک می‌کند؟

چرا در حوزه فرهنگ با وجود اسناد و راهبردها و مبانی فرهنگی جمهوری اسلامی باید دست به دامن سازمان‌های بین‌المللی شد که مبانی و ارزش‌های کاملاً متفاوتی با مبانی فکری و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند؟

ماحصل تاسیس دفتر به نسبت آسیب‌ها و تبعات پیشرو مشخصا چه خواهد بود؟

اساسا چه دلیلی دارد که ما با مبانی دینی و تربیتی برخاسته از اسلام ناب؛ بله قربان‌گوی سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی به ظاهر بی‌طرفی باشیم که به خود این حق را می‌دهند با وقاحت تمام برای ساختار و محتوای نظام آموزشی ما تصمیم بگیرند؟! این را باید بپذیریم که با تاسیس دفتر یونسکو و در حقیقت سربازخانه دشمن، تن به شکستی سنگین در خط مقدمِ جبهه فرهنگی و ایدئولوژیکی، را داده‌ایم که در نهایت با نظام آموزشی وارداتی غربی زمینه ساز فروپاشی نهاد خانواده، آموزش و فرهنگ اسلامی خود شده‌ایم.

مقام معظم رهبری در سال ۹۶ در خصوص اقدامات خبیثانه این سازمان‌ها فرمودند: «... به چه مناسبت یک مجموعه‌ی به‌ اصطلاح بین‌المللی‌ای -که قطعاً تحت نفوذ قدرت‌های بزرگ دنیا است- این حق را داشته باشد که برای کشورهای مختلف، برای ملّت‌های گوناگون، با تمدّن‌های مختلف، با سوابق تاریخی و فرهنگی گوناگون، تکلیف معیّن کند که شما باید این‌جوری عمل کنید؟ اصل کار، غلط است. ما می‌دانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ جمهوری اسلامی خودش مشی دارد خط و ربط دارد، ما می‌دانیم باید در زمینه آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه کار کنیم.»

شورای شهر همدان باید به این سوال پاسخ دهند که ایجاد زمینه نفوذ سازمان‌هایی که عملکرد مشکوک و مغرضانه‌ای داشتند در امور مختلف از جمله امور مهم و حیاتی فرهنگی؛ با کدام یک از منویات رهبر معظم انقلاب منطبق بوده و با توجه به عملکرد و فعالیت های استکباری، تضمین عملکرد صحیح این سازمان به چه صورت خواهد بود؟!

و در پایان باید اظهار داشت جریان دانشجویی انقلابی اجازه نخواهد داد استقلال این ملت که حاصل خون هزاران شهید تربیت یافته فرهنگ ناب ایرانی اسلامی است خدشه‌دار شود و خواستار اعلام موضع انقلابی از سوی شما خدمتگزاران انقلاب می‌باشد.

والسلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظرات