خبرهای داغ:
فلسطین اشغالی روز شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ شاهد تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بود.
کد خبر: ۹۳۰۵۰۳۱
|
۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان به نقل از برخی از رسانه‌های اسرائیل :حدود چند هزار اسرائیلی دیشب در قدس ،تل‌آویو و برخی مناطق دیگر علیه بنیامین نتانیاهو تظاهرات کردند

 روزهای گذشته نیزسرزمین اشغالی شاهد اعتراض های گسترده علیه سیاست نتانیاهو بود

 فریاد مردم اسرائیل علیه نتانیاهو

کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) با وجود تصویب طرح محدودیت برای برگزاری اعتراضات نتوانست مانع اعتراض مردم شود

 فریاد مردم اسرائیل علیه نتانیاهو

شرکت کنندگان در تظاهرات دیشب علیه نتانیاهو شعار داده و خواستار پایان دوره زمامداری او شدند. آن ها بر روی پلاکارد هایشان با حروف بزرگ نوشته شده بودند: «دوره تو به پایان رسیده است".

معترضان با تکان دادن پرچم اسرائیل ناخشنودی خود را از سیاست دولت نتانیاهو در عرصه مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع کرونا بیان کردند. به باور آن‌ها دولت نتانیاهو برای تضمین امنیت شغلی و همچنین نجات اقتصاد تلاش لازمه را مبذول نداشته است.

یکی دیگراز دلایل نارضایتی مردم، پرونده‌های ناظر بر فساد مالی نتانیاهو می‌ باشد، این در حالی است که نخست‌ وزیر اسرائیل هرگونه اتهامی در مورد فساد مالی را رد می‌کند.

نتانیاهو در ماه مه، پس از بحران تشکیل دولت در اسرائیل، برای پنجمین بار به عنوان نخست‌وزیر این کشور ادای سوگند کرد.

نخست‌ وزیر اسرائیل، شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضد دولتی در این کشور را متهم کرده که قصد پایمال کردن دموکراسی در این کشور را دارند. نتانیاهو همچنین از حمایت و پشتیبانی برخی از رسانه‌های اسرائیل از اعتراضات انتقاد کرده و مدعی شده است که این رسانه‌ها مردم را به اعتراض علیه دولت او تشویق می‌کنند.

چندی قبل هم ،حزب محافظه‌کار لیکود، حزب نتانیاهو، اعتراضات اخیر اسرائیل را "شورش نیروهای چپ‌گرا" خوانده و کانال خبری محبوب اسرائیل "کانال ۱۲" را متهم کرده بود که به هر اقدامی برای تشویق مردم به شرکت در این اعتراضات دست می‌زند.

یکی از چهره های موثر در تظاهرات دیشب،حضور "موشه یعلون"وزیر جنگ سابق اسرائیل بود

فریاد مردم اسرائیل علیه نتانیاهو

"موشه یعلون" وزیر جنگ  صهیونیستی چندی قبل، از سمت خود استعفا کرده که دلیل آن، کنار نیامدن با نخست وزیر اسرائیل بود. در حقیقت  "موشه یعلون" به دلیل اختلافات گسترده ای که با "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل داشت،  از سمت خود استعفا کرد و وزارت جنگ را تحویل داد که حالا یک خاخام تندرو این سمت را بر عهده گرفته است.

اعتراضات دیشب به گونه ای بود که مسیرهای اطراف محل اقامت نتانیاهو بسته شده و ساکن آنجاهم نمی توانستد با ماشین تردد کنند.

مردم اسرائیل،با وجود اعتراضات و سرکوب وحشتناک  نیروهای پلیس ،بازهم به خیابان ها می آیند و اعتراض خود را به بنیامین نتانیاهو نشان میدهند.

 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها