یکی از موفق ترین پایگاه های بسیج در شهر یاسوج، پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد است که با فرماندهی یک بسیجی جوان ورزشکار و همکاری بسیجیان منطقه توانسته خدمات خوبی را در منطقه خودشان انجام دهند.
کد خبر: ۹۲۹۶۸۶۵
|
۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد,  پایگاه های مقاومت بسیج یک رکن اصلی در ساماندهی و جذب بسیجیان به شمار می رود و نقش بسیار مهمی در شکل گیری ارتباط دوسویه بسیج و مردم ایفا می کنند و در طول این سالها خدمات بسیار ارزشمندی توسط این پایگاه ها به مردم در مناطق مختلف استان و کشور صورت گرفته است.
بی شک نقش فرماندهان پایگاه ها در موفقیت و افزایش خدمات رسانی بسیج به مردم برکسی پوشیده نیست و در این زمینه فرماندهان بسیجی جوانی با قبول این مسئولیت ها شکوفایی و احیاء دوباره پایگاه ها را رقم زنده اند و امروز از انها به عنوان یک پایگاه و فرد موفق یاد می شود.
یکی از این پایگاه های موفق در شهر یاسوج پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد است که با فرماندهی یک جوان ورزشکار خدماتی را به بسیجیان و مردم محل ارایه کرده و برنامه های ابتکاری زیادی برای بهبود زندگی در منطقه شرف آباد را در سر می پروراند.

در زیر گفت و گویی با این این فرمانده جوان یاسوجی انجام داده ایم که تقدیمتان می شود.

خودتان را معرفی کنید:

ابراهیم بهرامی متولد سال 1365 در شهرستان بویراحمد، 34 سال سن دارم و دارای مدرک تحصیلی دیپلم فنی و حرفه ای می باشم.


چند سال است وارد بسیج شدید؟
از سال 1376 فعالیت در بسیج را شروع کردم.

نحوه ورود شما به بسیج چگونه بود؟
پدر این حقیر 35 سال به عنوان فرمانده پایگاه فعالیت می کرد و تا سال 1396 درخدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی، بسجیان و مردم بودند. در سال 1376 به توصیه پدرم که علاقه شدیدی به نظام و رهبری داشتند وارد بدنه مقدس بسیج شدم و وقتی فضای کار و فعالیت صادقانه در بسیج را دیدم صد دل عاشق شدم و شروع به خدمت کردم.

الان چه سمتی در بسیج دارید؟
در حال حاضر به عنوان خادم و مسئول پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد یاسوج فعالیت دارم.

در مورد مجموعه تحت نظرتان کمی توضیح بدهید؟
در پایگاه بسیج شهدای شرف آباد ما افتخار داریم خادمی بسیاری از اهالی محله را انجام دهیم. آن ها افتخار داده اند عضو پایگاه بسیج محله باشند و جمعی از آن ها نیز به عنوان شورای پایگاه درحال همکاری هستند. به لطف خداوند، پایگاه مقاومت بسیج محله دارای وجهه و جایگاه خوبی در منطقه می باشد و با مسجد و حسینیه محله نیز تعامل و ارتباط خوبی داریم. در محله با هماهنگی حوزه مقاومت بسیج منطقه و ریش سفیدان فردی را به عنوان مدیر محله انتخاب کرده ایم که این مدیر با تشکیل یک شورای محله و با هماهنگی مسجد محله نسبت به پیگیری مشکلات محله اقدام می نماید. تعامل با کلانتری محل، آرامستان و بهداشت محل هم در برنامه های کار پایگاه می باشد و ما با این ارکان ارتباط داریم و به نوعی در جلسات و برنامه های همدیگر شرکت می کنیم و این پایگاه در منطقه دارای تعامل با مردم و مسئولین است.

چه مدت است این مسئولیت رو به عهده گرفتید؟
از سال 1396 تا کنون افتخار داشته ام که خادم مردم منطقه باشم و با همکاری جوانان خوب منطقه در این چند سال خدا را شکر توانستیم تا حدود زیادی بسیج را در محله و منطقه فعال کنیم و به مردم منطقه خدمت نماییم.

جذب نوجوانان منطقه به ورزش را به عنوان یکی از اقدامات خوب شما در این منطقه عنوان می کنند. در مورد آن توضیح دهید.
منطقه شرف آباد یاسوج یک ویژگی خاص دارد؛ این که از همه طوایف در این محله و منطقه حضور دارند و حدود 13.645.000 نفر در این منطقه ساکن هستند . می توان گفت به دلیل قرار گرفتن در حاشیه شهر به لحاظ امکانات و زیرساخت ها جزو مناطق کمتر برخوردار به شمار می رود. خدا را شکر با جذب و همراهی نوجوانان و جوانان محله توانستیم هم آن ها را با ورزش و کلاس های رزمی آشنا کنیم و هم با راه اندازی گشت های محله محور، ضریب امنیت را در منطقه بیش از پیش بالا ببریم و با ایجاد فضاهای مذهبی و انقلابی نگرش مردم نسبت به این منطقه را تغییر دهیم. بیش از 40 نفر از نوجوانان محله در کلاس های اموزش رزمی پایگاه بسیج فعال هستند که در دیگر برنامه های فرهنگی، جهادی و اردویی ما نیز همکاری و فعالیت دارند.

شما به عنوان پایگاه مقاومت برتر انتخاب شده اید، این موفقیت چگونه حاصل شده است؟
فعالیت ها در پایگاه مقاومت شهدای شرف آباد یاسوج بیشتر به صورت گروهی و شبکه ای انجام می شود. این موفقیت حاصل تلاش بسیجیان پرتلاش این پایگاه و لطف و همراهی مردم منطقه بوده. یکی از دلایل موفقیت ما تلاش برای برگزاری برنامه های هفتگی با کیفیت و جذب نوجوانان و جوانان منطقه بوده است. هم چنین انجام کارها به صورت گروهی، به طور مثال هر بخش از حوزه کاری پایگاه محله داری 5 نفر بسیجی است که مسئول آن هماهنگی و اجرای خوب اقدامات مربوط به آن بخش هستند. مانند فعالیت های جهادی، خدمت رسانی، فرهنگی، عملیاتی، اردویی و ... که به این شکل کارها به صورت گروهی وبا تعداد نفرات بیشترکارها را انجام میدادیم و همین اتحاد باعث شد که کارها به صورت شبکه ای یا گروهی انجام گیرد. البته فعالیت های گروهی اقتدار و کیفیت بالاتری نسبت به کارهای انفرادی داشت و همین امر باعث شد که ما کارها را از صفر تا 100 به صورت گروهی انجام دهیم.

در بحث کرونا و کمک های مومنانه چه فعالیت هایی داشتید ؟
اولین کار جهادی ما در این زمینه ضدعفونی کردن محله بود. پایگاه در 12 مرحله برنامه ضدعفونی مناطق مختلف این منطقه اعم از معابر و حتی اداراتی مانند یگان امداد، کلانتری ها، مغازه ها، پیاده روها را به داد.
در بحث کمک های مومنانه ما ابتدا تلاش کردیم افراد نیازمند و خانواده آسیب دیده از کرونای منطقه را شناسایی کنیم. بعد از آن با راه اندازی پایگاه دریافت کمکها در ورودی منطقه شرف آباد، 25 شبانه روز کمک های نقدی و غیر نقدی را جمع آوری کردیم که بیش از 30 میلیون تومان جمع آوری شد و توانستیم 700 بسته معیشتی را با همکاری افراد خیّر منطقه و کمک سپاه استان در چند مرحله بین نیازمندان شناسایی شده توزیع کنیم.
هم چنین در حوزه تولید ماسک هم در ایامی که هنوز ماسک به تعداد کافی وجود نداشت با همکاری بسیج سازندگی 2000 ماسک تولید و توزیع کردیم. هم چنین100 بطری ماده ضدعفونی بین اهالی منطقه و محله توزیع شد.
این فعالیت ها با حمایت خیرین محل و ریش سفیدان منطقه صورت می گرفت و خدا را شکر ما توانستیم در برنامه کمک های مومنانه بیش از 700 خانواده را در چند مرحله پوشش دهیم .

چه اقدامات و خدمات اجتماعی در منطقه تحت پوشش پایگاه خودتان انجام داده اید؟
در این مدت اقدامات و خدمات اجتماعی در محله صورت گرفت که باعث اعتماد مردم به پایگاه جذب چند برابری پایگاه شد که می توان به آنها اشاره کرد.
1- با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان دو پزشک مرد و یک پزشک خانم را به محله آوریم و به صورت رایگان مردم را ویزیت کردند.
2- با همکاری ستاد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر شهرستان بویراحمد و مشارکت بزرگان، ریش سفیدان , خانواده های بسیجیان، پاسداران و آحاد مردم در مسجد محله کلاس هایی برای شناخت انواع مواد مخدر و تاثیر آن بر جسم و روح شخص و راه های مبارزه و یا دوری از این مواد را برگزار کردیم که استقبال خوبی صورت گرفت.
3- شرکت در راهپیمایی ها، پوشش دیواره های محله جهت دیوار نویسی و برگزاری کلاس های آموزشی حجاب و عفاف در مسجد محل از دیگر اقدامات موثر پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد یاسوج در حوزه اجتماعی بود.
در حوزه فرهنگی چه اقداماتی انجام دادید.؟
پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد یاسوج موفق شد در سال 1396 هیئت فرهنگی و عزاداری این منطقه را با حمایت سازمان تبلیغات و حوزه مربوطه فعال نماید که در این هیئت از حضور فرماندهان ارشد نظامی استان، پاسداران بنام، مدافعان حرم، آزادگان، نیروی انقلابی و مذهبی استفاده می شد. این جلسات با نام " نشست روشنگری" برگزار می شد و در سال بیش از 160 نشست روشنگری و بصیرتی را در سین برنامه های خود داشتیم و در این جلسات از مداحان بنام استان و آحاد مردم حوزه مربوطه دعوت به عمل می آوردیم.
در سال 1398 پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد یاسوج سه یادواره شهدا به مناسبت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یک ماه برگزار کرد که همین مسئله باعث شد که مردم محله با روحیه معنوی در این مراسمات شرکت کنند.
یکی از اقدامات ما در محله فضاسازی این منطقه در ایام مختلف سال است. مثلا محله را با فرارسیدن ایام شهادت ائمه اطهار(ع) سیاه پوش و در ولادت ها و اعیاد سفید پوش میکردیم و کار فضا سازی را در محله به خوبی انجام می دادیم.
برگزاری هیئت عزاداری در ایام محرم و توزیع نذری هم بخشی از برنامه های فرهنگی بود که با برپایی موکب و این کار را انجام می دادیم.
حضور در آیین نماز جمعه و شرکت در راهپیمایی ها هم در پایگاه رسمی شده بود که بدون فراخوان، بسیجیان به صورت آزاد با لباس فرم بسیجی شرکت می کردند.

جذب نوجوانان و جوانان و آموزش و توانمندسازی آن ها توسط پایگاه چگونه انجام می شود؟
با توجه به اینکه این حقیر مربی رزمی، ووشو و دفاع شخصی هستم و دارای چند باشگاه در سطح شهرستان بویراحمد می باشم و مسئول استعداد یابی ووشوی شهرستان و استان هم بودم توانستم تعاملی بین ورزش و بسیج پایگاه به وجود آورم و نوجوانان و جوانان را با استفاده از حلقه های صالحین و باشگاه ساماندهی کنم و در این مرحله در جذب نوجوانان بسیار موفق بودیم و نیمی از فعالیت خود را به صورت تبلیغات پوستری یا بنر و یا در فضای مجازی انجام می دادیم که خیلی در رشد و جذب ما تاثیرگذار بود و البته با شرکت در نماز جماعت مسجد نوجوانان زیادی را به بسیج دعوت کردیم و آنها را جذب سازمان بسیج نمودیم.

عملیات های گشت های شبانه بسیج در محله شما به چه صورت بوده است؟
هر هفته یک گشت محله محور رضویون و یک گشت اطلاعاتی سواری مرصاد در محله جهت بالا بردن ضریب امنیت در منطقه برگزار می شود که این موضوع نقطه قوت پایگاه محسوب می شود. در این گشت ها امنیت جان ومال مردم را تامین میکنیم و تا حد امکان بیدار می مانیم و تفاهم نامه هایی با یگان امداد، کلانتری های مربوطه به محله منعقد شده است . جهت پشتیبانی در این گشت ها با تمام نیروی انسانی و لباس نظامی به محله می آییم و اینجا نمونه ای از اقتدارمان را برای مردم عزیزمان نشان میدهیم تا آنها آسوده باشند.

برای انجام این کارها خود و نیروهاتون چقدر حقوق گرفتید؟
رضایت مردم برای ما از هر حقوقی با ارزش تر بوده است. قطع به یقین بسیج و بسیجیان برای حفظ آرمان های انقلاب، رضایت آقا امام زمان (ع) و خنده بر لبهای نازنین ولایت بدون هیچ چشم داشتی فی سبیل الله خدمت می کنند و هیچ پولی دریافت نمی کنیم.

با چه انگیزه ای به این فعالیت ها و خدمات پرداختید؟
پایگاه مقاومت بسیج شهدای شرف آباد یاسوج از سال 96 تا 99 جزو پایگاه های برتر استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است . انگیزه ما برای این کارها حفظ میراث لباس خاکی و امانتی بود که دست به دست از شهدا به ما رسیده و عشق به ولایت و رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
رضایت مردم از کارهای پایگاه انگیزه ما را بیشتر و بیشتر می کرد، خیلی حال خوبی بود وقتی پیرزن یا پیرمردی و یا خواهری از حضور ما در محله احساس امنیت می کند و دعایی برایمان می خواند . انگیزه این بود که خودمان را اثبات کنیم و نشان دهیم که در این کشور عزیز در منطقه کوچکی پایگاهی با خون دل و با عشق کار می کند تا مسئولیتی که به آن به امانت سپرده به خوبی انجام دهد. و در آخر انگیزه این عزیزان سعادت پوشیدن لباس مقدس بسیج بود که بتوانند خود را در این لباس ببینند و پاسدار این انقلاب باشند و اتحاد و صمیمیتی در پایگاه حاکم بود که برای دیدن هم در پایگاه لحظه شماری می کردیم.

یک پایگاه بسیج موفق باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
1. همراهی و در کنار مردم بودن
2. تعامل با خیرین و ریش سفیدان و بزرگان محل برای کمک به نیازمندان محله
3. ایجاد برابری و برادری و صمیمیت در بین مردم و بسیجیان
4. تعامل با مسجد محله و در صحنه بودن در اتفاقات مختلف
5. داشتن اقتدار برای حمایت از حقوق مردم و کمک به ایجاد نظم و امنیت بهتر مردم
6. کمک به اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی و مذهبی در محله
7. جذب و تربیت نوجوانان در برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی
8. کمک به اشتغال جوانان با برگزاری کارگاه های آموزشی

 در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید
از شما و دیگر فعالان عرصه رسانه و اطلاع رسانی در استان تشکر می کنم. از عموم بسیجیان و مردم شریف منطقه شرف آباد که همراهی و مشارکت خوبی در برنامه های بسیج دارند نیزصمیمانه سپاسگزارم. از حمایت های و هدایت های فرماندهان محترم حوزه مقاومت این منطقه و فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد نیز کمال سپاسگزاری را دارم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات