شهادت «حاج قاسم سلیمانی» نشانه عجز و ناتوانی استکبار جهانی بود

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با تاکید بر اینکه شهادت «حاج قاسم سلیمانی» نشانه عجز و ناتوانی استکبار جهانی بود.
کد خبر: ۹۳۰۹۱۱۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سردار مرتضی کشکولی امروز  در مراسم بزرگداشت شهید «حاج قاسم سلیمانی» در محوطه باغ گلستان خرم آباد در سخنانی با اشاره به شکست آمریکا در عرصه‌های مختلف در مقابل انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: اولین شکست سنگین آمریکا در تقابل با انقلاب اسلامی، خود وقوع انقلاب اسلامی بود.

وی، ماندگاری ۴۲ ساله انقلاب اسلامی بدون کمترین انحراف از اصول را از دیگر شکست‌های سنگین آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اخراج آمریکایی‌ها از ایران و تسخیر لانه جاسوسی، شکست عملیات آمریکایی‌ها در صحرای طبس، شکست آمریکایی‌ها و ائتلاف جهانی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس، اخراج آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها در سال ۶۲ از لبنان با تحمل ۲۸۶ کشته در بیروت، سقوط پهباد فوق جاسوسی و موشک باران عین السد و شکست در سوریه، عراق، یمن و… عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… از دیگر نمونه‌های شکست آمریکا در مقابل انقلاب اسلامی بوده است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه تصمیم و دستور به ترور حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندسی با همه هزینه‌های حقوقی، بین المللی، سیاسی و آبرویی، آخرین میخ بر تابوت شکست هیمنه آمریکا و ابرقدرتی آمریکا در منطقه خاورمیانه و جهان بود، افزود: این امر مهم‌ترین دلیل عجز و ناتوانی جبهه استکبار و ائتلاف جهان آن در برابر جبهه مقاومت بود، چرا که آمریکا در صحنه جنگ رو در رو کم آورد و دست به ترور زد و تصمیم به ترور گرفت.

سردار کشکولی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ترامپ با این تصمیم ناتوانی در قدرت هماوردی با انقلاب اسلامی را در جنگ سخت و نظامی اعلام جهانی کرد و تصمیم به ترور گرفت، بیان داشت: کمترین هزینه این ترور بزدلانه، شبانه و دزدانه اعلام رسمی تنزل و بلکه سقوط آمریکا از ابرقدرتی جهان به یک کشور ناتوان، زبون و شکست خورده در عرصه‌های دیپلماتیک و نظامی بود.

وی، تصریح کرد: شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی، با شهادت مظلومانه و در عین حال قهرمانانه خود، مرگ ابرقدرتی آمریکا را اعلام رسمی جهانی کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره اینکه این شهادت‌ها معجزه انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: تدین و عرفان، یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

سردار کشکولی با بیان اینکه ایشان در عین حالی که یک فرمانده ارشد، عالی، منطقه‌ای و جهانی بود، مراقبت شدیدی در دینداری خود داشت، تصریح کرد: ایشان به شدت دنبال این بود که شناخت خود را از دین، خدا و معارف اسلامی بالا ببرد.

وی، همچنین احترام به والدین را یکی دیگر از ویژگی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: ایشان در احترام به والدین یک قهرمان بی نظیر بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه ایشان قهرمان جهاد با نفس در عین حالی که قهرمان بی نظیر و بی بدیل جهاد اصغر و دفاعی بود، گفت: اوج بی اعتنایی به دنیا و مادیات دنیا در ایشان وجود داشت.

سردار کشکولی، شجاعت بی نظیر در دفاع مقدس، جنگ‌های نیابتی و بی پروا در صحنه‌های مختلف خطوط مقدم را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و ادامه داد: ایشان در این صحنه‌ها حضور قوی، مؤثر و مستمر داشت.

وی، بیان داشت: طراح، خوش فکر، مدیر، فرمانده و دیپلمات بی نظیر و… از دیگر ویژگی‌های شخصیتی ایشان بود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با تاکید بر اینکه ایشان دارای قدرت محاسبه و برآورد دقیق نظامی بود، گفت: برای ایشان پایان کار جنگ‌های نیابتی کاملاً مشخص بود، ایشان اعلام کردند که سه ماه دیگر داعش از روی کره زمین از بین می‌رود، این وعده ریسک بود اما کمتر از سه ماه این امر تحقق پیدا کرد.

سردار کشکولی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارکردها و ماحصل ۲۱ سال فرماندهی حاج قاسم سلیمانی در نیروی قدس، بیان داشت: ایجاد وحدت اسلامی حول دشمن مشترک در منطقه، اثبات موفقیت و کارآمدی دیپلماسی مقاومت، صدور انقلاب اسلامی از معبر مقاومت، ایجاد اعتماد به نفس، خودباوری و امید در ملت‌های تحت ستم در منطقه، تکثیر بسیج مردمی در منطقه، آموزش، توانمندسازی، ایجاد سازمان رزم، تجهیز و ارتقای قدرت هماوردی در برابر رژیم اشغالگر قدس و آمریکا و ائتلاف جهانی آن از جمله کارکردهای شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی، اعتبار بخشی به گروههای مقاومت در بین ملت‌ها و رجل سیاسی منطقه، سهم بخشی، قانونی کردن و جا دادن در ساختار حکومتی کشورهای منطقه، ساقط کردن دولت طالبان در افغانستان، داعش در عراق و سوریه، نجات کردستان عراق، بغداد، عراق و سوریه، محاصره رژیم اشغالگر قدس، از ماهیت انداختن عربستان صعودی و وهابی در بین امت اسلامی، منزوی کردن و شکست استراتژی‌های منطقه‌ای آمریکا و… را از دیگر کارکردهای شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مکتب و پیام شهید حاج قاسم سلیمانی، بیان داشت: ایجاد وحدت در بین امت اسلامی و مذاهب، استکبار ستیزی، جهاد مستمر و مقاومت و مذاکره در ذیل مقاومت، ولایتمداری، مردم دوستی و نوع دوستی و… مکتب و پیام شهید حاج قاسم سلیمانی است.

سردار کشکولی در ادامه به ضرورت ایجاد تمدن اسلامی که مورد تاکید بیانیه گام دوم انقلاب بوده تاکید کرد و گفت: ما باید دولت و کارگزاران را اسلامی کنیم.

وی با بیان اینکه برای این ارتقا شدیداً به الگوی قابل دسترس مدیریتی، فرماندهی و دیپلماتیک نیاز داریم، گفت: در این راستا شهادت حاج قاسم سلیمانی الگوی قابل دسترسی برای این امر بوده و قابل تکثیر هم هست.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، تصریح کرد: بعد از اینکه مدیران اسلامی شدند، سرریز شخصیت ارتقا یافته مدیران، فرماندهان و کارگزاران نظام به جامعه بریزد و جامعه پردازی شود که ماحصل آن تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار