خبرهای داغ:
پژوهشگر برتر کشور گفت: این‌که جزو نخبگان و جزو مجموعه فناوران کشور باشیم و نتوانیم هیچ کاری را در کشور انجام دهیم و هیچ حمایتی از ما نمی شود واقعاً جای تأسف دارد.
کد خبر: ۹۳۰۵۸۵۳
|
۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، از نگاه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیشرفت علمی، پایه و لازمه‌ی قطعی پیشرفت همه‌جانبه و اقتدار یک ملت است.

از این سخن رهبر انقلاب که فرمودند " بهترین مشوق برای گسترش علم، تکریم دارنده‌ی علم است" وام می گیرم و می نویسم آن هنگام که در داخل کشور از تکریم، معرفی نخبگان و بهره گیری از آنها غافل هستیم دشمنان در کمین ترور دانشمندان ایرانی می نشینند.

شاهرگ حیات یک کشور بر پایه حفظ و تقویت ذخایر علمی و پژوهشی است و شاید امروز که یک ویروس ذره بینی جهانی را مستاصل کرده بیشتر به جایگاه و اهمیت علم و پژوهش پی بردیم.

جوانان مبتکر و نخبه ایرانی، امروز برای کسب استقلال و اقتدار ملی به پاسداشت خون لاله های شهید، در سنگر جهاد علمی پیشتازند و بهتر از مسئولین گوش به فرمان مقتدای خویش در جهت جهش تولید گام برمیدارند و تا تحقق تمدن نوین اسلامی بر زمین نمی نشینند. پس بیاییم تا دیر نشده است پای صحبت و درد و دل های جوانان نخبه و پژوهشگر کشور بنشینیم.

امیرحسام افشارکهن جوان 34ساله بیرجندی با کسب مدارک مختلف دانشگاهی، پژوهشی و علمی در حال حاضر عناوینی چون مخترع برتر، جوان برتر، صاحب دستاورد برتر و پژوهشگر برتر کشور را دارد و سالها مورد تقدیر قرار گرفته است.

از سوابق کاری او می توان مدیرعامل شرکت تعاونی دانش بنیان فکر برتر خاوران، دبیر انجمن های علمی دانشگاه علمی کاربردی و مهندس فناور استانداری، عضو کارگره جنبش نرم افزاری خانه نخبگان بسیج و تدریس در دانشگاه را نام برد.

خلاصه شدن تقدیر در اهدای لوح تقدیر/  اجرا و حمایت از طرح ها انتظار ما از مسئولین است

این مخترع برتر کشور با چاپ مقالات متعدد و نگارش کتاب ها،  دارای جوایز و افتخارات علمی متعددی از جمله دبیری انجمن های علمی دانشگاه علمی کاربردی استان، مخترع برتر نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی این دانشگاه، عضو بنیاد نخبگان استان و عضو انجمن فناوران کشور و ... است.

از اختراعات این جوان مبتکر می توان اختراع شبکه های بیسیم ادهاک، ظروف یکبار مصرف گیاهی بر پایه کاه، بتن های آماده از ماسه روان ، تابلوهای دیجیتال و قابل کنترل با پلاسمای خاص و قابل برنامه ریزی و دستگاه تشخیص گروه خونی با استفاده از نبض را نام برد.

گفت و گوی  امیرحسام افشارکهن این پژوهشگر برتر کشور  با خبرنگار خبرگزاری بسیج را در ادامه می خوانید...

 

  • در چه زمینه ای فعالیت دارید و اختراع و طرح پژوهشی شما چیست؟

فارغ التحصیل حقوق و دانشجوی دکترای نرم افزار کامپیوتر هستم. اختراعات و طرح‌های پژوهشی ام راجع به شبکه‌های بی‌سیم ادهاک، ظروف یکبار مصرف گیاهی بر پایه کاه و ساخت دستگاه تشخیص گروه خونی با استفاده از نبض، نرم‌افزار جامع اطلاعات بیماران و ساخت بتن آماده از ماسه روان است.

 

خلاصه شدن تقدیر در اهدای لوح تقدیر/  اجرا و حمایت از طرح ها انتظار ما از مسئولین است

  • با بسیج در چه عرصه ای فعالیت و همکاری دارید؟

نزدیک 15 سال بسیجی فعال مساجد و محلات هستم و اکنون نیز نزدیک پنج سال است که در بسیج اساتید  دانشکده ابن حسام و دانشگاه شوکت فعال هستم.

 

  • اولویت و اهمیت کار شما چیست و با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

اولویت و اهمیت کارم اجرای ثبت اختراع است. متأسفانه مشکلات زیادی دارم این‌که مجموعه دولت‌مردان کشور ما  از طرح‌ها حمایت نمی‌کنند و هیچ جا نتوانستیم این طرح ها را اجرایی کنیم. مشکل دیگر هم ثبت هیئت علمی من در دانشگاه بیرجند است که متأسفانه در این زمینه هم با مشکلات زیادی مواجه هستم.

  هفت سال است با مجموعه آموزش و پرورش همکاری دارم  و آنجا هم هیچ گونه حرکتی متأسفانه انجام نشده است.

این‌که  جزو نخبگان کشور  و جزو مجموعه فناوران  کشور باشیم و نتوانیم هیچ کاری را در کشور انجام دهیم و هیچ حمایتی از ما نمی شود واقعاً جای تأسف دارد.

 

خلاصه شدن تقدیر در اهدای لوح تقدیر/  اجرا و حمایت از طرح ها انتظار ما از مسئولین است

  • مهمترین خلاء هایی که در جامعه علمی کشور وجود دارد را بیان بفرمائید و چه انتظاری از مسئولین دارید؟

 هفته پژوهش را به این دلیل نامگذاری کردند که مجموعاً در مورد طرح‌ها و اختراعاتی که در کشور هرکدام از جوان‌ها در هر خطه انجام می‌دهند در این هفته این طرح‌ها و نمونه کارهای این افراد قدردانی شود که خروجی‌های این کار گرفته شود.

 فقط قدردانی به این نیست که لوح تقدیر به مخترعین و پژوهشگران بدهند؛ قدردانی به این است که از این طرح ها حمایت و برای آنها هزینه پرداخت کنند تا بتوانند طرح را اجرا کنند و در کشوری خروجی داشته باشند که در کنار آن ایده ، دیگران هم سر کار بروند و مشکلات شغلی بعضی جوان‌های دیگر نیز در مجموعه ها حل شود.

  انتظار ما از مسئولین فقط حمایت اسمی نیست بلکه حمایت کامل از پژوهشگران باید صورت گیرد و علاوه بر حمایت مالی، مخترعین را در ارگان‌های مختلف معرفی و از ظرفیت و توانمندی هایشان بهره ببرند.

 خلاصه شدن تقدیر در اهدای لوح تقدیر/  اجرا و حمایت از طرح ها انتظار ما از مسئولین است

  • ترور دانشمندان ایران(شهید فخری زاده) توسط دشمنان نظام نشانه چیست و ما از این نوع اقدامات دشمن چه درسی می گیریم؟

ترور دانشمندان ایران از جمله شهید دکتر فخری زاده از نظر رهبر انقلاب مشکلاتی که وجود داشته این که آمریکا و دست نشانده های آنها در منطقه نمی‌توانند در بحث علمی با خیلی از دانشمندان ما مواجه شوند و با آن‌ها بتوانند مقابله کنند پس از طریق ترور که بدترین و منفورترین حرکت است متأسفانه افراد علمی کشور ما را از بین می‌برند.

  درسی که به جوانان جامعه ما می‌دهد این است که به هر نحو ممکن بتوانند تلاش کنند و در عرصه‌های مختلف مطرح شوند. چون دشمن به هیچ طریقی نخواهد توانست  در مقابل دانشمندان و نخبگان میهن اسلامی ما بایستد و هر فردی را به شهادت می رسانند مطمئن باشید که هزاران نفر دیگر از پشت سر آن فرد بلند خواهد شد و کشور را به سمت‌وسوی خوب پیش خواهندبرد.

 

  • مردم و مسئولین بویژه نخبگان جوان چه راهی را برای انتقام سخت از دشمنان و آمریکا و اسرائیل باید پیش بگیرند؟

 مردم و مسئولین باید نسل جوان را در جامعه حمایت کنند، پشت نسل جوان بایستند و به هر طریقی که این نسل علمی جوان که در عرصه‌های مختلف در کشور و برای پیشرفت کشور زحمت می‌کشند واقعاً زحماتشان به بار بنشیند و این به نظر من مشت محکمی بر دهان دشمن خواهد بود.

 

خلاصه شدن تقدیر در اهدای لوح تقدیر/  اجرا و حمایت از طرح ها انتظار ما از مسئولین است

 

  • از بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهید سلیمانی برای پاسداشت خون سردار شهید چه درمی یابیم؟

  واقعاً دشمنان در مقابل خیلی از افراد در کشورمان نمی‌توانند بایستند و همین طور که رهبر انقلاب هم فرمودند که امروز باید راهکاری برای عبور از تحریم پیدا کنیم. این‌که روزبه‌روز تحریم‌ها بیشتر می‌شود که شکی در آن نیست ولی این‌که مسئولین کشور ما باید راه عبور در مقابل تحریم را پیدا کنند. این خروجی حرفی است که رهبر فرمودند و باید حتماً مسئولین بیدار باشند و این حرف را واقعاً به عرصه عمل برسانند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها