خبرهای داغ:
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: کسب سواد رسانه‌ای امروزه یک ضرورت انکارناپذیر است.
کد خبر: ۹۲۸۱۳۹۷
|
۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، کارگاه پیوست نگاری فرهنگی و سواد رسانه ای به صورت مجازی و با حضور اساتید بسیجی دانشگاه های استان برگزار شد.

سیدرضا نقیب السادات عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص دوره پیوست نگاری فرهنگی و سواد رسانه ای، گفت: مهندسی فرهنگ به منزله تعریف فرآیند بازطراحی، اصلاح و ارتقاء شئون مناسبات نظام های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر اساس فرهنگ مهندسی شده با توجه به شرایط و مقتضیات ملی و جهادی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه ذیل چتر مهندسی فرهنگ، مدیریت راهبردی فرهنگ قرار دارد، افزود: تطبیق دادن فرهنگ با اقتضائیات بومی به مدیریت راهبردی نیاز دارد، اعمال راهبرد و سیاست های کلان فرهنگی و سازماندهی آن در چارچوب خرده نظام های ذیل چتر مهندسی فرهنگی صورت می گیرد.

این مسئول در ادامه گفت: پیوست فرهنگی سندی مشتمل بر مطالعات کارشناسی برای پیش بینی پیامدهای فرهنگی و اعمال الزامات مربوط به هر نوع طرح و تصمیم با مقتضیات و شرایط جامعه می باشد.

نقیب السادات تاکید کرد: پیوست نگاری فرهنگی به عنوان یک الزام هم در سیاست‌های کلان آمده و هم در برنامه های اجرایی ابلاغ شده، پس باید از جانب دستگاه ها تبعیت شود در غیر این صورت تخصیص بودجه و اعتبار صورت نمی گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات