تا کنون و با حضور 12 استان بیش از 4میلیون نفر از اردوهای راهیان نور استقبال کردند. پیش بینی می شود تا آخر اسفند 8میلیون نفر از دانش آموزان در بستر فضای مجازی و کانال شاد از اردوهای راهیان نور دیدن کنند.
کد خبر: ۹۳۲۲۷۷۴
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج آقای دکتر مجتبی باستان ریاست سازمان بسیج دانش ­آموزی کشور در مصاحبه با این خبرگزاری در ارتباط با راهیان نور دانش آموزی  اظهار نمود؛ سازمان بسیج دانش­ آموزی با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و معاونت اردویی و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین و بسیج فرهنگیان به منظور ترویج روحیه­ی مقاومت، ایثار و شهادت، برنامه ­ی راهیان نور را در بستر فضای مجازی متناسب با زیست بوم جدید آموزشی و متناسب با شرایط کرونا برای دانش ­آموزان سراسر کشور طراحی کرده است.

آقای باستان در ادامه افزود: برای بالا بردن روحیه ­ی ایستادگی، مقاومت، ترویج و نشر ارزش­های دفاع مقدس برنامه ­ی عظیم فرهنگی تربیتی راهیان نور مجازی در 7 استان مرزی که درگیر جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق بودند طراحی شده است و قصد داریم از مسیر این اردوها به چند هدف دست یابیم.  هدف اول؛ اینکه دانش ­آموزان دهه ­ی نود مثل دانش آموزان دهه­ی اول انقلاب با مفاهیم ارزش و متعالی اسلام و انقلاب اسلامی و با گفتمان امامین انقلاب حضرت امام خمینی «رحمت­الله­ علیه» و حضرت آقا «حفظه ­الله» در بستر اردوی راهیان نور مجازی به واسطه­ ی راویان آشنا شوند و مانند دانش­ آموزان نسل اول  انقلاب پای کار انقلاب و نظام باشند. هدف دوم؛ همه ­ی شهداء برای دانش ­آموزان نسل جدید اسوه و الگو هستند، اما ابعاد شخصیتی، ویژگی­های رفتاری و سبک زندگی 36000 شهید دانش ­آموز دفاع مقدس می تواند به عنوان الگویی برای دانش ­آموزان نسل جدید و دهه ­ی 90 قرار بگیرد و این سبک رفتاری و مدیریتی برای دانش ­آموزان آینده­ ساز کشورمان تبیین شود. هدف سوم؛ با توجه به فراگیری ویروس منحوس کرونا با استفاده از شبکه­ ی شاد دانش­ آموزی که به لطف خدا وزارت آموزش و پرورش به خوبی طراحی کرده است؛ فضای پرورشی را به موازات  فضای آموزشی پیش ببریم. هدف چهارم؛ هماهنگی خوب بین معلمین و دانش­ آموزان، راویان، مربیان و ارکان مدرسه برای پی­گیری برنامه­ ی راهیان نور مجازی در بستر فضای شبکه­ ی ­شاد است.

ریاست سازمان بسیج دانش­ آموزی در ادامه گفت: ما با برگزاری اردوی راهیان نور مجازی در تلاش هستیم تمام مدرسه با این فضا درگیر شود و معلم بتواند استمرار اردوهای راهیان نور مجازی را در کلاس درسش در فضای مجازی دنبال کند.

باستان در ادامه گفت: از ابتدای بهمن ماه 99 کار اردوی راهیان نور مجازی در بستر فضای شبکه­ ی ­شاد را در 7 استان مرزی با اعزام راویانی که به حوزه ­ی کودک و نوجوان و دانش ­آموزی کاملاً تسلط دارند و می­توانند معارف دفاع مقدس را مطابق با ذائقه ­ی دانش ­آموزان و زبان نسل جدید منتقل کنند، آغاز کردیم و تا پایان فروردین 1400 ادامه دارد. پیش بینی کرده بودیم این اردوها مورد استقبال 4میلیون نفر از دانش ­آموزان به همراه خانواده­ هایشان قرار بگیرد، اما تا امروز که 12 استان این اردوها را برگزار کردند بیش از 4میلیون نفر از این اردوها استقبال کردند. پیش بینی می­کنیم تا آخر اسفند 8میلیون نفر از دانش ­آموزان در بستر فضای مجازی و کانال شاد از اردوهای راهیان نور مجازی دیدن کنند.

ریاست سازمان بسیج دانش­ آموزی در ادامه گفت: از همه ­ی عزیزان صدا و سیما، اصحاب رسانه، فضای مجازی و همه عزیزانی که درگیر فضای فرهنگی خصوصاً راهیان نور هستند خواهش دارم نسبت به کیفی­ سازی این اردوها برنامه­ ریزی لازم را داشته باشند. البته جلسات توجیهی قبل از بهمن ماه که برای ارکان اجرایی اردوی راهیان نور مجازی، مسئولین اجرایی در بسیج دانش ­آموزی و فرهنگیان استان­ها و راویان عزیز این برنامه برگزار کردیم. توضیحات و ملاحظات لازم را خدمت مدیران کل آموزش و پرورش استان­ها  و مسئولین اردویی و اجرایی سپاه­ های استان ارسال شده است. بیان شده است.

باستان در ادامه بیان نمود: امیدواریم این اردوها در بستر فضای مجازی بتواند مفاهیم و ارزش­های دفاع مقدس را به دانش ­آموزان عزیز ایران اسلامی منتقل کند. پیش ­بینی ما این است که برای سال­های آینده هم این فضای مجازی در کنار اردوی راهیان حضوری ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با تقدیر از دانش آموزان تراز و بصیر ایران اسلامی که در عرصه­ های مختلف چه در دوران دفاع مقدس و چه امروز در المپیاد­ها و در دوران کرونا با تولید و پخش ماسک و آگاهی­ بخشی به خانواده­ها خوش درخشیدند گفت؛ این پیام را دارم که همواره بکوشید ابعاد مختلف علمی، اخلاقی، فرهنگی و شخصیتی خود را ارتقا دهید؛ چراکه شما مدیران فرهنگی آینده و آینده­ سازان ایران عزیز اسلامی هستید و در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی باید قدم بردارید. برای پیاده ­سازی بیانیه ­ی گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری «حفظه ­الله»  باید خودتون را آماده کنید تا بتوانیم هرچه سریعتر آنچنان که مرضی رضای خدا و مقام معظم رهبری هست؛ در حوزه ­ی علم و دانش و خودسازی قدم برداریم.

 

ارسال نظرات