خادمین شهدا آمادگی دارند در هر کجای کشور که کار جهادی و انقلابی لازم است وارد عمل شوند و در عرصه های مختلف در خط مقدم کار برای انقلاب و نظام اسلامی حضور داوطلبانه داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۱۵۳۴۲
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹

محمد حاج رحیمی مسئول شبکه مرکزی خادمین شهدا در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتگو با خبرنگار کوله بار گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور بیش از ۷۰۰ گروه جهادی با حضور بیش از 25هزار نفر از خادمین شهدا در سراسر کشور تشکیل شد و در عرصه های مختلف از جمله مبارزه با شیوع ویروس کرونا مشغول خدمت شدند. در کنار این گروه های جهادی شبکه‌ای از خادمین فعال رسانه‌ای برخوردار از تجربیات لازم در خصوص اطلاع رسانی نیز شکل گرفت که اخبار و اطلاعات فعالیت های گروه های جهادی را منعکس می کرد.

محمد حاج رحیمی مسئول کمیته خادمین شهدا

 

حاج رحیمی در ادامه افزود: با توجه به فراگیری ویروس کرونا در کشور و عدم اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس که به تبع آن امکان اعزام خادمین شهدا هم فراهم نبود، بخشی از ظرفیت و امکانات خادمین شهدا برای اجرای راهیان نور در بستر فضای مجازی  پای کار آمده است.

وی بیان داشت: علیرغم محدودیت های کرونایی و از طرفی موفقیت های نسبی در مدیریت این ویروس منحوس در کشور، با مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا،  برنامه ریزی شده است تا خادمین شهدا توانمندتر و از مهارت های بیشتری برخوردار شوند. تا ان شاءالله با از سر گیری اردوهای راهیان نور، ایشان با آمادگی بیشتر و بهتر بتوانند وظائف داوطلبانه خود را در ترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و سبک و سیره زندگی رزمندگی شهدا و ایثارگران به انجام برسانند. لذا به محض فراهم شدن شرایط در مرحله اول ۸۰۰ نفر از مسئولین و ارکان کمیته های خادمین شهدا در سراسر کشور در معرض آموزش و ارتقاء توانمندی‌ها قرار خواهند گرفت.

حاج رحیمی یادآور شد: خادمین شهدا از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را شروع کردند و در سال ۱۳۸۵ در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به صورت نظام مند فعالیت های خود را ساماندهی و هدفمند تر کردند و این تشکیلات جهادی در اقشار مختلف از جمله روحانیون و طلبه های حوزه‌های علمیه، دانشجویان، دانش آموزان و ... گسترش پیدا کرد.  پیش قدم بودند و هنوز هم از فعالان این عرصه بشمار می آیند و در حال حاضر ده ها هزار نفر از افراد مختلف جامعه در شبک خادمین شهدا عضو هستند و جالب توجه این است که بیش از ۸۰ درصد آنها داری تحصیلات عالی حوزوی و دانشگاهی هستند. لازم به ذکر است علیرغم اینکه تعداد زیادی نیز هستند که علاقمند به حضور در این شبکه  فرهنگی هستند ولیکن در عمل امکان بکارگیری سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر از داوطلبین خادمین شهدا در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس میسور نیست و تلاش میشود با توسعه فعالیت های این ظرفیت سرشارِ داوطلب و مومن به آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی، شاهد نقش آفرینی و اثربخشی حداکثری این فرزندان تربیت یافته در مکتب شهید سلیمانی ها در نظام اسلامی باشیم و این به فضل الهی و با انگیزه های جهادی این عزیزان دست یافتنی خواهد بود. وی خاطر نشان کرد : خادمین شهدا با تجربه های گران سنگی که در کوران عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی راهیان کسب کرده اند می توانند به مردمی ترین شبکه مؤثر در تعالی فرهنگ و معنویت در جامعه اسلامی تبدیل شوند، اگر چه در حال حاضر نیز این شبکه تا دور دست ترین نقاط كشور گسترده شده و مشغول خدمت گزاری بی شائبه و بسیجی وار به مردم عزیزمان هستند.

مسئول کمیته مرکزی خادمین شهدا در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تاکید کرد: در ۴۰ سال پیش دانشگاه جبهه انسان های معمولی را بعد از تحصیل در دفاع مقدس هشت ساله به آدم های بزرگی مانند شهیدان همت، باکری، سلیمانی و ... تبدیل کرده و با وجود خادمین شهدا بر این اعتقاد هستیم که آن دانشگاه هنوز تعطیل نشده و این مسیر ادامه دارد و راهکار برون رفت از همه مشکلات فرهنگی، مدیریتی و اقتصادی کشور با تحصیل در این دانشگاه میسر می شود و به تعبیر مقام معظم رهبری هیچ بن بستی وجود نخواهد داشت. خادمی شهدا بستر تربیت جوانان و نوجوانانی در تراز انقلاب اسلامی و پرورش مدیرانی برای تحقق و اداره تمدن نوین اسلامی است. در گام دوم انقلاب و در صورت حمایت مادی و معنوی از این شبکه بزرگ انسانی، پیامدهای بسیاری به خصوص در حوزه فرهنگ و کار جهادی و انقلابی بدست خادمین شهدا رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: امسال در اولین دوره جایزه عقیق سلیمانی که توسط مجوعه مردمی وارثون؛ که در موضوع جهاد و شهادت و با مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج محمد مهدی ماندگاری فعالیت می‌کنند؛ برگزار شد، شبکه مرکزی خادمین شهدا در جشنواره انتخاب مجموعه های انقلابی برتر و فعال تر جزء برگزیده ها شناخته شد و مورد تقدیر قرار گرفت و جایزه  ارزشمند عقیق سلیمانی را دریافت کرد.

حاج رحیمی اعلام کرد: خادمین شهدا آمادگی دارند در هر کجای کشور که کار جهادی و انقلابی لازم است وارد عمل شوند و در عرصه های مختلف در خط مقدم کار برای انقلاب و نظام اسلامی حضور داوطلبانه داشته باشند.

ارسال نظرات