نقش آفرینی حقوق یاران جبهه انقلاب اسلامی در سند تحول قوه قضایی

حضور مسئول سازمان بسیج حقوق دانان درنشست عالی دادگستری کل استان قزوین و در بین حقوق دانان بسیجی استان

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان گفت : انتظار از نظام مقدس زیاد است ، حتی اگر یک مورد فساد هم دیده شود قابل مطالبه است
کد خبر: ۹۳۱۳۶۶۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

به گزارش سرویس خبری سازمان بسیج حقوق دانان خبرگزاری بسیج ؛ دکتر انبارکی مسئول بسیج حقوق دانان کشور امروز ( سه شنبه 30 دیماه 99) در دومین جلسه نقش آفرینی حقوق یاران جبهه انقلاب اسلامی در سند تحول قضایی  که در دادگستری کل استان قزوین برگزار شد، حضور یافت.

انبارکی عنوان کرد: در سند تحول بسیج حقوق دانان در راستای پیشگیری از جرم ، باید درهر مسجد ، درهر بازار ، درهر پارک ، یک حقوق دان باشد تا دانش حقوقی مردم را بالا ببرد لذا جهل مردم رافع مسئولیت کیفری نیست و در حوزه پیشگیری و در حوزه صلح و سازش بسیج آماده نقش آفرینی است .

وی بیان کرد: شاخصه های دیگر بیانیه گام دوم همه با عدالت مرتبط است و ما باید با یک حضور جهادی و انقلابی تلاش کنیم تا یک دولت انقلابی شکل بگیرد بخشی از دولت اسلامی قوه قضاییه است اگر تمام قوه ها حضور موثری داشته باشند دولت اسلامی شکل می گیرد .

او خاطر نشان کرد: از زمانی که آیت الله رئیسی سند تحول قضایی را مطرح کردند بسیج حقوق دانان هم تلاش کرد در کنار ایشان نقش ایفا کرده و کمک به اجرای این سند تحول شود.

 ایشان در رابطه با نقش موثر بسیج بیان داشت : بسیج یک نیروی انقلابی و حلقه واسطه بین امت و رهبر جامعه است و می تواند به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد می تواند نقش آفرین باشد و در حوادث ۷۸ ، ۸۸  اگر مجاهدت‌های بسیجیان ما نبود این امنیتی که امروز شاهد آن هستیم وجود نداشت .

انبارکی تصریح کرد : بسیج حقوق دانان برای افرادی در جامعه که از گرفتن وکیل عاجزند ، با معاضدت حقوقی رایگان نقش آفرین و گره گشاست.

وی افزود:  بخش احیای حقوق عامه یکی از فعالیتهای حقوق دانان است و بسیج بعنوان یک نیروی مردمی مطالبه گر می تواند در کنار مسئولین قضایی مطالبه شفافیت اموال مسئولین نماید ، مردم حق دارند بدانند مسئولین چقدر دارند؟

ارسال نظرات