تورم سالیانه تولید کننده محصولات گاوداری به ١٠.٧ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ۷.۱ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۲۹۱۷۴۲
|
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸

 

به گزارش خبرگزاری  بسیج، مرکز آمار ایران، شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی کشور در تابستان ١٣٩٩ را اعلام کرد.

تورم فصلی

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ١٥.٧ درصد افزایش رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٢.٠)، ١٣.٧ واحد درصد افزایش دارد. در میان قلم‌های گاوداری صنعتی، کمترین تورم فصلی مربوط به قلم گاو شیری (٦.١- درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم شیر (٢٣.٢ درصد) می‌باشد.

تورم نقطه به نقطه

تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) در فصل تابستان ١٣٩٩ به ١٥.١ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١.٥٠)، ١٣.٦ واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات گاوداری‌های صنعتی به ازای تولید قلم‌های خود در داخل کشور، در فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به فصل تابستان ١٣٩٨، ١٥.١ درصد افزایش دارد. در بین قلم‌های گاوداری‌های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به قلم گاو تلیسه (١٥.١- درصد) و بیش‌ترین آن مربوط به قلم کود (٤٧.٤ درصد) می‌باشد.

تورم سالانه

تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٣٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ١٠.٧ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (١٧.٨)، ٧.١ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد. در فصل مورد بررسی، در میان قلم‌های گاوداری‌های صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به قلم گاو تلیسه (١.١٣ درصد کاهش) و بیش‌ترین آن مربوط به کود (٣٧.٠ درصد) می‌باشد.

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات گاوداری‌های صنعتی کشور در تابستان ١٣٩٩ نشان می‌دهد که شاخص تمامی استان‌ها به جز استان ایلام نسبت به فصل قبل با افزایش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان خراسان جنوبی با ٢٦.٧ درصد و بیشترین میزان کاهش مربوط به استان ایلام با ١.٠ درصد کاهش می‌باشد.

مقایسه شاخص کل استان‌ها در فصل جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می‌دهد که بیشترین درصد تغییر مربوط به استان یزد با ٣٥.٢ درصد و کمترین آن مربوط به استان خوزستان با ٥.٧ درصد کاهش می‌باشد.

ارسال نظرات