خبرهای داغ:

ساخت سامانه پایش آب و خاک برای مقابله با خشکسالی

سامانه پایش منابع آب و خاک برای مقابله با خشکسالی توسط یک شرکت فناور ایران­‌ساخت شد.
کد خبر: ۹۳۱۰۸۱۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۸

سید احمد حیدریان مدیرعامل شرکت دانش­‌بنیان پیام توسعه سرزمین گفت: این سامانه مجموعه­‌ای سخت ­افزاری به همراه برنامه ­های نرم ­افزاری و اپلیکیشن است که می ­تواند شبکه ­آبیاری یا مزارع و باغ ­ها را به صورت هوشمند تحت نظر قرار دهد. به کمک این سامانه، مقدار کافی آب، مواد مغذی یا رطوبتی که باید ایجاد شود، محاسبه و به محصول تزریق می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش ­بنیان پیام توسعه سرزمین، ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی کشور، این محصول دانش ­بنیان، می­ تواند پاسخی فناورانه به نیاز کشور برای مدیریت بهینه منابع آب و خاک باشد. نهادهای مانند وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو، می­ توانند با استفاده و معرفی این محصول ایران­‌ساخت، آن را جایگزین نمونه­‌های خارجی کنند.

حیدریان با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در این شرکت دانش ­بنیان، گفت: محصول مشابه خارجی با قیمت­ های بسیار بیشتر ارائه می­ شود. در محصولات خارجی، داده‌ها در اختیار استفاده کننده قرار نمی­ گیرد و فقط حاصل و نتیجه پایش اطلاعات، به کاربر عرضه می­ شود. به همین خاطر شما همیشه وابسته هستید. اما در محصول ایرانی، همه داده‌­ها در اختیار کاربر و کشاورز قرار می‌­گیرد.

این فعال دانش‌­بنیان ضمن درخواست حمایت از نهادهای مسئول افزود: این دستگاه به صورت هوشمند کار می­‌کند و می‌­توان زمان آبیاری یا زمان خاموش و روشن­ شدن دستگاه را به صورت پیش ­فرض تعیین کرد. چنین محصول فناورانه‌­ای یک نیاز ضروری برای مدیریت هر چه بهتر منابع آب و خاک در کشور است.

وی همچنین بیان کرد: در کشورمان در زمینه منابع خاک و ذخایر زیرزمینی آب با مشکل مواجه هستیم. بنابراین استفاده از روش‌های سنتی نیز دیگر جوابگو نیست. به همین دلیل از سازمان­ های دخیل در این حوزه، درخواست دارم تا به جای توسعه روش‌های سنتی و یا استفاده از محصولات خارجی، از محصول باکیفیت ایرانی استفاده کنند.   

ارسال نظرات