خبرهای داغ:
براساس بررسی‌های صورت گرفته، ماندگاری ایمنی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا بیش از آن چیزی است که انتظار می‌رفت.
کد خبر: ۹۳۰۷۲۲۷
|
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷

نتایج دو مطالعه نشان می‌دهد، ماندگاری ایمنی حاصل از ابتلا به ویروس کرونا بیش از آنچه که انتظار می‌رفت، است و این ایمنی خطر ابتلای مجدد به این عفونت را بسیار کمتر می‌کند.

اکنون امید می‌رود که واکسن‌های کرونا نیز با تولید همین ایمنی، پایانی برای این همه‌گیری باشند.

نتایج بدست آمده از پژوهش بر روی واکسن‌ها نشان می‌دهد، سیستم ایمنی بدن را برای ایجاد آنتی‌بادی‌ها تحریک می‌کند؛ موادی که به ویروس متصل می‌شوند و به از بین بردن آن کمک می‌کنند.

یک مطالعه که روز چهارشنبه توسط مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کارمند  بهداشتی در بیمارستان‌های دانشگاه آکسفورد انگلیس را تحت بررسی قرار داد. از بین یک هزار و ۲۶۵ نفر که در ابتدا دارای آنتی بادی ویروس کرونا بودند، فقط دو نفر در آزمایشات برای تشخیص عفونت در شش ماه بعدی نتایج مثبتی داشتند.

بهترین مطالعه ای که تا کنون در مورد ایمنی کووید-۱۹ انجام شده است، به محققان نشان می دهد،  بیمارانی که هشت ماه پیش از این بیماری جان سالم به در بردند، هنوز در برابر ابتلای مجدد به این عفونت محافظت می شوند. امید این است که این واکسن ها، واکنش ایمنی مشابهی ایجاد کنند که می توانند با ایجاد محافظت طولانی مدت در برابر ابتلا به موارد وخیم بیماری  همراه باشد.

ارسال نظرات