تفاهم‌نامه همکاری سپاه قدس گیلان با سازمان‌های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در راستای تحقق اهداف چهارگانه پدافند غیر عامل و اقتصاد مقاومتی منعقد شد.
کد خبر: ۹۳۲۰۰۲۹
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، تفاهم‌نامه همکاری سپاه قدس گیلان با سازمان‌های جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در راستای تحقق اهداف چهارگانه پدافند غیر عامل و اقتصاد مقاومتی منعقد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران بااشاره به اهداف انعقاد قرارداد با سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اظهار داشت: اجرای طرح‌های پیشرفت و آبادانی با استفاده از ظرفیت‌های بسیج در راستای لایروبی انهار و آب‌بندان‌ها بخشی از این اهداف است.

سردار محمد عبدالله‌پور ترمیم جاده‌های بین مزارع را نیز یکی از اهداف انعقاد تفاهم‌نامه مذکور دانست و تصریح کرد: اجرای طرح بسیج همگام باکشاورز و طرح هوشمند‌سازی کشاورزی از جمله رویکردهای اجرای طرح مذکور است.

وی اولویت همکاری مشترک سپاه و سازمان جهاد کشاورزی را اراضی باغی و زراعی به منظور افزایش تولید دانست و گفت: افزایش حمایت از دام‌پروران تولیدکننده گوشت قرمز نیز در دستورکار این همکاری مشترک قرار دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان همچنین با اشاره به اهداف انعقاد قرارداد با اداره کل منابع‌طبیعی استان گیلان اظهار داشت: طرح زراعت چوب در اراضی شخصی کشاورزان و اراضی معرفی شده توسط سازمان‌ها بخشی از دستورکار این تفاهم‌نامه است.

سردار عبدالله‌پور اجرای طرح‌های آبخیز‌داری، حفظ و توسعه جنگل را یکی دیگر از اهداف انعقاد این قرارداد است و افزود: اجرای طرح آموزشی "بسیج همگام با منابع طبیعی" نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات