دانشگاه فرهنگیان استان گیلان برگزار کرد:
نشست تخصصی "نقش زنان مسلمان در واقعه‌ی کربلا و نشر وصیانت از پیام آن " با حضور مسئولین،اساتید وکارکنان دو پردیس،در سالن جلسات پردیس شهیده بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان گیلان،برگزارشد.
کد خبر: ۹۲۷۶۵۶۵
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست تخصصی نقش زنان مسلمان در واقعه‌ی کربلا ونشر وصیانت از پیام آن امروز یکشنبه مورخ بیست و سوم شهریور  با حضور مسئولین، اساتید و کارکنان دو پردیس، در سالن جلسه پردیس شهیده بنت الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان گیلان، برگزار شد.

نشست تخصصی نقش زنان مسلمان در واقعه‌ی کربلا

در این نشست که با سخنرانی دکتر زارع و دکتر عاشوری و  به تبیین نقش زنان برگزار شد، عنوان گردید: ظهور اسلام، انقلاب عظیمی در مردان و زنان مسلمان ایجاد کرد، چنانکه علاوه بر تقوی و جهاد با نفس، حضور در پشت صحنه نبرد علیه باطل، زنان با تشویق، همراهی وهمدلی با همسران و فرزندانشان آنها را جهت حضور در میدان جهاد و همراهی با خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت،کمک می دادند .

همچنین مطرح شد: زنان با پرورش فرزندانی با ایمان و دلاور ضمن صیانت از جایگاه خانواده به یاری امام و مولای عصر و زمان خویش همت داشتند. زنانی که قبل و حین و بعد واقعه‌ی بی بدیل کربلا در انتشار و صیانت از پیام، همت والا نشان داد ند. همچون خود این واقعه، صحنه‌های بی‌نظیری از ایمان و صلابت و صبر آفریدند،که برخی از آن، در تاریخ ثبت و به یادگار ماند تا الگوی زنان عاشورایی گردد. زنانی چون طوعه، ام وهب، دلهم، فضه، سکینه، ام کلثوم، لیلا و زینب(س).

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان گیلان

ارسال نظرات