خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: تجهیزات خاص و حساس 2 دستگاه تحریمی کشور را با توان نخبگان و دانشمندان داخلی در حوزه نانو فناوری در این دانشگاه ساخته ایم که آثارآن سال های بعد مشخص می شود.
کد خبر: ۹۳۰۸۱۵۱
|
۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفتگو با فارس  با بیان اینکه هدف گذاری این دانشگاه رشد علمی در حوزه فناوری و رفع تحریم‌ها با تولیدات تجهیزات مورد نیاز کشور است، گفت: این دانشگاه در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا موفق به ساخت تجهیزات خاص و حساس در راستای توسعه علمی در حوزه نانو و همچنین فناوری و نوآوری شده که اکنون در آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه مستقر است.

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران در سال های اخیر با کمک نخبگان و دانشمندان توانسته است قطعات و تجهیزات مختلف تحریمی کشور را طراحی و مورد بهره برداری قرار دهد.

ذاکری تصریح کرد: این دانشگاه توانسته در حوزه محیط زیست دستگاهی را طراحی کند که خاک آلوده به نفت را پاکسازی کند همچنین دستگاه اسکینری دریایی را طراحی کرده که می تواند لکه های نفتی را در دریا جمع آوری کند.

وی ادامه داد: دانشگاه علم و صنعت ایران برای تمرکز بر موضوعات مربوط به محیط زیست اقدام به راه اندازی پژوهشکده محیط زیست کرده است که امیدواریم با تجهیز این مرکز بتوانیم خدمات محیط زیست بیشتری ارائه کنیم.

ارسال نظرات