معاون دانش و پژوهش سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: شهیدان فخری زاده و طهرانی مقدم و دیگر دانشمندان علمی کشور، بدون توجه به تحریم ها، با توکل بر خدا و توانایی های داخلی جمله "ما می توانیم" را معنا کردند.
کد خبر: ۹۳۰۴۳۵۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

نیازمندی‌های سازمانی را با نیروهای داخلی تأمین می کنیم

سرهنگ قاسم میرزاد صلوات در گفتگو با خبرگزاری بسیج اردبیل ، ضمن تبریک هفته پژوهش، اظهار داشت: امروز سپاه با استفاده از علوم روز دنیا و بهره‌مندی از پژوهش‌های نوین در حال پیشرفت و مقابله با تهدیدات مختلف دشمن است. 

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران مولود مبارک انقلاب اسلامی است و همه شاخص های انقلاب را در مقیاس کوچکتر را داراست، افزود: معتقدیم انقلاب ما جهانی است و  سپاه نیز هم باید جهانی باشد و این در مبارزه با داعش در جای جای این جهان متجلی شد؛ معتقدیم که انقلاب ما، صبغه فرهنگی دارد و این ستون انقلاب نیز صبغه فرهنگی دارد.

معاون دانش و پژوهش سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه علم از یکی مهمترین شاخص های انقلاب است، گفت: سپاه بایستی در این شاخص نیز سرآمد باشد و گام های مهمی در این راستا برداشته شود که این شاخص به تعبیر مقام معظم رهبری هم قدرت آفرین است،  هم ثروت آفرین و هم می تواند استقلال سیاسی و فرهنگی و اقتصادی به همراه داشته باشد و البته خلاء آن ایجاد وابستگی می کند.

 میرزاد صلوات با بیان اینکه علم یکی از بزرگترین آرمان نظام اسلامی است و کشور در بلند مدت می تواند بعنوان مرجع علمی و فناوری تبدیل شود، ابراز داشت: سپاه می تواند در این چشم انداز نقش موثری ایفا کند که تاکنون نیز در تمام شاخص ها و زمینه ها این را در عمل نشان داده است. 

سازماندهی و تربیت جهادگران علمی بسیجی

معاون دانش و پژوهش سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه سپاه پاسداران در سازماندهی جهادگران علمی بسیجی بسیار خوب عمل کرده و دانشمندان زیادی را تربیت کرده است، اظهار کرد: افتخارات کسب شده قابل وصف با این تحریم ها نیست و گمنامان دانشی سپاه در پیشرفت تجهیزات نظامی و موشک و هسته ای و… حرف اول را می زنند.

وی با اشاره به اینکه شهیدانی چون طهرانی و مقدم فخری زاده فعل توانستن را در عمل معنا کردند، افزود: پدر علم موشک ایران و پدر علم هسته ای بدون توجه به تحریم، با توکل بر خداوند و توانایی های داخلی به جایی رسیده اند که دشمن حتی خوابش را هم نمی دید.

مدیریت دانش و نهضت نرم افزاری

سرهنگ قاسم میرزاد صلوات اظهار داشت: سال 86 در تحول و تعالی سپاه، اهداف 12 گانه ای برای ایفای نقش پیش روندگی و پیش برندگی سپاه ترسیم شده که یکی از آن اهداف با عنوان مدیریت دانش و نهضت نرم افزاری و برای درون سازمانی است.

وی افزود: این طرح شامل کلیه همکاران رسمی، وظیفه و در بخشی بسیجیان اعضای گردان است که بر اساس آن چشم انداز علمی سپاه تدوین شده است که سپاه بایستیبرخورداری از قدرت علمی و دانش لازم برای پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و دارای توان الگو بخشی و روشن فکری انقلابی باشد. 

معاون دانش و پژوهش سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: برای پاسداری از انقلاب دارای شاخص مرجعیت علمی، لازم است بطور قطع، داشتن قدرت علمی و دانش در سپاه است که باید یکی از پیش قراولان در این زمینه باشیم، یعنی همان اصل ثابت «پیش روندگی و پیش برندگی» سپاه را در این عرصه هم حفظ کنیم. 

سرهنگ قاسم میرزاد صلوات اظهار کرد: معاونت دانش و پژوهش سپاه برای بسترسازی، عملیاتی کردن و رسیدن به این چشم انداز غنی محکم در سازمان ایجاد شده است تا با کمک خود همکاران دانشی و نخبگان سازمانی این امر مهم را تحقق بخشد.

وی با بیان اینکه کار سخت مردان خودش را می طلبد و پاسداران در همه عرصه ها و صحنه های سخت انقلاب نقش ایفاء می کنند، تصریح کرد: ما مرد سختیم و جهادیم، جهاد یعنی مبارزه در کارزار است و کارزار به این آسانی نیست و همه مأموریتهای معاونت دانش و پژوهش از جمله تجربه نگاری و اندیشه ورزی و ... در جهت پیشبرد اهداف سپاه است.

سرهنگ قاسم میرزاد صلوات با بیان اینکه معاونت دانش و پژوهش سپاه برای رسیدن به چشم انداز خود دارای برنامه بلند مدت پنج ساله دوره ای است، اظهار داشت: از مهم ترین مأموریت های این معاونت می توان به احصاء نیازهای دانشی حال و آینده سازمان، تجربه نگاری، اندیشه ورزی، پژوهش، آموزه یابی و یادگیری و تبادل و نشر دانش اشاره کرد. 

تجربه نگاری یکی از برنامه های ما است

معاون دانش و پژوهش سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه در طول سال با جمع آوری نیازهای دانشی از رده ها آنها را در حل و گشودن گره های احتمالی کمک می کنیم، خاطر نشان کرد: نیازهای دانشی بعد از بررسی از طریق ابزارهای مختلف علمی از جمله پژوهش و یا اندیشه ورزی و یا همایش و فراخوان های علمی و مقاله پاسخ داده می شود.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های مهم ما تجربه نگاری است که با توجه به تأکید حضرت آقا مبنی بر اینکه آخرین حلقه رزم یک رزمنده نه تحویل سلاح بلکه نوشتن خاطرات میدان نبرد است، روش های مختلفی برای این ماموریت در دست اقدام داریم که تجارب رخدادی، موضوعی و تجارب پاسداران مجرب از اولویتهای برنامه ای معاونت است. 

میرزاد صلوات با بیان اینکه نزدیک نیمی از همکاران استان برای ما تجربه نوشته اند و تجارب ارزشمند آنان در کتاب و نشریات علمی داخلی نشر و توزیع شده است، اذعان داشت: تاکنون برای فرهنگ سازی برنامه ها و ماموریتهای دانشی با روش ها و شیوه های مختلف فرهنگ سازی و می توان گفت بیش از 70 درصد همکاران در این برنامه های دانشی مشارکت داشته اند و حدود 25 درصد آنان در تیم های اندیشه ورزی عضویت داشته و سازمان را در رسیدن به پاسخ نیازها و گره گشایی مشکلات کمک و یاری کرده اند.

معاون دانش و پژوهش سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با بیان اینکه در هفته پژوهش نیز در بحث فضاسازی، فرهنگ سازی و انسجام بخشی دانشوران در تمام رده های سپاه استان تلاش شده و با برگزاری مسابقات کتابخوانی، تجربه نگاری، بازدیدهای علمی و جلسه دفاع تیم های اندیشه ورزی با وجود مشکلات موجود و محدودیت ها  با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با ابتکارات و خلاقیت های خودشان نشاط خوبی را در این هفته ایجاد مردهاست، تصریح کرد: برخی برنامه های دانشی از جمله جلسه همایش ویدئو کنفرانس سراسر کشور با حضور فرمانده محترم کل سپاه، فرماندهان رده ها، یگانها، معاونان و کارکنان دانش و پژوهش در روز پژوهش و با حضور دانشوران منتخب سراسر کشور انجام شد و جلسه استانی نیز در هفته آتی با فرماندهان رده های تابعه استان با حضور سردار فرمانده محترم سپاه استان برگزار خواهد شد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار